Ivo Kaštan: Way of life

Ve spolupráci s magazínem Motoroute vám přínášíme rozhovor s Ivo Kaštanem před nadcházejícím startem nového ročníku Dakaru.



Ivo, dozvěděli jsme se, že pro příští Dakar jsi přesedlal na Suzuki. Co tě k tomu vedlo?
Way of life - Cesta života, tak by se možná dal přeložit jeden ze sloganů značky Suzuki. I mne provází Suzuki podstatnou částí motorkářského života a mám ji spojenou kromě motokrosů a endura hlavně s rallye Dakar. Jen pro připomenutí: Na DR 350 jsem brázdil pouště Karakum, Kyzylkum a Gobi při Master Rallye Paříž Peking v letech 95 a 96. Můj první a druhý Dakar 96, 97, potom 2004 a nemohu vynechat ani dvě účasti v roli dakarského novináře v ročnících 2002 a 2003 se Suzuki Samurai. Při nadcházejícím Dakaru 2007 to bude opět návrat do sedla Suzuki DR-Z 450. Pokusím se vysvětlit proč. Poslední dva ročníky jsem absolvoval se skvělým strojem KTM 450, dovezl nějaké ty vavříny a nejlogičtější i nejjistější by bylo s tímto osvědčeným, továrně připraveným strojem pokračovat, samozřejmě v prestižních barvách týmu GAULOISES. Jenže už v březnu bylo jasné, že nepojedu sám, ale utvoříme malý český tým 3-4 motorkářů. Volba KTM se zdála být jasná, ovšem rakouská firma v té době nebyla schopná sdělit, zda vyrobí sérii rallyových 450 – a pokud je vyrobí, v každém případě stroje dodá ne dříve něž koncem listopadu. O přechodu na 660 neuvažuji, vždyť 450 jsou moje třída a na Dakaru stále více preferovaná, důkazem budiž například navýšení prémií za umístění o 400 % na úroveň absolutní klasifikace rallye.




A proč ne jiná značka?
Ano, třeba Yamaha dodává kit pro úpravu WRF 450, takže jich startovalo letos skoro šedesát - tak třeba právě proto. Suzuki je značka mého srdce a troufám si říci, že i rozumu. Český importér projevil potřebný zájem a nadšení a výsledkem je dohoda o spolupráci, které si velmi cením. V současné době již naplno probíhá stavba čtyř motocyklů na bázi typu DR-Z 400 SM. SM je přece Supermotard?
Supermotardovou verzi jsem zvolil jen proto, že na rozdíl od verze Enduro má zadní kyvnou vidlici z motokrosové RM-Z 450 – je delší a tužší. Pojďme k úpravám: základ rámu zůstává, včetně podsedlové části, jen se spousta různých držáčků a držáků odstraní a spousta zase přibude. To vše kvůli umístění navigace a hlavně hliníkových nádrží s objemem cca 30 – 33 litrů. Přední vidlice je zakázkově postavená Marzocchi, zadní tlumič původní Showa, ale s tvrdší pružinou, samozřejmě tlumič řízení Scotts. Kapotáž a kryt motoru s integrovanými nádržkami na 3 l vody je z karbonkevlaru, stejně jako přední blatník. Kožená sedla Selle dalla valle, kola Excel, převodníky Supersprox, řetězy ČZ, pneumatiky – nechte se překvapit, ve hře jsou dvě značky, ale Michelin to nebude. No a potom ještě spousta maličkostí a stovky hodin práce. Jo a ještě motory – tak ty se asi proletí do Kalifornie, do dílen dvorního úpravce Suzuki Yoshimura. Ve hře je i varianta, že Yoshimura dodá díly a smontuje nám to čaroděj motorář Zdeněk Havlík. Budete mít i doprovod?
Ve Fryštáku u Simcar Suzuki se upravuje asistenční Grand Vitara, ta ovšem poveze čtyři mechaniky. Hromadu dílů a pneumatik bude přepravovat maďarský kamion zkušeného Salaye Balasze.

Mluvil jsi o čtyřech motorkách. Kdo všechno tedy bude Suzuki na Dakaru sedlat?
Za tým Gauloises Suzuki Czech jsem to já a v roli mechanika Jirka Heinik a novinářka Vierka Kaštanová, v barvách Air Hamer - David Šanda, kterému doprovod dělají Tomáš Lecnar, Milan Fiala a Jarda Melichar. Ti se budou také společnými silami starat o jezdce Klasik Moto Teamu Pavla Kubíčka a Dušana Randýska. Všichni dohromady tam jedeme ale jako velká parta a doufám, že to dodrtíme až k Růžovému jezeru. Kluci jedou napoprvé, samozřejmě s cílem dojet ve zdraví do cíle a ode mne se očekává i dobrý výsledek v kubatuře 450. Absolutní pořadí případně jako třešnička na dobrodružném a tvrdém dakarském dortu. No tak nám držte pěsti!!

Tak to samozřejmě budeme. A na závěr – slyšeli jsme, že máš nové internetové stránky. Jaká je adresa a co tam najdeme?
Stránky mají adresu www.ivokastan.cz. Zatím nejsou hotové, ale už tam je docela slušná fotogalerie. Postupně budeme doplňovat další věci.

Ivo, díky za informace, určitě o tobě přineseme před startem ještě další zprávy. Zatím ti přejeme, ať se vše podaří před startem zvládnout a přichystat. Hodně štěstí!

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist