Ivo Kaštan a Dakar 2006

V pondělí 12.12. se uskutečnila tisková konference Ivo Kaštana, který se opět zúčastní rallye Lisabon – Dakar 2006 v sedle motocyklu KTM.


Jaké zajímavé informace tisková konference přinesla?

Jedním z hlavních změn letošního Dakaru bylo snížení max. rychlosti na 160 Km/hod. (hlídáno GPS) z bezpečnostních důvodů. Dále bude až na nouzové případy zakázáno používat GPS k navigaci, takže závodníci se budou orientovat jako za „starých časů“ pouze pomocí map a buzol. I tato úprava by měla změnit charakter Dakaru z vyloženě rychlostní soutěže a vrátit jej zpět do minulosti, kdy značnou roli hrála právě navigace a orientace v terénu.
Do budoucna se dále uvažuje o omezení obsahu motocyklů max. na 450 ccm, což má za cíl přilákat do soutěže japonské výrobce.



Ivo Kaštan vzpomínal na minulé Dakary, a i proto pozval Stanislava Zlocha, se kterým před pár lety jel. Poděkoval sponzorům, novinářům, své ženě i "kmotře" týmu, herečce Chantal Poullain. Jeho cílem pro letošní rok je opět dojet a pokud možno vyhrát svou třídu. To bude velmi těžké, neboť oproti minulým letům startuje v této kategorie letos mnohem více motocyklů.


Vierka Kaštanová, manželka Ivo Kaštana, se několikrát zúčastnila Dakaru v novinářském autě. Letos poletí spolu s redaktorem Radiožurnálu novinářským letadlem a bude tak moci poskytovat každodenní aktuální informace. Na stránkách dakar.com má být navíc v provozu systém, který umožní on-line v reálném čase vyhledat pozici každého jezdce na mapě.






Ivo Kaštan – 6.9.1964
Kouzlo dálkových rallye objevil po 15 letech závodění v motokrosu, enduru, kartingu, Formule 1600, při Master rallye Paris-Peking 95. Od prvního startu na Dakaru 96 je nejznámějším českým motocyklovým jezdcem cross-country rallye.
Jako motoristický novinář je velký propagátor dakarského dobrodružství. V roce 2002 a 2003 absolvoval Dakar se svojí manželkou Vierou v press car.
Až bude Ivo stát na startovní rampě Dakaru 2006, bude to právě deset let, kdy tento pocit okusil poprvé. V devadesátém šestém sjížděl ze zmoklé rampy v Granadě jako amatér amatérů, s batohem na zádech, na obstarožní Suzuki DR 350. O necelé tři týdny později vyjížděl na stejnou rampu u břehu Růžového jezera. Rampu startovní bude letos sjíždět po sedmé a doufejme, že po páté práskne plynem i v cíli.

28. ročník rallye Dakar absolvuje již potřetí v modrých barvách týmu GAULOISES CZECH RACING na motocyklu KTM 450 Rally. Stroj je identický s loňským, byl pouze důkladně zrepasován.

šesti násobný účastník rallye Dakar
1996 - 2. místo ve třídě do 400 - SUZUKI
1997 - 2. místo ve třídě do 400 - SUZUKI
1998 - odstoupil v polovině rallye zejména pro organizační zmatky – TRIUMPH
2000 - 5. místo ve třídě do 400 - HONDA
2004 – odstoupil kvůli poškozenému motocyklu - SUZUKI
2005 – 4. místo ve třídě SP 450ccm - KTM

trojnásobný účastník Master rallye
1995 - Paříž - Peking
1996 - Paříž - Ulanbator - 1. místo ve třídě, 8. místo celkové pořadí
1997 - Paříž - Samarkand - Moskva

Úspěchy na maratonech Dubai desert challenge, Hungarian Baja, Baja Italia, Baja Espaňa, Baja Portugal……

Motocykl – KTM 450 RALLY


Motor: 1 válec 4 takt
Obsah: 450 ccm
Výkon: cca. 50 koní
Startování – E-Starter
Převodovka: 6 stupňová
Nádrže: 4 ks, celkový objem 48 l
Váha bez paliva: 158 kg
Brzdy: Brembo
Tlumiče: WP
Pneu: Michelin Desert
Kola: Talon Excel
Sekundární řetěz: ČZ Strakonice
Převodníky: Supersprox Stealth
Vzduchový filtr: Twin Air
Olejové náplně: MOTOREX
Kapotáže: Sebimoto
Karbon doplňky: Cedea
Brzdové destičky: Delta
Lak: RM Mikos

Výbava jezdce:


Přilba : YES
Boty: Forma
Brýle: UTOPIA
Rukavice: Poledník
Oblečení: PSI Hubík
Termo prádlo: Cold Killers

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist