renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 600 F (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Filipco
Vloženo 27.9.2014
Aktualizováno 15.4.2016
Zobrazeno 2 837x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pohledná jednoduchá motorka, které dovede člověku pořádně rozbušit srdce.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GS 500E: Dobrá cena, ale oproti GSX600fF žádný výkon :D
Kawasaki ER 5: U prohlížené motorky klapal motor a cena byla příliš vysoká

První dojmy - Po prvotním strachu z velikosti mašiny jsem si ji během první jízdy zamiloval, ta síla, jistota a přesnost na silnici... Nebe a dudy oproti mým dosavadním zkušenostem :)

Motorku bych doporučil pro - Motorku doporučuji lidem střední a vyšší postavy. Uspokojí závodníky i cestovatele.

Doplňky na motorce - Laďák Laser, tankvak, upravený držák SPZ, nástřik plexi, zadní mini blinkry atd..

Recenze

Září 2014, pořízení motocyklu:

Příběh je stejný jako u každého mladého jezdce, po určité době na 125ccm začnete pokukovat po něčem silnějším. Ne, že bych si na mém bývalém Viragu 125 neužil spoustu zábavy, ale jezdit do kopců na trojku a nechat se předjíždět od kamionů nejde věčně...

Moje prasátko s penězi bylo vyhublé a podle toho sem hledal větší mašinu, objel sem pár Suzuki GS500, jednu Kawu ER-5, všechny v podstatě dobré motorky, ale jak jsem si jednou sednul na GSX600F tak byla volba jasná.

Výkon, ochrana proti větru, cena, vzhled, zvuk a vybavení navíc mě přesvědčily dokonale.

Nákup proběhl den po prodeji mé milované 125ccm, tedy ve středu 24.9.2014.
Kupní cena byla 27 000Kč za motorku a 1500Kč za vybavení (boty,helmy,kalhoty,guma,brašny,..),rok výroby 1998, najeto 51 300Km,
Údajně vyměněný rozvodový řetěz a něco s ventily. Řetězovka zralá na výměnu, slabé obložení předních brzd, tekoucí levá vidlice, ale jinak vše v pořádku nebo ve stavu odpovídajícímu stáří motorky.

GSXFko toho má hodně za sebou, někdo se s nim asi párkrát sklouznul, je přestříkáný, ale jede rovně a motor šlape pěkně. Kdyby byla motorka v perfektním stavu tak bych přišel o to potěšení se v tom osobně hrabat a vylepšovat ji :)))

Posez je pohodlný (mám cca 180cm) a klidně by se na ni vešel někdo vyšší, přítelkyni se vzadu taky líbí, jen se musí naučit správně držet, abych ji neměl pořád za límcem :D

Cestování bude doufám v pohodě,spotřeba má být mezi 5-6l/100km .

Březen 2015, Servis motocyklu:

Přes zimu jsem šetřil jak jen to šlo a hned první teplý den (někdy jiz v únoru myslím) jsem GSXFko dovez k mému mechanikovi, abych se pak vyhnul zbytečnému čekání ve frontě :D

Opravy, které jsem předpokládal:
-Výměna řetězové sady (D.I.D. X-ring, základ, 2800Kč)
-Výměna obložení přední brzdy (Zlatá střední cesta, 800Kč/sada)
-Seřízení ventilů a karburátorů
-Přetěsnění levé vidlice (950Kč)

Opravy, které mě překvapily:
-Výměna rozvodového řetězu (1848Kč)
-S tím spojená výměna těsnění ventilového víka (1400Kč)

Co Vám budu povídat, celková hodnota nákladů na tento předsezónní servis mě opravdu zaskočila, ale co se dá dělat. Když to přičtu k pořizovací ceně motocyklu tak to pořád není tak hrozný a hlavně už jistě vím, co je v pořádku a co ne!

!!! Rada pro všechny, kteří si při nákupu ojetého motocyklu nejsou jisti jeho stavem:
Pokud Vám majitel tvrdí, že jsou nové díly uvnitř motoru nebo cokoliv co není zřetelné na první pohled, tak vždy trvejte na předložení faktury za danou opravu nebo by Vám alespoň měl ukázat ten starý díl, který byl z motocyklu vyndán!!!
Já takhle pěkně naletěl s tím rozvodovým řetězem, Měl být měněný společně s nějakými podložkami ventilů, ale mechanik po rozdělání ventilového víka konstatoval, že instalovaný rozvoďák tam je pravděpodobně od výroby motorky (1998-51300Km !!). Naštěstí má tenhle motor jenom jeden takový řetěz a nic jiného se s ním měnit nemusí, takže to nic extrémního nebylo. (1845Kč řetěz a 1400Kč těsnění)

Třetí den po servisu mě ale překvapil tekoucí olej z vršku motoru , to mi přišlo jako nemožné, když těsnění jsou nová a vše má být v perfektním pořádku. Tak jsem jel do servisu na kontrolu, motorku jsme odstrojili, našli jsme kaluž oleje na a kolem ventilového víka. Olej stékal po stěnách dolů, vše jsme otřeli a hledali jsme zdroj. Nic jsme nenašli . Tak jsme zkontrolovali dotažení šroubů, ustrojili to a já jel domů, Od té doby je motor suchý, Záhada.

Výsledek jarního servisu:
-Jsem si jistý technickým stavem motocyklu
-Češi jsou lháři
-Motor je mechanicky méně hlučný, je značně plynulejší a trochu výkonnější.
-Záhadné úniky se samy záhadně utěsňují.

Konec března 2015, Výměna výfuku:
Instalovaný laďák Laser miluju, ale pro delší cesty je otravný, proto jsem si na bazaru koupil použítý originál ze Suzuki GSF 600 Bandit (Stejný motor stejně jako výfuk a další části) Cena: 1000Kč. 4.4.2015 jsem ujel s originálem 302Km a je to krása. Laser tam budu dávat, až se pojedu někam předvádět :)))

Léto 2015:
Přes léto bylo vše v pohodě, najel jsem kolem 5 000Km, spálil litry benzínu a dolil pár kapek oleje. Byl jsem s GSXFkem v pekelnejch dolech, na Ještědu, v Třeboni, na okruhu ve Vysokém Mýtě a v Brně, atd... Nikdy nebyl problém :) Řetěz mažu a čistím pravidelně (mladá mě už má za blázna že to furt leštim :D ) gumy dofouklý (ale na 2016 to chce nový) a krom mytí celé motorky nic jiného potřeba dělat není :)

Vánoce 2015 - Nová baterie VARTA:
Asi jsem byl letos hodný, a tak mi byla nadělena nová baterka. Právě v ten moment kdy stará odešla na věčné časy, takže čekám až se nová plně dobije a jdu ji instalovat a odzkoušet. (VARTA YTX9-BS)

15/4/2016:
Nová zadní pneumatika Michelin Pilot Road 2. Cena 3170Kč i s prací. Dvousměsová technologie, tak snad něco vydrží :) Originální povolený rozměr 150/70/R17. Přední bude hned jak bude zase cash a pak hurá v červnu na STK :D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Filipco
Filipco napsal 04.10.14 v 08:47

Děkuju :) Já si nic moc novějšího a tedy dražšího za výdělky z brigád dovolit nemohl, na opravu zmíněných problémů teď můžu šetřit celou zimu :D a na to se těšim, až bude vše ve 100% kondici a užiju si s ní snad hezkejch pár let :)

Gahan37
Gahan37 napsal 04.10.14 v 07:03

Tyhle starý bajky mají cosi do sebe sice do toho někdy člověk zahučí finančně než kdyby si v první fázi připlatil za mladší...ale já mám tenhle postup nákupu stejný,tak za 10b

justyn
justyn napsal 27.09.14 v 15:13 10b.

Zdravím sousede Přeji mnoho štastných km v sedle GSXF At to lítá Za 10b

ZZilvi
ZZilvi napsal 27.09.14 v 12:25 10b.

Ať slouží

Více komentářů



TOPlist