PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure R (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník stevi
Vloženo 16.3.2014
Aktualizováno 11.4.2017
Zobrazeno 4 720x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velké sportovní a cestovní enduro.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:KTM Autonova Brno (Brno-Brno Město

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1190 Adventure: kvůli menším zdvihům
KTM 690 Enduro R: \"komfort na delší trasy\", určeno pro jednoho

První dojmy - Motorku jsem přebíral od 3 km. Zatím najeto asi 300 km. Pozitivně mě překvapuje surovost motoru. Zatím jezdím jen do 6000 otáček za minutu a těším se až to půjde nahorů. Motor má silný brzdící motor, vyšší volnoběžné otáčky a sem tam se netrefí do rytmu - na volnoběh. Zkrátka je tam, rošťák! Podvozek je měkký a tuhý zároveň. Tlumí rozbité cesty a výmoly a přitom je v zatáčkách a ve stupačkách velmi pevný. Malý čelní štítek nepobere moc větru. Většina kilometrů zatím najeta na cestě. Ve stupačkách se zatím necítím úplně jistě, což dávám za vinu níže nastaveným řidítkům. V nářadí mě překvapil otvírák na pivo :)

Motorku bych doporučil pro - Pro zkušeného jezdce co ví co chce. Pro ježdění na GG jsou určitě lepší motorky. Po zkušenosti se potvrdila domněnka - že si s ní užiji, jak při cestě za dobrodružstvím tak při něj.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, nosič kufrů, al kufry, vyšší plexi, navigace, al ochrana motoru, elektronická věc pro fungování motoru se špatným benzínem.

Recenze

Chtěl jsem motorku, která bude umět spoustu věcí, ale nemusí být dokonala. Co je to spousta věcí : motorka která mě bude bavit na cestě kolem komína i při cestování po sahaře, motorku která bude mít výkonný motor a stejně výkonný podvozek. Motorka která mě bude bavit při každém otočení plynu, ale zvládnu na ní i dlouhou štreku. Motorku na které se svezeme i ve dvou.

Nyní najeto cca 300 km. Nejvíc mě zatím baví motor. Dokáže si brblat okolo 3 až 4 tis. otáček za minutu. Ale dokáže taky dát pěkně vědět, že je tam. Brblá, chrčí a pěkně táhne. Zatím točím jen do 6 tisíc, ale i tak je to díky odstupňování převodových stupňů zábava. To vystřelování ze zatáček je prostě úsměvné. Skvělá je převodovka. Velmi krátké dráhy, jistota zařazení každého stupně. Spojka je velmi jemně dávkovatelná.
Spotřeba je zatím do šesti litrů na sto při otáčkách mezi 4 a 6 tisíci. Znatelný je rozdíl běhu motoru pod zátěží a při plynulém zrychlování. Pod zátěží to bouchá jak jednoválec. Zvuk motoru je příjemně slyšet v nižších rychlostech - tak do 80 km/h pak je přebitý ostatními zvuky. Překvapuje mě brzdící síla motoru.

Brzdy - zatím jsem toho moc nenabrzdil. Na první pohled OK, zadní brzdy vypadá že bude i rozumně dávkovatelná.

Podvozek - je tuhý a přitom měkký při přejíždění nerovností. V terénu jsem toho zatím moc nenajel tak neumím říct, jak se tam bude chovat. Na cestách zatím hledám ten správný přístup k přednímu kolu.

Novinky po 10 000 km. Motorka mě moc baví. Objevilo se pár pozitiv i negativ.

Negativa - špatně vyřešen boční stojánek. Pokud není podklad úplně rovný a motorka je naložená tak spadne. Vytekly přední vidlice. Stalo se to pár tisíc kilometrů od domova. Pražský servis KTM to považuje za normální! Chtěl mi naúčtovat více než 10 tis Kč za opravu. Tam jezdit opravdu nedoporučuji. Myslím že tohle má být motorka na ježdění na dlouhé trasy a nikoliv na ježdění kolem komína. Naštěstí v KTM Autonova Brno se mnou souhlasili a zařídili opravu na náklady KTM. Result je jasný do KTM Praha už ani pro článek do řetězu a KTM Brno palec nahoru.

Positiva - super motor a super podvozek. Motor se nechá krásně vytáčet má takovou radost ze života. Plyn se dá perfektně dávkovat, spojka hlavně do terénu je krásně měkká. Spotřeba na delší cesty do 6 litrů a to rozhodně Kačenu nešetřím. V offroadu spotřeba do 10 litrů. Těch 150 koní je pro mě na silnici tak akorát. Nebojím si jich a je s nimi zábava. Převodovka přesná, jemná. Nahoru se dá pěkně řadit bez spojky jen s ubráním plynu. Podvozek jsem ladil od varianty sport po variantu cestování a offroad. Rozsah nastavení je velký. Pozice je jako dělaná pro jízdu ve stupačkách, nevadí na nich i více hodinové stání s koleny opřenými o nádrž. Pozice v sedě je dána tvrdostí jednodílného sedla. Nicméně sem zvládl za den i 990 km takže to jde.
Více info a fotek v deníku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
stevi
stevi napsal 31.12.15 v 10:29

Plexi mám prodloužené a standard. Prodloužené na delší cesty, standard na blbnutí v off.

Petbi
Petbi napsal 05.10.15 v 13:01

Jaké tam máš plexi?

kabl
kabl napsal 02.02.15 v 10:51

Pekna KTM

stevi
stevi napsal 01.02.15 v 18:22

Všem vám děkuji za reakce. Jo motorka je super. KTM Praha myslím tu v Braníku. Od té doby vše v pohodě.

Míra1970
Míra1970 napsal 01.02.15 v 18:12

Supr stroj.

Více komentářů



TOPlist