renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio X8 125 (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wencza
Vloženo 1.8.2013
Aktualizováno 1.4.2014
Zobrazeno 5 234x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Velký 125 scooter, pěkně vymazlený předchozím německým majitelem. Zvládá i delší výlety, pokud se po něm nepožaduje závratné tempo...

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 125 Burgman: většina je dovoz z francie a tam se k tomu chovají jak... ke spotřebnímu zboží. možná kdyby byl tou dobou lepší výběr...
Peugeot E-Satelis: drahé díly, ale narazit na pěkný kousek, asi bych se nechal přesvědčit!

První dojmy - V nižších rychlostech příjemně svižný, nad 80km/h už to jde trochu pomaleji. Velmi dobré brzdy, maximální úložný prostor. Není to stříkačka, takže pod 3l/100km nejede, ale nad 3.6l/100km taky ne :) Je lehčí než konkurence, takže příjemně obratný. I když se mi zdá, že třeba Burgman má těžiště níž, což má jistě taky něco do sebe...

Motorku bych doporučil pro - Jsem začátečník a pro takové je taky motorka vhodná (ti, co mají ř.p. B ideální). Na ježdění do města je hodně svižný, ale asi trochu velký, za to ho využijí ti, kdo si chtějí sem tam vyjel na výlet...

Doplňky na motorce - Cestovní plexi, originál kufr s opěrkou pro spolujezdce, vyhřívané rukojeti, "kovová" podlaha, úplně nanic venkovní teploměr.

Recenze

S X8 jsem najel asi 8500km a je to maximrňous do nepohody. Začínal jsem s řidičákem B a na zaškolení jízdy v jedné stopě je to dobrý stroj.

Pohodlí:
Tady je X8 velkorysá. Má vepředu 14´ ale vzadu jen 12´!! Ale paradoxně se mi zdála pohodlnější vzadu (sedadlo spolujezdce). Ve dvou tak hezky změkne, v jednom je někdy trochu tvrdší... Ta dvanáctka vzadu fakt není moc. Ale snese to, ani obavy z italského povrzávání se zatím nenaplnily. Jezdím často delší trasy a dá se na ní ujet 200km bez zastávky v pohodě, jistě by to šlo i dál (pokud vydrží motorka dál, než prostata, je to v pořádku).
Díky široké přídi jste krásně chráněni před větrem i deštěm (mokro akorát na kolenou, jak to kape z helmy), za to boční vítr umí být celkem problém...
Nezkoušejte jí ani do lehoučkého terénu, já to zkusil a chudinka brečela...
Za to na silnici se dá příjemně naklopit, co jen pneumatika a odvaha dovolí.

Rychlost:
Max. tachometrových 120km/h, ale to tak z kopce s větrem v zádech!
Jinak se dá ždímat na rovinkách na 110km/h, ve dvou za sto. Prudké kopce zvládá osmdesátkou. Ale ono to tady o rychlosti není, stejně si ji moc neužijete...
Poslední měsíce jsem tankoval víc oktanů a bylo to i trochu lepší. Co zůstalo je "omezovač" na 120 km/h, ale byla tam dřív.

Spotřeba:
Neměřil jsem to úplně na deci, ale pohybuju se mezi 3 - 3.5l/100km, a to ji opravdu nešetřím. Má trochu nepřesný palivoměr. Na začátku celkem padá "k zemi", ale nad rezervou hodně zpomalí a než se objeví hladové světélko, překvapivě to trvá.

Zvláštnosti:
Je to hodně vysoký scooter, mám 180 cm a je to tak akorát. Menší lidi nedají pohodlně ze sedla nohy na zem a hůř se jim nastupuje. Menší batůžek neví jak tam nahoru vylézt (na druhou stranu tam byl můj metrákový 84-letý děda v cuku letu).
Má dva vstupy do "zavazadlového prostoru" (skútr, ne děda), který je propojený pod sedačkou a pod tím podivně vystrčeným zadkem. Vejdou se tam dvě helmy a spousta dalšího, ale třeba taky tenisová raketa, stativ na foťák apod.
Berte v úvahu, že tam mám opravdu velkoplexi, které je parádní při vyšších rychlostech a při dešti, ale "normální" model se možná chová... no jako bez aerodynamické brzdy.
Vyžaduje olej 5W40, takže jsem se divil, když jsem koupil odhadem 10W40 (co jiného by to přece mělo žrát, že?). Za to stačí jen litr.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mildanek72
mildanek72 napsal 05.03.18 v 01:40 9b.

celkem slušný i když nejsem zrovna zastáncem variátorů,tak ta X8 se mi docela líbí,taktéž jezdím i 471 km za den-to je můj rekord a ještě k tomu v tandemu na mém skvělém Šidítku Loncin Venus ale RONDA 110 je celkem taky v pohodě dle zpřevodování na př. řetěz.kolečku 80-115km/h rovina-z kopce
ale v kopcích je to o dost horší okolo 45-55 12 procent - ale vzhledem k malému výkonu mých 3 strojků je to obdivuhodné.dělám s tím jízdní průměry okolo 60-ti až 75 km/h v případě Rondy.můj sen je 125-200ccm ale nemám papíry na man. řadičku se spojkou
X8 dávám 9bodů

slevos
slevos napsal 26.07.17 v 13:43 7b.

trošku stebou nemuzu souhlasit mam piaggio x8 po rovine tech 120 da pokud to je mirne z kopce neni problem 130 kazdy den dojizdim na nem do prace 100 km tam a spatky jediny co me trosku vadi ze neni tak pohodlny boli me znej trochu zada kdyz jedu treba 400 km

kolinudatný
kolinudatný napsal 02.08.13 v 14:46 10b.

Gratulace k ,,nejhezčímu skůtru"co znám a spoustu km bez nehod

Více komentářů



TOPlist