renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-10 (1989)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Romanko
Vloženo 19.3.2013
Aktualizováno 31.3.2013
Zobrazeno 2 502x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Únor 1991. Vstupuji do 1. ligy. Kupuji ZX-10ku. Litr se 136 koníkama. Silnější byla na trhu jen novější ZZR1100. Ale na tu jsem si musel ještě počkat.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Jaké první pocity můžete mít v únoru. Ač jsem žil na jihu, v Blavě, tak v únoru ´91 byla kosa. Ale sotva jsem ji přivezl, nemohl jsem to vydržet. Venku -9°, tak jsem se na to oblékl, dá-li se to vůbec a vyrazil. Bylo to jen asi 6 km tam a 6 km zpět, rovně z Rače do centra, po 4proudovce, uprostřed tramvajový pás a na zastávkách lidi klepající kosu. Když jsem kolem nich projel, místy až 120 kmh, klepali se ještě víc, ale já nejvíc. Byla mi kosa jako na motorce.

Recenze

U této Kawy mám nejsilnější vzpomínky na výkon. Přece jen předcházející GPXka měla o 30 koníků míň. Honda před ní ještě o 30 míň. Auto jsem neměl a i kdyby, v té době totiž už kdejaká 16istovka byla raketa. ZCR jsem zvedl na 160 kmh, ale brzy jsem zjistil, že je to moc. Řidiči na to nebyli připraveni. Nedokázali vůbec vnímat a registrovat motorku jedoucí takovouto cestovní rychlostí. Ale mimo město se aspoň ani nesnažili "soutěžit". Ve městě se občas někdo objevil s nějakou raketou a nenapadlo ho nic lepšího, než soutěžit v akceleraci. Autíčkáři jsou prostě takoví jednodušší. Ale i chodci byli problém. Ukázalo se, že nejsou schopni vnímat už ani motorku jedoucí slabou stovkou. Tak jsem po městě začal jezdit pomaleji. Ale to víte, radarů moc nebylo, policajti si ještě nevyskakovali a o bodovém systému nesnili ani politici.
Nakonec jsem v létě ZXku prodal jako vrak a odjel pracovat do Německa. Na sídlišti mi totiž jednou v červenci v zatáčce vyjel do protisměru Moskvič a já ho vzal "na komoru", hezky mezi světla. Ještě že jsem byl mladý, štíhlý, pružný a nevyhýbal se v mládí tělocviku. Kotoul letmo se mi teď hodil. Reflexy jsou věc. Nic se mi nestalo. A Kawa viz. výše. A to jsme oba jeli podle předpisů, já 60, on prý tak 40. To je asi tak vše k této motorce.
Asi ještě toto: V ´88, když se objevila na trhu a uviděl jsem její první fottky (to modrobílé provedení), stala se mojím snem. Tehdy jsem ještě netušil, že za tři roky si ten sen splním.Tenkrát jsem byl rád, že jsem si mohl koupit tu Hondu a nikdo jsme si neuměli představit, co všechno bude za tři roky.
P.S. Vlastní fotku asi nemám nebo jsem ji zatím jen nenašel a tak přikládám jen ilustrační foto. Měl jsem to černostříbrné pro vedení.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ra100racing
Ra100racing napsal 01.03.18 v 19:25 10b.

Áno presne, bola to bomba v tom čase a ešte k tomu LITR bolo sa načo pozerať. Ja som ju mal v roku 2002 a bol to rozdiel markantný od predchádzajúcej XJ 750 r.v.82,ktorá u nás na dedine ako aj na okolí tiež zožala úspech a nechápavé pohľady na kardan . No ZX10 bola mohutnejšia - proste delo aj s výfukami čo som tam mal 130mm priemer. Pohodlný turista. Motor bol KO upchalo mazanie v kľuke na dvoch ojniciach,rozklepal sa- musel som robiť GO. Ináč tiež pekný Japonec.

Michal1011
Michal1011 napsal 16.08.17 v 19:11

u všech strojů v profilu jsem se kochal a kochal. Krásná životní historie

fzr6
fzr6 napsal 06.12.16 v 09:26 10b.

No jo, 90-té roky, to měly motorky jiné jméno... Kdo ji měl, byl borec už jenom z principu.

Bullzzr
Bullzzr napsal 18.04.16 v 12:24 10b.

Supr

Více komentářů



TOPlist