Simson s 51 enduro - spolehliví stroj. Notoricky známí. Ničím nepřekvapí. Vhodný na odreagování
Výška jezdce: 189 cm
První dojmy - První dojmy byli smíšené - musel jsem z vraku vytvořit provozu schopnou motorku. Elektroinstalace mi dala hodně zabrat, avšak s pomocí internetu jsem jí dal dohromady. A nyní si již užívám další a další kilometry :-)
Recenze
Najeto 2000 km již obsah nasvědčuje tomu, že maximální rychlost není konkurence schopná se současným provozem. Z čehož vyplívá, že se člověk v pudu sebezáchovy stěhuje ze silnic 1 třídy na ty nižšího stupně.
Jízda: v terénu bohatě postačující výkon vzhledem k váze motocyklu.
Motor nezničitelný pracant chytající na první šlápnutí
Brzdy: dostačující
Podvozek: musím vymenit zadní tlumiče
Ovladatelnost: vynikající
Uložný prostor: žádný
Spotřeba: 3,5l/100 km
Servis: vlastními silami vše
Závady: koroze centrálního přepínače světel, nefunkční elektroinstalace, zpřetrhané a uvolněné dráty na statoru,sjetá zadní pneumatika, nefunkční tachometr a otáčkoměr, vadný stator s čidlem, ulomený hlavní závěs motoru a stupaček, chybějící drát zadního kola. Nefunkční tyristor a indukční cívka. špinavá nádrž a karburátor. Tekoucí kohout u nádrže. Zanesený výfuk, zadní tlumiče netlumí, přední tlumiče bez oleje. Nefunkční řazení, přetrhané pružiny řazení, otrhaný tisícihran start hřídele.
Opravy a nové díly: stator s čidlem - naletovány správně nové dráty, výměna kompletní elektroinstalace, tyrisstor, indukční cívka, klakson, pneumatika duše, drát do zadního kola. Nový lak, vyměněny všechny bowdeny a lanka, výměna centrálního spínače světel, správné zapojení spínací skříňky, přivaření rámu.. Vyčištěna nádrž a karburátor vyměněny všechny trysky, kompletní výměna sytiče.Nový kohout, fajfka, svíčka přívodní kabel ke svíčce. Výměna start hřídele, kompletace řadícího mechanismu. Boční stojan
Výhled: v zimě kompletní rozborka motoru, zřejmě bude následovat výbrus, výměna ložisek, dles stavu klikovka, pěti rychlostní převodovka, nový pravý karter.
Vzhled: dokoupení výfuku a kolene elektronik (simson byl původně elektronik a s enduro výfukem nelze nainstalovat motobrašny). Nové chromové blatníky a poklice schránek. Motobrašny 15l a tankvak 23l
Toto je odkaz na všechny varianty elektroinstalace simsonů a že jich je... Tomu člověku pozlatit ruce..
http://moser-bs.de/Simson/s50s51.html
Kompletní rozborka x zborka a nastavení motoru.
15.1.2014 Prodáno... díky