PROFIL MOTORKY

Suzuki RM 250 (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník markriha
Vloženo 14.7.2011
Aktualizováno 7.3.2012
Zobrazeno 7 234x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Hodnocení motorky
Nalezeno 11 záznamů


Obecné

Motocykl mám: Ojetý
Pořizovací cena: 30k
Silné stránky

*Váha motocyklu/výkon, zábavnost, je-li stroj v pořádku, nízké náklady na údržbu z hlediska delšího časového horizontu.
*Tento model (93-95 / P-S) je považován za jeden z nejspolehlivějších v historii dvoudobé RM generace. Hlavním důvodem je sání do klikové skříně přímo; odpadá kanál na "pracovní" stěně válce a přepouštěcí otvor v plášti pístu, což bývá u toho motoru nejčastější zdroj "smrti". Jednoduše zde dojde k prasknutí tenké části okolo otvoru a kusy pístu zpravidla poškodí prostor kliky + válec. To vše zde odpadá.
*Výborná startovatelnost.
*Díky vyplachování motoru bohatou směsí nemá stroj problém s chlazením i při nízkých provozních rychlostech a vysokém zatížení. Pokud z plné zátěže dojde k spadnutí otáček na volnoběh, nedojde k uvaření motoru apod. narozdíl od 4T, kde jediná šance jak zabránit dalšímu vaření je rychlá jízda.
*Uspořádání rychlostí je více "user friendly" pro neprofesionálního jezdce.
*Prostě 2T, když to milujete, není co řešit.

Slabé stránky

*Motocykl disponuje menším kroutícím momentem a jezdí se na křivku výkonu, která je strmá. Tento typ motoru je náročný na jezdce. Pro jezdce začínající a málo pokročilé je to silně nevhodné, požitek z jízdy je spíše negativní.
*Při jízdě na velmi nízké zatížení (na pohodu) se motor chová nekultivovaně vlivem velké práce/oběh vzhledem k nízkému zatížení motoru. Projev je jako by motor po zvuku pálil na každou třetí otáčku. Při zvýžení zatížení motoru tento efekt odpadá.
*Motokrosové motocykly do roku 95 se vyznačovaly vysokou zadní stavbou rámu a celkově výše posazeným sedlem. Je to způsobeno pouze odlišnou konstrukcí zadní části rámu. To vyžaduje že motorka je pro vysokého jezdce použitelná až při spuštění stavitelné matice na pružící jednotce zcela dolů (při tovární pružině). Malý jezdec si svou výšku vůbec nenajde a bude patrně vyžadovat zásahem do pružící jednotky snížení motocyklu.
*Slabý jezdec bude asi marně hledat málo výkonu. Buďto bude motorku týrat, nebo se zabije.

Moje úpravy

Vyházení všecho, co bylo s motocyklů Jawa a podobně a zpětné nahrazení díly s přívlastkem "SGP" (Suzuki Genuine Parts).

Sport

Použité destičky SPÉKANÉ MĚKKÉ KOVY
Úpravy motoru Příprava směsi; nový karburátor s vlastním natryskováním. Jak jsem zjistil, zvuk, vlastnosti motoru a celkový projev je výhradně o funkčním karburátoru (což u starších strojů nemusí být pravidlo) a správná volba trysek.
Úpravy podvozku Pouze nastavení tlumících ventilů náraru a odskoku dle vlastních potřeb / pohodlí jezdce / terénu. Spíše měkké nastavení.
Úpravy brzd. systému Žádné.

Obecné

Moje závady Od operace "RESURRECTION" zatím žádné. O stavu před ní nemá smysl hovořit.

Podvozek

Typ rámu Ocelové profily. Kyvná vidlice hliníková. Hliníková vyjímatelná čast zadní stavby (kvůli demontáži airboxu).


TOPlist