PROFIL MOTORKY

Derbi Terra 125 (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník vladaobi
Vloženo 25.2.2011
Aktualizováno 21.5.2017
Zobrazeno 11 292x
HODNOCENÍ PROFILU OD 48 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


najeto 23 000 km prostě paráda

Více fotografii

Motorka koupena od tipskutr - Takové všelijaké už bych odnej nekupoval a raději zvolil jiného prodejce, raději si pár km zajet, chovali se tak nějak odtažitě a to i při garančkach.

První dojmy - Užasné a usměv od ucha k uchu .

Motorku bych doporučil pro - Tak asi pro cestovatele sice jeto 125ccm ale velice užasná motorka.

Doplňky na motorce - Mnoho a stále přidávám.

Recenze

Navrhnut k tomu, aby si poradil s nástrahami města a překážkami offroad terénů. Dvojitý blatník, menší větrný štítek na ochranu jezdce, ocelový dvojitý rám osazen velkým sedlem, kapalinou chlazený 4-taktní motor, hydraulická vidlice, zadní monoshock nastavitelný tlumič. To vše při suché hmotnosti 117 kg a výkonu 15 koní ztělesňuje právě Terra 125. Přední kolo 18" a zadní 17" zaručí u tohoto stroje výbornou obratnost a stabilitu.

Derbi terra 125 šedá metalíza ji sluší,už je doma tak teď jen zajet,už se nemohu dočkat,ujeli jsme spolu teprve 400km tak zkušenosti žádné,tak ty napíšu časem až ňáké nazbírám. Ted už jen vyřídit papíry a je vše připraveno.Tak už aby se oteplilo a mohly jsme vyjet,k motorce sem si koupil novou helmu a pár drobností,a časem ještě něco pořídím jako jsou kryty rukojetí,oblečení a časem i alarm a laďák bych chtěl.Tak sem zatím ujel cca 400km a jede se krásně.

Technické údaje:

Motor: jednoválec, 4T 4V Euro3

Chladící systém: kapalina

Startování: elektrický startér

Převodovka: 6 rychlostí

Kyvné rameno: ocelové kyvné rameno

Přední odpružení: hydraulická vidlice, průměr 37 mm, zdvih 150 mm

Zadní odpružení: monoshock s nastavitelným předpětím, zdvih 150 mm

Přední brzda: kotouč, průměr 280 mm

Zadní brzda: kotouč, průměr 220 mm

Pneu přední: 100/90 x 18"

Pneu zadní: 130/80 x 17"

Výška sedla: 793 mm

Objem nádrže: 11 l

Suchá váha: 117 kg

Zajíždím ji, tak ji točím max 6500 a do 80km-to budu dodržovat do první garančky a pak uvydím co mi řeknou.

zkušnosti
Tak sice moc najeto nemám ale i tak už něco napsat můžu.Tak jak píšu v testech o nějakých mouchách, tak ano každé moto něco má,tak mě osobně třeba cca 5krát vyskočila dvojka ale to bylo spíše mnou-špatně domáčklí kvalt,a občas probliknutí rezervi ale to stejně blikne tesně předtím než se rozsvítí rezerva-alespon vim, že budu co nevydět tankovat, jinak psali že se to samo vynuluje najetých km tak to se mi ještě nestalo ale co není může ještě být že. K motoru, tak ten je na jedničku, vybrace minymální-průběh výkonu je dobrý, stejně ji ještě šetřím. Je to velice pohodlná motorka, lehounká-ovladatelná, prostě ideální cesťák ve 125ccm.

Ta už máme přes 800km tak sem se objednal na garančku jak mi bylo řečeno od prodejce tak 17.3. tam jedu.



GARANČNÍ PROHLÍDKA
Tak a první garančka je za mnou, když jsem tam dorazil, tak na tachometru jsem měl 999km. Vše probjehlo v pořádku další garančku mám za 6000km, tak snad bude vše šlapat jak má.

ZKUŠENOSTI
Tak zatím mám najeto necelích 1100km, prozatím jsem nezpozoroval nějaké vady a nedostatky,motor si pořád sedá tak zatím pořád jezdím opatrně, jen občas blikne kontrolka rezervy ale nic co by mi štvalo, motor jde krásně, vybrace jsou minymální vše funguje jak má, jen co bych trochu vytkl je ten automatický sitič, prostě horší studené starty ale nic co by zas tak štvalo,kontrolka neutrálu se taky ustálila a funguje dobře, občas si trošičku hvízdnou brzdy ale to dávám zavynu tomu, že je to nové a pořád si to vše sedá, jinak brzdy jsou velice učinné,tak zatím nad míru spokojen krásně ovladatelná, pohodlná, lehká no prostě terra, tak až zas něco postřehnu, jak klady, tak zápory, napíši.

Motorka funguje na jedničku, stále jezdim opatrně, zbytečně nevytáčím, mám najeto cca 1800km moc to není, tak proto stále opatrně, jinak naprostá spokojenost.

Už mám najeto přes 2000km a vše funguje na jedničku, pořád se spolu zžíváme, sem spokojen zatím sem nepozoroval žádné velké chyby jen takové mušky a to třeba ten automatický sitič to je taková malá neduha, volnoběžné otáčky kolísají, jak za studena, tak za tepla a to od 1500 do 3000 a nevím co stím, jinak při mírném přibrždování trošku hvýzdají brzdy, ale jak se brzdí razantněji tak ani nehlesnou jinak vše jak má být.

Tak budu mýt najeto 2500km a je pořád pravda že si moto pořád sedá tak pořád jezdím opatrně, moto je krásně ovladatelná lehká prostě nemá konkurenci.

První závadička ani né závada jako malinký kolaps přistrojovky, při jízdě zničeho nic vše zhaslo a zas naskočilo a vynulovalise dení km a hodiny tak snad to byl jen ojedinělý jev. Jinak moto pracuje na 100%.

Tak budu mýt najeto 3000km a moto maká perfektně,dokupuji doplnky jako sou blastry acerbis a plánuji ladák ale zatím pořád vybýrám, ale moto funguje na 100%

Tak jsem namontoval kryty (blastri) páček acerbis po malých upravách sedli akorá trošku naráží do plexi při plném rejdu ale snat to nebude tak vážné ještě budu bádat jak je upravyt aby nenaráželi.

Tak sem si koupyl novou bundu MAxX cena byla docela příznivá, snad bude dobrá teď ještě plánuji kalhoty.

Tak už mám i kalhoty také MAxX cena taky ušla tak snad budu spokojen.

Tak oblečení je na jedničku.

Motorka běží na jedničku žádný zádrhel, jen klasická udržba jako je mytí a leštění a čištění řetězu a jeho šponování je pravda že se tahá docela dost rychle počítám že vydrží tak jednu sezonu ale jinak motor jde na jedničku nikde nic neteče neskřípe prostě paráda.

Tak vše funguje jak má s motorkou mám najeto přes 4200km a vše bez chyby, ted čekám na ladák od SHARONU už aby dorazil.

Už mám najeto téměř 5000km a vše jde na jedničku zatím žádný problém prostě terra. Ale pořád sleduji že si motor sedá taky ještě pořád opatrně, uvidím co se bude dít při garančce na tu jdu při 7000km.

Našel sem docela zajímavý veb na téma DERBI TERRA www.derbiterra125.net/

A další odkázek

Tak už budu mýt najeto 5500km a motorka jde na jedničku, až my občas překvapí co vše dokáže. Prostě TERRA naprostá spokojenost.

Tak konečně dorazil ladák SHARON namontovám, prostě nádhera výce v deníku. Tak ladák má opravdu nádherný zvouček, nahrál sem video ale kvalit zvuku je v háji, protože je to nahrané v uzavřeném prostoru ale jak bude příležitos tak nahraji kvalitní video zatím ho sem dám ale jek říkám bude lepší. Tak sem musel trošku upravit držák SHARONu aby byl víše protože splodiny šli na blinkr tak sem ho trošku přiřízl a převrtal díru a je to v pohodě, SHARON je prostě krásný výfuk a zvuk je fantastický.

Tak my postihla první závada a to řetěz při páteční vyjíždce 8.5.2011 najednou slyším divný zvuk od řetězu tak dojedu domu sundám ho a po dukladném skoumání sem zjistil že se rozsypaly na třech článcích pouzdra, tak první co my napadlo odnýtovat koupit new články a zas nanýtovat, ale pak sem jel do Plzně pro články a napřed sem jel do jednoho motoshopu objednat new sadu, a prodejce my poradil Elit tak sem tam sjel a měli tam řatezů haba děj, tak jsem ho vzal a to my dal velice pěknou cenu jo je to řetěz D.I.D, řetěz nandán a je vše v naprostém pořádku. Tak tohle je má první závada tak tuhle sezonu s tím odjedu a přez zimu dám celou řetězovou sadu at je vše v naprostém pořádku.

Tak se stala další malinká závadička, upadl kablík ve spínačce opravy cca 15 min nic vážného ale naštveto, tak sem se s elektrykářem domluvyli že to předělá aby se to neopakovalo.

Tak sem se pokusil natočit nové video ale ten zvuk pořád nic moc prostě ten mobil to nedokáže spracovat tak si musím nato vzít kameru tak se pokusím ještě o nějaké to video.

Tak ve Čtvrtek 28.7.2011 jdu na garančku už mám najeto něco přes 7000km ale tolerují 10% což je 700km tak to bude v pohodě jen doufám že to nebude moc drahé.

Tak garančku mám za sebou stálo mi to 2280kč což docela jde, tak na další jdu za 6000km.

Za dva dny sme spolu ujely přes 500km a to sem ji nešetřil v úterý sem jel sám, najeto cca 220km a ve středu sme jeli ve dvou a to na Hlubokou; cca 300km a to jsem ji nakládal a jelá krásně, holka.

Derbi terra- sem sní stále velice spokojen, stále mě překvapuje co vše snese a dokáže prostě terra. Dnes sem byl s kámošem co má KTM DUKE 125 i sem se naní projel ale moc my nenatchla ale to je spíše o zvyk jinak je to velice krásná KTM ale za terru bych ji nevyměnil.

Stále mě překvapuje je to opravdu cestáček ani lehký terén hravě zvládá, nejvíc sem na ní dal na jeden zátah skoro 300km a to ve dvou a to sem ji nešetřil prostě terra tohle se prostě DERBI velice povedlo.

Dne 3.9. výlet na Karlštejn, najeto 259km a kolem Karlštejna i pole, louky, lesy, terra bez váhání všude vjde i vyjede, a když už se stane že ji zahrabu tak ji hravě vytáhnu, vážil sem ji s plnou nádrží a váha byla 123kg a nějaký gram prostě paráda.

DERBI TERRA 125
Naprostá spokojenost, žádné velké problémy jen malé mušky ale což má každá motorka že? Občas se vynulují budíky což je dení Km a hodiny, jinak vše pracuje jak má.

DEFEKT
Tak mi postihl defekt zadní pneu, potkal sem hřebíček, potvora jedna, tak sem musel tlačit, naštěstí jen cca 5 km ale i tak sem tlačil 2 hodky. Po sundání kola sem usoudil že guma je stejně dost sjetá tak sem si objednal novou a nechal ji hned obout, na té staré jsem najel 10175km tak jsem zvědav kolik dá tahle, koupil jsem MITAS enduro rear. Více v deníku.

PRVNÍ VJETŠÍ ZÁVADA
Ani né tak závada, motorka začala kuckat a cukat a pomalu se vracela na volnoběh, tak sem ji odvezl do servisu moto je v záruce tak at se starají že? Když sem jí tam přivezl tak se šli podívat co sní je, cca po 2 min u nastartované motorky řekli že jsou to ventilové vule a zanesený karburátor tak že karbec vyčistí a seštelují a udělají ventilové vule, odvezl sem jí tam v Pondělí 17.10.2011 dnes sem jim volal 19.10.2011 a bylo my řečeno že karbec mají hotovej a že skoro i ventili ale že nemají jednu ventilovou podložku že ji musí objednat, že když jí budou mít u nás na skladě že moto bude do konce týdne ale že když jí mít nebudou tak ji musí přivést z Itálie a to by motorka byla tak nejdříve v úterý 25.10.211. Tak doufam že jí někde vyhrabali v regálu.

Tak sem obdržel zprávu že podložku mají a vše bylo nastaveno a seštelováno ale pořád jim to nějak zlobilo tak pátrali a přišli nato že tolikrát zmíněná guma mezi krbcem a válcem byla prořízlá tím pádem si přisávala, tak to reklamovali, tak snad v pondělí bude hotová a já si pro ni půjdu.

Tak moto mám doma ale povezu ji zpět na reklamaci jejich práce, páč ten problém stím cukáním a vynecháváním stále setrvává, volnoběh je vpořádku i ventili ale stále cuká a vynechává, podle mě je to karbcem ale to bude jejich boj.

Tak dnes 8.11.2011 sem znovu odvezl moto na reklamci opravy tak sem zvědav jak to tentokrát opravý doufám že teď se jí budou pořádně věnovat, a jestli ne tak budu opravdu zlej. Moto by prý mělo být do konce týdne hotové tak jsem zvědavej a doufám že to bude vše v pořádku.

Tak dnes 29.11.2011 sem si moto přivezl ze servizu, vypadá to dobře, lak opraven, necukáto jen se mi nezdá volnoběh ale to už si vyladím. Tak ted asi zazimuji ještě se asi projedu pokud bude takhle a nenapadne ta bílá sračka.

Tak sem se dal do údržby, pomalu začínám sundavat plasty abych mohl motorku pořádně umýt a vyčistit. A nějaké ty malé úpravy co vymyslím přes zimu, zatím sem jen sundal a umyl plasty a přilbu sem si umyl a vypral.

Tak letošní sezona má spoždění, loni už sem týden jezdil, už my stoho hrabe

sezona 2012 je tu

Tak sem konečně vyrazil. A byla to paráda, jen tak dál. Jaro je tu!

Tak do sedel.

Tak sem zas nalezl další zajímavé stránky stačí jen překladač.

Další garančka za mnou, tak sezona muže naplno vypuknou. Jen když sem jel dom tak my zastihl šílená bouřka ano 23.3 a bouřka jak v létě.

Tak po páteční bouřce sem v sobotu celí den jen leštil a myl ale zato dnes 25.3.2012 sem sito vynahradil.


Najel sem přes 160km prostě nádhera.

Jen sem pak musel mýrně povolit řetěz v sobotu sem ho čistil a moc sem ho našponoval no cca 10 min a je vše v pohodě.

EGR ventil tolik probýraná věc kuli emisím, no rozhodl sem se u udělěl záslepku tak byse arbox neměl tak špinit, tak uvydíme jaké to bude.

Prvomájová v Plzenském pivovaru-vše vyšlo na jedničku.


Tak sem 5.52012 vyrazil do Ralska jeli sme celken 4 na 125 a bylo to super celkam najeto 618km.

Tak ted čekán na brzdové destičky a na řetězovku, už abych to měl a mohl zas jezdit.

Destičky konečně dorazili tak sem je vyměnil brzdy odvzdušnyl tak to zas maká tej ještě tu řetězovku a vše bude na 100%



Tak řetězovka je už na motorce je to AFAM tak snad vydrží skušenosti sní nemám tak uvydím jaká bude.


Něco a řetězech AFAM

Tak sme s klukama projeli Šumavu vše bylo parádní.

Tak ještě něco k řetězovce AFAM no zatím to vypadá dobře tak doufám že vydrží a nebude jako ty ostatní, tak ta originál ta my totálně zklamala a řetěz od D.I.D tak též.
Další malá velká závada, našel sem na zadním kotouči dvě praskliny, jestli už tam sou delší chvýli to říct nemužu ale zatím se nezvětšili a stějně hned jak sem nato přišel tak sem obědnal nový i s destičkamy, tak ted jen čekám než přijde abych to mohl vymenit, ted jen přemýšlim co stím prasklím jestli nechat opravyt a mýt ho jako rezervu no ještě uvydím, kotouč my bude stát 1000kč a desky 500kč, ale rději tohle naž se pak někde vysekat a opravovat mnohem výc věcí.

20 000 Km
Tak už mám s terrou najeto 20 000 km

VERVA 100
tak sem ji skusl natankovat i přes tu šílenou cenovku 41.40kč za litr no prostě nehoráznost, no ale tak ¨jetam a motor má takový kultivovanější otáčky lépe de za plinem a do otáček, tak ted uvydím jestli to bude mýt cenu ho tankovat skusil sem ho ted poprvé tak uvydím jo a jinak tady 95 stojí 39.70 tak on ten rozíl není zas takový ale v globálu je benál šíleně drahej co si budem povýdat, ale jsem natu 100 zvědav jestli bude lepší já si odtoho něco málo slibuji tak uvydím, to pak napíši jestli to má smysl či né.
Slavný řetez AFAM
AFAM rětěz my velice sklamam a hodně nasral, dne 3.10. my praskl stojím na červenou padne oranžová zařadím a začnu se rozjíždet přeřazuji na dvojku a vtom rána rachot a nejedu tak vemě hrklo jak svin zajedu ke kraji a koukám co se stalo, řetez se válí za motorkou tak sem so řekl praskla spojka jo prd, jeden článek se ustřihl jak nic nic my nenapadá než vada materiálu měl sem nanom najeto než 5500km, Tak když sem obvolal odvoz tak sem začal pořádně okoukávat a kdž sem chtěl řetes vyndat tak nešel zasekal se v primárním kolečku, tak sem jen čakl než prijede, po příjezdu domu sem sundal kryt primárního kolečka a řetes skoro vypadl sám, tak sem okoukával škody a naštestí nic velkého jen jetam trošku skrtlí karter tak to naštěstí dopadlo dobrě. Druhí den sem koupil nový zesílení od D.I.D. 428 HD jen sem ho musel o dva články skrátit, no řates nasazen našponován dle manuálu a naštěstí vše funguje jak má, tak celí slavný afam už my nesmý na moto a to jsem se o něj staral ja vul pravydelně myl a mazal i šponoval, no tak snad budu mýt štěstí a tenhle už něco vydrží.

Tak nám to pomalu končí, už sem motorku tak trochu zazimoval ale stále je připravena na výjezd, je už v teple domova.

Konečně sem se odhodlal a uplně demontoval EGR ventil, už dříve sem ho zaslepil ale stále sem ho tam nechával až dnes sem se rozhoupal a uplne ho odstranil.





Tak tu máme rok 2013 tak sem zvědav co nám přinese já doufám a věřím že jen samé hezké zážitky, já ted motorce dopřávám pořádnou péči, dostane nové obutí nový kotouč a desky no a nějaké ty drobnustky, no už aby bylo jaro a mohlo se vyjet.





Zima je dlouhá už my hodně svrbí dlaně a nejen ty, tak si zatím alespon dělám radost a stále něco dokupuji.





. SERVISNÍ INTERVAL

Tak sem pátral na zahraničních forech jak si nastavit servisní interval a narazil na tohle ještě sem neskoušel- tu je návod je to s překladače-Snadné, dal klíč do zapalování, podržte obě tlačítka na hodiny, otočte Onn zapalování, ale dont kdo, mějte holdong tlačítka, servis obnovit objeví, držte tlačítka, dokud nezmizí.
simples

Tak sem to našel ještě lépe posnae jak nato -S vypnutém zapalování, stiskněte a podržte tlačítko nastavení a režim tlačítka obou stykačů současně zapněte zapalování.
Zpráva čtení služby resetu se objeví.
Nyní můžete uvolnit dvě tlačítka a začít na kole jako normální a servisní indikátor bude znovu dokud další servisní interval

Tak sem to pochopil tak že dám klíč do zapalování a při vyplék klíčku zmáčknu obě tlačítka a zapnu klíček po chvíli se má oběvit jakýsi reset no a pak by to mělo být hotové mělo bi naskočit zas plné km na odpočku mělo by to být 6tis km.


2013
Tak nám to pmalu začína tak dnes 2.Března sem neodolal a vyjel sice jan 55km ale zato sem si je užil už aby to vypuklo na plno.





Tak sem ještě s terrkou vyrazil na prvomájovou, jedna s posledných větších vyjížděk, už je čas přestoupit a je holka na prodej, kdybych měl mýsto tak bych ji neprodával. No kdby někdo měl zájem napište.





TAK JE HOLKA PRODANA doufám že novámu majiteli bude dělat jen a jen radost. Užil sem si sní krásné chvýle.










Docela by mě zajímalo kde hola je a jak vypadá, jesli oní nedo vý napište a pošlete foto.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
speroure
speroure napsal 28.12.15 v 17:54 10b.

Ta se mi líbí

Weeder
Weeder napsal 23.09.14 v 20:36 10b.

Je to krásná motorka, taky jí vlastním ve verzi Adventure. Tak ať slouží!

Kside125
Kside125 napsal 18.06.14 v 19:23

Nádherná motorka ...taky po ní koukám

Midnightmare
Midnightmare napsal 30.12.13 v 22:53 10b.

10b

k0Ly
k0Ly napsal 07.03.13 v 18:39 10b.

luxusni motorka :)

Více komentářů



TOPlist