Tak jsem se rozhodl, že Zuzku hodím trochu do pucu a na zimu sem ji rozebral. Odpoledne jsem pak trávil odstraňováním rzi (čily koroze), odmašťováním a natíráním rámu a všeho co mi přišlo že by chtělo oživit. Večery větráním baráku (nevýhoda dílny v domě a zimy před ním).
Přineslo mi to kromě kýženého cíle i ujištění, že věřit se nevyplácí a to i celkem seriózně vypadajícím lidem. Už prakticky od prvopočátku jsem si myslel, že mašinu někdo položil, ale bývalý majitel tvrdil, že prý ne a kdesi cosi - asi se bál, abych mu ji nevrátil či co. Když jsem odstrojil rám a koukal na něj, tak jsem si ještě radši otřel brýle, ale pravda byla, že jsem neměl ani vlčí mlhu, špinavé brýle, nebo byl omámený kombinací perchloru, S 6006 a dalších "surovin" - rám byl prostě ohnutý. Není to nic extrémního, ale vědět to by nezaškodilo.
Další fází byl motor. Nakonec jsem se rozhodl, že upusím od všech scestných fantazií a zvolil cestu nejmenšího odporu - seštelování ventilů, rozvoďáku a šlus.
Sezóna se netrpělivě blížila, už mě začínala svrbět ruka, tak jsem to puzzle jednoho dne poskládal, nastartoval, vyměnil olej, filtry, nalil brzdovku a hurá na silnice.
První kilometry byly po zimě trochu nezvyk, a taky jsem porát kontroloval jestli zrovna tenhle tebo támheten zvuk neznamená, že jsem něco zapoměl dotáhnou a že mi to za chvilku zdechne atp... Zuzka ale valí porát stejně, akorát mi přichystala ještě pár překvápek, abych si prý moc nezvykal na peníze. Je to prostě holka marnivá a usmyslela si nové lanko otáčkoměru a taky že prý i ty žárovky budíků bych ji mohl vyměnit... Ale co bych pro ni neudělal.
Poslední změna proběhla dnes. Konečně jsem na ni dal i blatník co jsem v zimě laminoval, nejdřív mi tam teda moc neštymoval, ale nakonec jsem si na něj docela zvyknul a i přes jeho drobné nedokonalosti (jež jsou známkou ruční práce) se musím pochválit.
Každopádně hrabat se v tom mě docela bavilo a možná se výhledově pustím do něčeho dalšího, jen by to chtělo pěknou dílnu a dost času.
Tak abych to něják zrekapituloval:
Motorka byla kompletně rozebrána, očištěna, odmaštěna, nalakována, seštělovány vůle ventilů a rozvoďáku, vyměněn olej, olejový filtr, vzduchový filtr, upraven zadní blatník, vyměněno zadní světlo za jiné, vyměněny blinkry, vyměněn přední blatník. Dále jsem dodělal a upevnil nosiče na boční brašny a pakliže mě paměť nekalme tak by byl výčet úprav kompletní.
Vlastník | Mi3ka | |
---|---|---|
Vloženo | 26.4.2010 | |
Aktualizováno | 18.12.2013 | |
Zobrazeno | 4 212x |