V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě.
V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů dojel v podstatě po prázdném. V zatáčkách tedy žádný med, ale kupodivu je Sava MC32 natolik tuhá, že si obstojně držela fazónu i téměř bez tlaku . V pneumatice jsem žádné cizí těleso ani vpich nenašel, takže asi vada nebo "únava" duše. Řešil jsem to tedy nalepením záplaty (viz foto).
Po měsíci se historie v podstatě opakovala s tím, že jsem cítil měkké přední kolo už cestou do školy. Při zpáteční cestě byla pneumatika už na začátku v podstatě prázdná. Vysoce sofistikovaný kompresor na nejbližší čerpací stanici (asi 3km od školy) zobrazil tlak 0,03 baru a před spuštěním oznámil hlášku, že tlak v přívodní hadici příliš nízký ať zkontroluji stav pneumatiky . S odřenýma ušima mi nakonec nafoukal asi 3,3 baru ačkoli jsem požadoval 3,5 baru. Po cca 10ti kilometrech bylo kolo opět jak z těsta, tak jsem neváhal zastavit u další benzínky na cestě. Musel jsem si půjčit hadici, ale kompresor zde hravě zvládl nafoukat poctivých 5 barů. Honem jsem uháněl dál a kupodivu kolo vydrželo tvrdé po zbylých asi 17 kilometrů a pak i dlouho po zaparkování doma. Po vyjmutí duše jsem zjistil, že tentokrát byla příčinou špatně provedená předchozí oprava. Předchozí díra byla totiž v místě jakéhosi "švu" na duši a ten jsem nedokonale obrousil, záplata dokonale nedolehla a brzy vznikla netěsnost. Záplatu jsem tedy odtrhl a plochu pod ní nyní již pečlivě zabrousil. Od té doby (asi 1200km) je zatím pokoj.
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 163x |