renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 650 Africa Twin (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník @fro
Vloženo 13.4.2009
Aktualizováno 22.11.2018
Zobrazeno 5 594x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Tak tohle je moje nová "okatá holka". Co víc dodat prostě Africa Twin :)

Více fotografii

První dojmy - Nejlepší motorka na světě :)

Recenze

Prozatím tady nemám moc co napsat. Africu mám krátce a tak je ještě brzo na to psát zkušenosti. Jen jedno můžu říct... africou twin sem si splnil sen :)

Add 1: Tak Afrika se mnou přežila druhou sezonu a tak po 16 000 společných kilometrech můžu trochu hodnotit. Ačkoliv motorka šlape bez poruchy projevilo se na ni několik drobných mušek.
1) Při výměně řetězovky chvíli po koupi na me z pod řetězového kolečka vykoukla zcela ohoblovaná hřídel s úpravou aby se kolečko neprotáčelo ... naštěstí jsem za pár korun sehnal z polska celou novou převodovku a jsem v zimě půlil motor :) Bylo fajn vidět, že uvnitř je vše v naprostém pořádku a vše je jen minimálně opotřebeno. Když už jsme měl motorku rozdělanou tak jsme ještě nechal zlatě nakomaxitovat řidítka, černě nosiče kufrů, bíle padáky a udělat nové sedlo :) Přibyl rovněž držák GPS a autozásuvka.

2) Letos v alpách ve výškách nad 2000 m.n.m začla motorka ztrácet výkon takovým způsobem, že jet na dvojku bylo takřka nemožné ... Po několikanásobném rozebrání motorky a hledání závady jsem jako poslední možnost zkusil koupit nové svíčky (poslední, protože před dovolenou jsem svíčky měnil a tedy nepředpokládal, že budou špatné) ... Svíčky problém z 90% vyřešily. Nicméně důvod, že svíčky odešly vidím v špatně seřízených karburátorech.

Letos v zimě dostane (preventivně) nové rozvoďáky a řetěz k olejové pumpě. Spotřeba oleje není příliš velká (0,3-0,4l na 1000km) ale i přesto vyměním gufera na ventilech, když už bude motor venku. Taky rozdělám a vyčistím karburátory. Dostane nový vzduchový filtr a v neposlední řadě laďák Leo vince, který už se na ni směje v garáži :) ... No a nakonec to všechno nechám seřídit na brzdě a snad se budem radovat z další skvělé sezony :)

Tak a je za náma další sezona :) Letos jsme s africou bez jakéhokoliv problemu najeli cca 14000km z čehož 8530km padlo cestou po skandinavii a pobaltskych statech. Byli jsme i na Nordkappu :) Všechny problémy z minulých let se podařilo zažehnat avšak ani tuto zimu se nevyhnu menšímu servisu :) Začla se ozývat spojka (nejspíš ložisko na spojkovém koši) Naštěstí mám náhradní kompletní koš takže to bude rychlovka přes vánoce :) Pak ještě seřídím ventily vyměním baterku která pomalu ale jistě odchází vyměním pneumatiky a v létě zase na cesty :)

Od doby co jsme tady naposled něco psal utekla dost dlouhá doba, za kterou jsme bez problémů projeli společně další poměrně velký kus světa. Letos se rovněž přehoupla hranice 55000 společně naježděných kilometrů a vše bez jakýkoliv problémů. Tedy Po 5 letech co ji mám jsem stále nejvíce spokojený a svojí okatou holku bych nevyměnil za nic na světě :)

V roce 2016 jsme se s Africou přehoupli přes 100 000 společně najetých kilometrů a to už něco znamená :) Projezdili jsme Evropu a kousek Asie.
Porucha byla snad jen jedna a to vynechávající cdi jednotka pro přední válec. (studený spoj na desce - po pohnutí konektorem se to chytlo a dojeli jsme - vyřešeno nákupem nové a stará slouží jako rezervní)
Africa dostala nové kotouče a trochu péče.
Letos se chystám na důkladnější údržbu a pak hurá za dalším dobrodružstvím :)

2017: Letos jsme toho moc nenajezdili okolo komína a tak jsme v létě alespoň s afrikou vyrazili do Ruska. Boční plastové kufry nepřežily loňský pád při průjezdu brodu na Ukrajině tak jsem si letos vyrobil nové hliníkové a důkladně jsem je otestoval. Taky nás potkala drobná nehodav Petrohradu, kdy do mě spolucestující na křížovatce narazila zezadu. Afrika je ale kus železa tak jsme srovnali aspoň zlehka co šlo a zbytek ji čeká teď v zimě. Boční kufr má několik škrábanců ale společně s padacím rámem zachránil zbytek motorky od větších škod. U fotek přidávám fotku s novými kufry. Zároveň budu teď vyrábět i Topcase který nepřežil Petrohradskou nehodu. Kdyby někdo měl zájem o kufr nechť se mi ozve a vyrobím.

2018: Letos proběhla kompletní GO motoru ... Písty, valce, šaly, ložiska, rozvody, napinaky atd. atd. Takže teď má motor najeto cca 10km a na jaře začnu zajíždět :)

Taky jsem si vyrobil Nový hliníkový Top Case. Ukázka ve fotkách. Pokud by někdo měl zájem nechť mi napíše a vyrobím i pro něj :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mojemala
Mojemala napsal 16.02.19 v 20:09 10b.

Ty umíš

Animals21
Animals21 napsal 04.01.19 v 08:39 10b.

Frajerskej nájezd

@fro
@fro napsal 26.10.17 v 15:03

Díky, byl to můj první pokus o výrobu kufrů a předčil mé očekávání. Krom několika drobných detailů, které jsem už vyladil nemám co bych jim vytknul :)

Racek.
Racek. napsal 25.10.17 v 18:33

Ty kufry moc pěkná práce

spike-cz
spike-cz napsal 25.10.17 v 15:42 10b.

Více komentářů



TOPlist