PROFIL MOTORKY

Yamaha V-MAX (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník toulic
Vloženo 25.2.2009
Aktualizováno 31.3.2014
Zobrazeno 10 066x
HODNOCENÍ PROFILU OD 44 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Yamaha V-MAX 1200. Vidlicový 4-válec, obsah 1200 ccm. Upravy: vyměněna přední vidlice za nastavitelnou typ upside-down. Instalovan Dynojet stage 7. V základu výkon 108kW.

První dojmy - První dojmy ? Zuřivej těžkej bejk a poznání že tohle nebude žádná prdel. Jízda je v podstatě neustálej boj kdo z koho. Není to rozhodně hodná motorka která poslechne na slovo a v krizovce tě podrží. V podstatě jako by pořád čekala kdy člověk udělá chybu aby ho mohla vyhodit ze sedla.

Motorku bych doporučil pro - Komu bych ho doporučil ? Nikomu ... k vmaxu se nedá přistupovat stylem... vypadá zajímavě - mohl bych ho zkusit. To prostě musí být hotová věc ... jak vám potvrdí naprostá většina majitelů.

Doplňky na motorce - Neb mám pracky jak zednický lžíce - tak tlustší rukojeti, zrcátka a chromovaný maglo

Recenze

Maxe jsem poprvý viděl cca před 15 lety poprvý na jednom motosrazu kam jsem přijel tenkrát ještě na Jawě 350. Úplně mě to praštilo do očí mezi těma naleštěnějma čoprama a silničníma pilama. Když jsem posléze pozjišťoval s čím mám tu čest bylo vymalováno . Tohle musím mít a jiná alternativa už nebyla...

Design asi není potřeba popisovat ...viz fotky... hozeno do černé

Sedíte na tom vzpřímeně, skoro jak na čopru, ale díky tomu, že sedlo (široký a celkem pohodlný) je nízko tak máte nohy v kolenou dost pokrčený (měřím nějakejch 182 cm).

Takže bez štítu si užíváte proudícího vzduchu až až.

Co mi nevyhovuje je umístění otáčkoměru, teploměru a hlavně kontrolek v kapličce na falešné nádrži. Jsou úplně mimo zorné pole toho co vidím z přilby, takže když na to chci mrknout musím sklonit hlavu tak, že zas nemůžu pořádně koukat před sebe na silnici. Otáčkoměr a teploměr vem čert , ale ty kontrolky ... hlavně hladový oko. Při velikosti nádrže (15 litrů) a žravosti maxe už se mi párkrát stalo, že nedostatek paliva jsem díky přehlídnutí kontrolky zjistil až díky kuckání jak dochází benzín. Naštěstí je přepínač rezervy na řidítkách u pravýho palce.

Motor - no co si budem povidat tahle motorka je hlavně o tom mohutným motoru, potom o motoru, dlouho nic a pak o motoru ... ke kterýmu přidělali 2 kola.
Na dnešní dobu nijak extra závratnej výkon 145 kobyl, s krouťákem 117 Nm a charakteristikou V4 - ale je to docela mazec ... v nízkejch otáčkách vyrovnanej klidnej chod, žádný dušení, kuckání, prostě plynule táhne už od volnoběhu - takže bubláni krajinou jak na choperu není problém . Co se ale začne dít v 6000 rpm ,kdy se otevírá klapka V-boostu mezi propojenými sacími kanály dvou protilehlých válců - do každýho válce jde v podstatě palivo ze dvou karburátorů naráz - no z vejfuků se ozve kravál jako když se otevírá brána pekla ... a pak už následuje jen brutální zátah a zrychlení ... to se prostě musí zažít.


Jízdní vlastnosti - díky tý přední vidlici (o který nikdo netuší z čeho by mohla být, brejle jsou pravděpodobně speciálně dělaný) Max přišel o velkou část svojí typický vlastnosti - vlnění v zatáčkách a houpání. Samozřejmě nemůžete čekat obratnost supersportu ... přece jen máte pod sebou 300 kilo železa.

Komfort cestování na našich rozmlácených silnicích - zadní tlumiče jsou dost natvrdo, mají sice 4 stupně nastavení tvrdosti - já jezdím vesměs na nejměkčí jedničku (na čtyřku je to regulérní hard-tail) a stejně jsem na horších cestách vyklepanej jak startka , dálnice D1 je čirý sado-maso...

Jízda přes dvěstě je fakt zážitek ... přirovnal bych to asi k letu na dělový kouli... Motor ječí že dokáže hravě přeřvat rachot větru kterej produkuje vyklápěcí helma , turbulence vzduchu z toho člověka doslova rvou na všechny možný strany , zalehnout se to nedá . a ta potvora se řítí vpřed jako už zmiňovaná dělová koule, drží jak přibetonovaná , ani se nehne.

Průšvih je ovšem když to chcete zabrzdit. Ne že by brzdy byly špatný , naopak si myslím že jsou výborný a silný, ale ta hmota se prostě valí vpřed a není nic platný ani silný zmáčknutí brzdový páčky - to končí akorát zablokováním předního kola a Max vesele za hvízdání gumy pokračuje dál. Musí se s tím holt počítat a nechávat si před sebou prostor.

Co se týče poruchovosti - pouze včas podchycená oprava volnoběžky (utažení šroubů na tom ozubeným kole) a výměna zpuchřelýho těsnění v přední vidli...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VMAXconte
VMAXconte napsal 08.06.20 v 14:51 10b.

Super, ale to ze nad 200 drzi ako prikovany som nezazil. Siel som cez 300 na bmwk1200S..ta drzi. V Max okolo200 zacne lietat ako splaseny byk...staci vlna na ceste..teda so origi zadnym kolesom a bez vystuhy. Ale to je fajn aspon viem ze treba ubrat

šlehator
šlehator napsal 16.05.17 v 19:01 10b.

Pěkně napsané,motorka krásná,popis výstižný a pro nás ostatní mokrý sen.
Gratuluju a závidím.

Dave1973
Dave1973 napsal 06.03.14 v 21:33 10b.

Super!!!

Kulhys
Kulhys napsal 29.07.13 v 16:18 10b.

Bomba! Mel jsem tu cest se dyl projet a...
4 kvalty parada..
S brzdama, presne jak pises, blokly kola a frrr dal

LiborK
LiborK napsal 24.08.12 v 08:48

Pěknej Maxík, dávám deset b.

Více komentářů



TOPlist