PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MotoTraveller
Vloženo 12.1.2009
Aktualizováno 28.12.2014
Zobrazeno 2 824x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Po mnoha letech splněný sen další velké motorky. Není mnoho velkých motorek, které by dokázaly nahradit tak skvělou mášu jako je Super Tenerko.

Více fotografii

První dojmy - Mám jí jen krátce od konce listopadu a bohužel protože počasí nepřálo tak zatím moc kilometrů najeto nemáme. První poznatek - Jezdí skoro úplně sama. Druhý poznatek ačkoliv jsem rozebral každou motorku tak na tuto mé nářadí nestačí - samé hvězdičky :-))) musím dovybavit dílničku.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny kdo chtějí pohodlné velké cestovní enduro na krátké i dlouhé cesty. Jen kvůli její elektronice a křehkému kardanu bych si jí asi nebral do hodně zapadlých koutů světa.

Doplňky na motorce - Sedlo z Adventury = úplně jiný posaz na klasickým sedle jezdec sedí v motorce a s tímhle jako na koni
Padací rámy Hepco Baker
Zadní nosič topcase od SW Motech
Taštička pod nosič od Touratech - doufal jsem, že za ty prachy bude aspoň nepromokavá

Recenze

Při výběru jsem vyzkoušel při zkušebních jízdách mnoho cestovních endur ( Aprilia ETV 1000 CapoNord, BMW F 800 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1200 GS, Cagiva 900 Grand Canyon, Cagiva 1000 Navigator, Ducati 1000 DS Multistrada, Honda XL 1000 Varadero, KTM LC8 950 Adventure, KTM 990 Adventure, Suzuki DL 1000 V-Strom, Yamaha XT 660 Tenere) a stále mi něco chybělo. Doufal jsem, že Yamaha dostane svého nástupce, který třeba splní všechny mé požadavky, ale marně. Do úzkého výběru se mi nakonec dostalo BMW R 1200 GS vs KTM 990 Adventure. Báru jsem si nakonec vybral kvůli její spolehlivosti, která je na dlouhých cestách potřeba a také o dost menší spotřeba je fajn. KTM-ko v té době nemělo historii nad 100 000km dnes už vím, že tyto km najede také, ale co třeba 200 000km ? Chtěl jsem rok 2007, protože již neměla bzučící posilovač brzd, který bez zapnutého motoru v kopci nebrzdí a také již ne 2008, protože ta měla zase o něco více elektroniky. Jedinými vymoženostmi bylo ABS, palubní PC a vyhřívané hefty - nic jiného jsem nechtěl.

Zkusím sem sepsat poznatky a zkušenosti , které jsem měl s Bárou během cca 45 000km.

Zatím jen zhruba
Klady:

Pohodlná motorka, která se na dálnicích ve 2 jen pohupuje jako americký koráb za spotřeby okolo 5,5 - 6L při rychlosti 130-150km/h. Maximálka přes 200km/h pro ní není žádný problém.

Brzdy prvotřídní až do chvíle kdy jsem si mohl vyzkoušet první předváděčku Yamahy XT 1200 s jejími brzdovými třmeny z R1-čky to je zase o level jinde.

ABS dobře vyladěné a po dodání si odvahy a plném zabrždění na štěrkové cestě přední brzdou a zastavení bez pádu = 1. Nezkoušet v náklonu

Dobrá přístupnost k dílům pokud máte správné nářadí "Torx"

Doplním další ...

Zápory:

Toto se nedá brát jako zápor, ale píšu to sem. Ačkoliv to byla jedna z vysněných motorek nikdy mi nepřirostla k srdci tak jako XTZ 750 - můj subjektivní pocit je takový, že GS-ko umí vše co od ní člověk potřebuje jen jí v jejím projevu chybí takové to chycení za srdce. Tomu také nepřispívá masová popularita, která jí ubírá na jedinečnosti a pokec s nafoukanými ksichty ve značkovém oblečení není většinou o ničem. Tady jde, ale o motorku a ne o lidi .

Trochu větší "německé sedlo" vejdu se tam skoro 2x a tak občas si člověk něvěděl jak sednout

Elektronika - po nějakých počátečních obtížích v pořádku, ale neměla ještě zatím moc najeto. ( 2x opravovaný palivoměr po výměně již bez problémů, kroužek imobilizéru ve svolávačce, nefunkční vyhřívaný heft.)

Praskání přední H7 vydržela zhruba 1/2 roku max. 1rok

Doplním další ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
redred
redred napsal 21.02.09 v 10:20

jinak jsem zapomnel napsat ze toho predchoziho jsem mel taky cervenyho ted ho ma nekdo v praze koupis jednou bmw a uz nic jineho nekoupis leda ze by si byl blazen

redred
redred napsal 21.02.09 v 10:19

tak doufam ze se uvidime v cervnu v karlovych varech na d.hopper party bude na co se koukat hlavne taky bmw

Pol
Pol napsal 25.01.09 v 11:16

Opravdu super stroj, sám mohu potvrdit a až teď se moc těším na sezónu, kde plánuji třeba Norsko a Rumunsko. Tak ať nám to jezdí

Thomasson
Thomasson napsal 17.01.09 v 11:33

Já myslím, že nebudeš litovat této volby Tak ať pěkně jezdí

rozawaran
rozawaran napsal 15.01.09 v 19:04

Více komentářů



TOPlist