renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník LukasBMWGS
Vloženo 29.4.2022
Aktualizováno 13.1.2023
Zobrazeno 4 342x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


BMW R 1200 GS LC rally, špičková kvalita, nesmírné pohodlí a skvělé jízdní vlastnosti.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojmy - 40 let vývoje je někde znát...

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil pro - každého kdo už vyzkouší vše okolo a tenhle stroj ho osloví tím jak je odlišný... ten kdo ocení naprosto skvělé jízdní vlastnosti a dokonalou kvalitu zpracování celého stroje včetně elektroniky.

Doplňky na motorce -

Recenze

PROČ BMW GS R 1200 GS RALLY ?: Měl jsem již tu možnost vyzkoušet docela velké množství moto a vím, že každý hledá to své a já ho našel teď tady. Měl jsem xxx skůtrů, pak velké moto bylo Suzuki Vstrom 650, KTM Freeride, KTM 450 EXC, BMW GS R 1200 ADV, Honda XADV, Honda Africa 1100 twin 2020, BMW 1200 RT atd... mám najeto cca 70 tis km.. a věděl jsem, že hledám boxera s LC motorem, ale už né advíka a tato barevná kombinace mě úplně dostala. Od roku 2013/14 cca kdy byl vychytán motor a taky díky stabilizátoru na přední vidli perfektní stabilní jízda ve vyšších rychlostech (lze pustit řídítka, což býval problém) byla volba tímto směrem.

DROBNÉ POROVNÁNÍ S GS 1200 ADV 2010:
- pokud jste zvyklí na předchozí generaci, tak Vás možná tento nový model LC obecně (Adv i neADv) v nečem zklame.. přesně to vystihl můj bratranec, který ho má. Starší generace GS je více železný stroj, vše tam je více mechanické a pohodlí sedačka a podvozek je ještě více obývák. Já jsem nadšenec těchto nových řad, ale zde lehce vymizela ta opravdová surovost endura. Řady LC jsou rozhodně blíže silničním moderním motorkám, ale nemluvím v žádném případě a klesající schopnosti stroje v terénu. Pokaždé, když se svezu na starší generaci, tak si toto uvědomím, ale vzhledem k mé výšce a váze se cítím mnohem lépe na novým LC řadách. Starší generace je ještě víc robustnější. Srovnávat 92KW u nového proti 81kW nemá moc opodstatnění, protože železárna proti novému elektronikou vyladěnému LC se chová tak nějak jinak skvěle, že toto řešit vlastně nemá smysl. Když to vezmu z praxe jak jezdíme s bratrancem, tak já s 92kW spíše nestačím jeho 81kw, protože jeho zkušenosti mu dávají více než mě nějaké kilowaty.

PROČ UŽ NÉ ADVÍKA?
- oproti GS 1200 LC Adv je pro mě lepší volbou, protože se cítím lépe (adv měl tak širokou nádrž, že jsem měl občas pocit, že jezdím na bejkovi. Rally je pocitově fakt menší stroj a to mě pomáhá při těžším terénu, na silnici je to úplně fuk.
- nevýhoda byla, že jsem musel nakoupit všechno to lešení a přizpůsobit Rally, ale i tak bych to udělal příště stejně. Cítím se na tomto stroji lépe.

NOVÝ LCD PANEL u LC řady:
- měl jsem na Adv mechanické budíky a tahle změna mě hodně překvapila, display je skvěle čitelný a zobrazuje přehledně to co má (oproti Africe se nedá srovnat).
- velká výhoda je skvělá podpora BMW motorad aplikace, kdy si stáhnete mapy do telefonu a naviguje Vás to pomocí bluetooth na display metodou šipka název a vzdálenost. Hlavně Vám přitom aplikace v telefonu zaznamená jízdní vlastnosti, rychlost, náklony, abs trakce reakce, GPX body v mapě a komplet trasu atd.. velmi chytré. Zároveň v apce vidíte najeté km a poslední servis atd...

VÝBAVA KTERÁ FAKT NECHYBÍ:
- bezklíčové startování, ano měl jsem na Adv a je sice pohodlné, máš v bundě a prostě jen tlačítko místo zapalování, ale vlastně malá nevýhoda tam je. Když jedeš na delší cestu, tak jako druhý klíč - spare - máš jen plastový klíček a ten není plnohodnotný a musíš odblokovat imobilizér pod
zadním blatníkem.
- quick shifter - ano měl jsem na Adv, ale musím se přiznat, že mě to k této motorce vlastně ani nesedí.. kopat kvalty bez spojky nahoru od 2ky sice lze, ale když jsem zvyklý to mačkat, tak to pochopím u nějaké brutální pily na okruhu, ale ne u Géesa.. nepoužíval jsem.
- originální navigace (u Adv jsem měl) ale stejně jsem přešel na telefon a vzhledem k ceně bmw navigace bych za to už nepřiplácel.

VÝBAVA KTERÁ BY FAKT CHYBĚLA:
- když si budete případně konfigurovat nové Géeso, tak lze nemít ESA podvozek, vyhřívané rukojeti, režimy - tedy jízdní mapy, dvojité dělené sedlo atd..
Naštěstí většina motorek jak z dovozu, tak od dealerů to má, ale jsou vyjimky.

RUKOJETI:
- vyhřívané rukojeti.. vzhledem k tomu, že s moto jezdím celoročně, tak se přiznám a od 13 stupňů dolů mám vždy zapnuto a v dešti jakbysmet.. je to skvělý.. na 1 stupeň.. na druhý to neudržím, to je na zateplené rukavice.

REŽIMY:
- jakmile jedním stisknutím aktivujete režim - moto si pamatuje Vaše nastavení jak odezvy plynu, trakce, abs a hlavně i nastaví podvozek. Mě to baví a používám.. když prší, dám tam RAIN, když letím dálnice dávám DYNAMIC a ten mě tedy baví i ve městě, lepší zvuk a brutální odezva od plynu. Když skočíme do offu tak přednu na ENDURO nebo PRO a v tu chvíli mě dovolí klouzat zadní kolo a přizvedávat předek.. jinak to v ostatních režimech fakt nejde Samozřejmě, že názor kamaráda.. vypni to a poznáš co máš vlastně pod sebou.. ale já mám rád vyspělou techniku a tady fakt pomáhá.

PODVOZEK ESA:
- s aktivací režimu se zároveň mění podvozek, tedy vlastně jedním tlačítkem (když si tedy nastavíš předem, nebo si pamatuje vždy poslední nastavení) tedy dálnice ztvrdne a na pohodovou jízdu fakt krásně změkne - když jsem tedy moto kupoval málem jsem si to rozmyslel, protože bylo vyšší než ostatní Géesa a ja si říkal aha.,to je zvýšená verze od výroby... Omyl.. bylo nastaveno v ESA jen tlačítkem high podvozek a tedy k mému nadšení motorka klesla a já dosáhl na zem

BEZDUŠOVÉ PNEU:
- na cestách při drobném defektu je velmi snadná oprava pomocí knotu bez nutnosti sundávat kola z moto.

OBECNÉ HODNOCENÍ MOTO:
- nejvíce mě napadá slovo univerzální pro vše.. celoroční využití.. jezdíme od 4 st po 40stupnů a je to stále fajn.
- dálkové cesty, výlety kolem okolí, lesy, louky brody off skvělé až na úplný hard off to není.. tam už ta váha dělá starosti, tedy mě.. vím, že to jde a moto dokáže mnohem víc. Hranice a schopnosti jsou vždy v řidiči. Motorka zvládne naprostý nesmysl, ale já mám pud sebezáchovy a tam končím.
- nádherný projev boxera, který pokud se zalíbí, tak neomrzí.
- mám 178cm a 85kg a za mě bych řekl takto. Já jsem si dlouho zvykal na předchozího R 1200 GS Adventure a měl jsem ze začátku obrovský respekt a taky jsem moto hodněkrát položil... hlavně v nulové rychlosti.. za jízdy o tom vůbec nevíš, ale otáčení na místě mě párkrát sundalo. Je to ovšem o praxi, pak už je to hloupost zastavit v kopci a sundat špatnou nohu na blbý straně, pak jdeš a už to neudržíš..

DETAILNÍ HODNOCENI MOTO:
ZAPORY:
- váha pro těžší terén
- cukání neboli drobné tahání kardanu při 2,5 až max 3 tis otáček (je to třeba pro někoho nepatrné, ale já to cítím, ale zvykl jsem. (delal i předchozí Advík LC. rok 2015
- pořizovací cena, servis, díly (jak říkal kamarád..nikdy jsem nechtěl tak drahé auto ale za motorku jsem to nakonec dal )
- závislost na kterou se rychle najede
- v zimním spánku se vždy totálně vybije baterie, něco stále běží a je to tak od výroby
KLADY:
- naprosto jedinečný komfortní podvozek
- ovladatelnost, vyváženost, těžiště
- elektronika ESA, duální brzdy, jízdní mapy, ovládání systému, přehlednost - telerever a palarever, pro někoho nepříjemné pro ty ostatní už nelze jinak.
- motor boxer je naprosto unikátně naladěn od pohodového bublání až po strašnou turbínu, kdy od 6000otáček mám stále respekt
- zpracování veškerých detailů nemá moc konkurenci mezi ostatními výrobci. Každý šroub, každý kov, plast je naprosto dimenzován tak jak má a to se pochopí při delším používání a životnosti.
- skvělá servisní sít, naprosto perfektní dodací lhůty, přístup dealerů atd.
- skvělá odolnost při pádech v terénu díky promyšlenému systému rámů.
- jedna z mála motorek, která při 60 tis km je připravena na dalších 100tis a pak na další a další..
- kardan bez údržby na cestách, po starostech kam dát 2 láhvě spreje atd
na cestách už ne.
- naprosto skvělá spotřeba mezi 4,7 až 5,5 litru průměr.

PNEUMATIKY:
- pokud bych jezdil jen silnici nechal bych Continental Contitrail attack 3, protože jízda byla absolutně tichá a náklony do stran velmi lehké.
- jenže mě hodně moc baví vyjet mimo, tak jsem si oblíbil Metzeler KAROO 3. Gumy jsou po nasazení velkou změnou a náklony jsou ze začátku hodně jiné, ale pak si to sedne je možno projet i tam kam bych se silničníma nemohl. Hlučnost tam je vyšší, ale to je něco za něco. Předek cca 12-15tis km a zadní pouze 5tis km, pak už měním, ovšem to kvůli osekaným hranám od kamení při offu.

SERVIS mých BMW a Gées mé obecné info:
- u předchozího advíka 2015 LC jsem měl tu sérii, která měla možnou vadu na přední vidlici a tak mě vyměnili jako svolávačku zdarma
- Přední světlomet LED, který jsem myslel, že je nesmrtelný, tak měl vadu a to klepání a při jízdě večer po nerovném povrchu nepříjemné až nepoužitelné. (výměna při 18,5tis km naštěstí na záruku BMW a tedy cena pro zajímavost byla včetně práce 29tis kč)
- servisní interval motorky je 10tis km a je to otázka návštěv skoro 1,5 až 2x do roka.. nikdy jsem tolik nehltal km jako s Géesem. Zatím jsem vždy navštěvoval origo servis a je to cca takto při 10tis km otázka 5-6 tis kč, při 20tis km to bylo cca 11 tis. kč (olej, filtry, kardan olej, zadní brzdy 1700kč, seřízení ventilové vůle, šroub motor ohnutý pádem 1100kč, atd) atd, neboli po 20tis je vždy takový větší servis.. ale dokud jsem měl vždy platnou záruku dávám origo servis. U minulého GS jsem měl ve 40tis servis za 18tis kč a to proto, že měnili destičky přední 4ks i zadní 2ks a to samotné stálo přes 10 tis.
SERVIS 2022:
- kromě běžného servisu se mě stala nepříjemnost, kdy jsem vlastní blbostí dotáhl moc šroub, který drží spojkovou páčku včetně zrcátek na řídítkách a má se dotahovat jen 8NM, pootáčel jsem si totiž řídítka a pak při dotažení se mě bohužel podařilo strhnout závit. Jedinná šance je vyměnit celou spojkovou pumpu, protože je to jeden díl komplet. (nová 11tis + výměna) sehnal jsem za 4tis zánovní z 1250ky ale STRATOS mě to nechtěl vyměnit, že můj díl nemůžou měnit, INVELT ano- DíKY!. Musí se totiž odvzdušnit spojková pumpa a do toho jsem se nechtěl pouštět.

DOPLŇKY: - objednal jsem chip pro režimy (cca 600Kč) malý červený plastový doplněk a motorka má nyní enduro PRO a dynamic PRO. skvělé, pamatuje si totiž nastavení a po zapnutí klíčku.
- rámy pro zadní kufry komplet (zároveň skvělá ochrana při pádu)
- rámy přední pro motor a vrchní část, též skvělé pro pády)
- kryty rukou průhledné (alliexpress) je to příjemné, ale není nutné
- kufry boční a topcase origo
- tankvak origo
- protiskluzy na nádrži, docela praktické na kolena (ale hlavní důvod byl odřený polep)
- schránka na nářadí toolbox pod zadní rám, všechny základní klíče a hvězdičky vozím u sebe.
- speciální stupačky (guma a pak při jízdě ve stoje hrany proti uklouznutí, skvělá praktická vychytávka)
- vnitřní vložky do AL kufrů - vzhledem k tomu jak to vždy špiní, tak jsem koupil tyto super vložky viz foto. Vše z Aliiexpress a do topcase je dokonce chladící taška pro jídlo atd.
- gumové protiskluzové polepy AL kufrů horních vík. Používám kufry na cestách jako židličky a nebo když přivážu něco nahoru tak už nebude klouzat.
- ochranné plexi na přední světlomet origo.
- zvednutí a posun řídítek kvůli lepšímu pohodlí, kdo má 198cm asi nepotřebuje.
- taška na topcase Alliexpress
- gumové kolečka pro změnu výšky sedačky, drobnost která mě v terénu nesmírně pomáhá.
- gumové opěrky pro spolujezdce na Topcase (ikdyž stejně nejradši jezdím solo)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cvrnda
cvrnda napsal 22.06.23 v 16:48

MichalKimlo
MichalKimlo napsal 02.06.22 v 14:24 10b.

Ahoj, pises o "cukání neboli drobné tahání kardanu při 2,5 až max 3 tis otáček " Co to presne znamena? Neni to nieco ako osculujuce vibracie? Lebo nieco take pocitujem napr. na jazde na 3. a 4. rychlost pri otackach okolo 3tis. Niekedy ma to trosku otravuje, hlavne pri jazde cez mesto :)

LukasBMWGS
LukasBMWGS napsal 03.05.22 v 12:38

Aliexpress

PetrD73
PetrD73 napsal 03.05.22 v 12:19 10b.

Ahoj, krásná moto, super recenze! Mohu se prosím zeptat, kde jsi sehnal ty "gumové protiskluzové polepy AL kufrů horních vík"? Nemáš případně nějaký odkaz? Díky moc, Petr

Dan66
Dan66 napsal 02.05.22 v 22:27 10b.

Pěkná motorka i recenze.

Více komentářů



TOPlist