renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 305 Belt Drive (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Son
Vloženo 17.8.2008
Aktualizováno Včera v 17:48
Zobrazeno 5 544x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


i tomu nejnérvóznějšímu hráči s plynovou rukojetí se jednoduše nepodaří jezdit za více než 4/l na sto + bezůdržbový řemen + to pohodlíčko = ideální motorka na cestování

Více fotografii

Výška jezdce: 193 cm

První dojmy - první dojem ani být nemusel když jsem recenzi na tuhle motorku poprvé četl v motokatalogu pro rok 1996,byla to láska hned na první pohled-a to jsem ji viděl jen na pár fotkách a sednout pak na ni a svézt se "ten pocit" jen potvrdil

Motorku bych doporučil pro - pro nenáročné ,ale technicky zdatné jedince- cestovatele, začátečníkům ,kteří hodlají jezdit hlavou a ne pravou rukojetí a chtějí se naučit nebo zdokonalit technice motoru

Doplňky na motorce - zadní kufr na nosič vlastní výroby

Recenze

Dovezl jsem si ji v katastrofálním stavu 10.9.2004
Rozvodový řetěz si předcházejícím majitelům doslova prořezal cestu ven a oil "scal" mezi válce,tak to poslední majitel nechal zepředu mezi válci vyfrézovat a natrdo zavařit hliníkovou "zátkou" (škoda že v té době jsem nevlastnil dobrý foťák-takovou "housenku" jsem vživotě neviděl-kvalitní svářeč ) ).Ovšem zavařeno bylo i vnitřní chalzení mezi válcema a ke všemu tím svářením se válce zkroutily a muselo se "rovnat" na frézce.Ta komprese byla neúnosná a tak se podkládalo čím mohlo(dole 4ks papírového těsnění) tudíž o nějakém kvalitním pravoúhlém přitažení válců ke kártrům nemohla být ani řeč.O tom že vačka a hlavně její uložení nahoře bylo K.O. ani nemluvě.
Podařilo se sehnat za slušný peníz dobrou hlavu válců s perfektním uložení vačky.Ta se objednala zcela nová-ve své době přes 6,5tis. Kč, ventily, vahadla poskytla stará hlava, jen se zabrousily sedla a kawa tak jezdí dodnes.
Jen je třeba pravidelně každý začátek sezóny vytáhnout onen "automatický" napínák rozvodového řetězu."Připravit ho",vrátit zpět a nechat "střelit".S trochou trpělivosti to jde i přes osazené karbce, sice se šroubky povolují po osmině otáčky,ale když člověk získá grif je to čtvrthodinka i se zpětnou montáží. Pomáhá i napružit přední pružinku co tlačí na zajišťovací kroužek.

Na tachu mohlo v té době být tak 11100km takže v letech 2005-2007 najeto cca. 2500km stavy jsem začal psát až od r.2007
v r.2008 najeto 4699km
v r.2009 najeto 4813km(stav tacho.23 402km)
v r.2010 najeto 4786km(stav tacho.28 188km)
v r.2011 najeto 4185km(stav tacho.32 337km)
v r.2012 najeto 1196km(stav tacho 33 569km)
v r.2013 najeto 1297km(stav tacho.34 866km)
v r.2014 "jen" 316km (stav tacho.35 182km)
v r.2015 najeto 724km (stav tacho.35 906km)
v r.2016 najeto 27km (stav tacho.35 933km)
v r.2017 najeto 0km (stav tacho 35 933km)
v r.2018 najeto 0km DTTO
v r.2019 najeto 0km DTTO
v r.2020 najeto 5km (stav tacho 35 538km po dvou letech bylo potřeba to oživit a hlavně vyměnit oil v motoru)
v r.2021 najeto 0km
v r.2022 najeto 0km
2023 najeto 0km

exkluzivní stroj, který ještě nebyl focen do databáze tech.stanic, tudíž bez platné STK, ale s placeným povinným, zakonzervovaný v případě zájmu na prodej.

První stroj na kterém jsem vyzkoušel úpravu hlavy válců-tzn. odstranění všech nálitkú a "nedokonalého"opracování výrobce + leštění a to jak samotné hlavy tak ventilů a kanálů k nim a výsledek-nu dle pocitů od spoda holka začala velmi tahat,ale jen v těch nejmenších otáčkách cca do 2,5tis. ,ale spotřeba tak pekelně klesla "normál" byl cca za 3,5-3,8l/100km teď po prvním měření 3,2l/100km a to mi šla brada tuze k zemi.
a další "pecka",poklidné tempo ,ale žádná kochačka a třikrát po sobě 2,8l/100km (no fakt sem si vůbec nehlídal otáčkoměr abych se nedostával nad 5tis.ot,ale asi to zkusím a to se pak fakt z té spotřeby po...)
no a při "spěchu" jsem se dostal na max. 3,6l/100km
Zcela jistě tomu napomohlo zabroušení ventilů, to znamená utěsnění spalovacího procesu.

Aby následky mé lovecké činnosti z října 2006 opět nedopadlo jako při posledním lovu,pádaky jsou namístě.Naštěstí jsem kawku kryl vlastním tělem a zůstalo jen u lehce ohlé levé vidle-naprosto parádně srovnáno a přeměřeno budíkama na soustruhu.Nádrž vyměněná,stejně jako řídítko,spojková páčka,blinkr.

Za celou dobu co ji mám a zajímám se o tenhle typ už jsem přišel na to kde udělali Japonští konstruktéři chybu:
1.uložení vačky v hlavě přímo v hliníku je to sice "tlakově-netlakově"mazané,ale ... ,musí se to nechat zahřát.Doporučený a osvědčený postup kolegů z východního Německa zní: první 4km do 4tis.ot. ,5km-5tis.ot. ,6km-6tis.ot. ,nad 6km v létě do 8tis. ,nad 20km-bez omezení
+pravidelná výměna oilu (po 5tis.km nebo jednou ročně na podzim- vypouštíte neusazený bordel, který nemá přes zimu čas usedat a jarním prohřátím před vypuštěním oilu se rozhodně "nerozpustí")

2.defektní cívka napájení CDI na statoru-pokud odejde ,CDI nijak nenapojíte na baterku pro "nouzový dojezd" (leda tak vozit CD-TC-I od ignitechu)
postupem doby ať už odrovnáním (fakt zážitek,když to bouchne při přejíždění na dálnici+5h čekat na odvoz a dalších 5h návrat domů,podruhé naštěstí 1+1h) dvou statorů ,nebo preventivně ,jsem nechal převíjet 5cívek,dodnes šlapou za jedna (no jedna opravovaná při zahřátí začala zlobit-jedno ze dvou vnitřních vinutí K.O. za studena nastartujete, jedete a na kdejaké křižovatce pak držíte otáčky nad 2,5tis. jinak nejedete a čekáte než vychladnete )

3.a to je taky průser, který znají majitelé: defektní napínák rozvoďáku (chlapec neudrží rozvoďák a ten si pak prořeže cestu z válců ven a ty jsou pak na odpis) a to přitom stačí nechat udělat osu napínáku z tvrdšího materiálu,nebo nechat nově udělané zakalit ,aby se kuličky zpětné brzdy do něj nezarývaly ovšem je to s podmínkou: NEROZTLAČOVAT!!!.




A hlídat délku tlačné pružiny: nová 43mm, limit pro výměnu pod 40mm, "provizorně" se dá lehce napomoci přitvrzením-natáhnutím přední menší pružinky

4.fest se zlepší přední brzda s pancéřkama )

5.úprava mazání vačka-vahadlo tzn.navrtat vačku durch a před náběhem vačky na palec nechat vyjiskřit 2mm dírky aby se v poslední možný moment pod vahadlo dostalo trochu oilu. Sice to stálo pár tisíc, ale uděláno rovnou 5ks vaček.K tomu se ještě musí navrtat v hlavě díra pr.2mm ať to není "tlakováno" přerušovaným odstřiken z pod vačky.



















na dalších třech vačkách jsem vyjiskřoval pr.1,3mm a stačí to.

Tak "cholka" trošku víc změnila barvy a ikdyž to nejsou Kawácké ,černo-žlutá jí doufám sluší.
A pokud je už trochu jeté oil čerpadlo raději lít oil 15W-... nebo ještě líp 20W40 nebo 20W50,pokud se dá sehnat 30W... bude to s mazáním ještě lepší ,ale za chladna bych už pak nevyjížděl

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr7474
Petr7474 napsal 17.04.22 v 09:42 10b.

Super poznatky k té údržbě a opravám

MADONNA
MADONNA napsal 17.03.12 v 19:48

Moje první kámoška...

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 10.12.11 v 22:35

krasná motorarita
závidím!!!
také něco podobného chci

deimos
deimos napsal 06.04.09 v 13:11

maciiik
maciiik napsal 16.02.09 v 19:47

Krnov, to není daleko... Až budu potřebovat přepůlit srnce, určitě se ozvu!

Více komentářů



TOPlist