renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CRF 300 Rally (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sitaki
Vloženo 17.2.2024
Aktualizováno 17.2.2024
Zobrazeno 4 825x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Kinder, baby, dámské enduro - to budete často poslouchat.

Výška jezdce: 194 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Husqvarna 701 Enduro: Vzhledem k tomu, že jsem nějakou dobu vlastnil AJP PR7, kterou mám ve svých motorkách zde na motorkářích, tak vyhrál rozum a šlo se jinou cestou.

První dojmy - Koupil jsem jí čistě mozkem bez jízdy na ní

Motorku bych doporučil pro - Je to hodně univerzální mašinka ať už pro mladší ročníky z důvodu nízké kubatury až po cestovatelé co jedou na druhou stranu světa ve špatných podmínkách. Pro letce a obří skokany to není, ale Ti se po ní logicky ani koukat nebudou.

Doplňky na motorce - Wilbers Competition
Řídítka
Gripy
Rally věž
Mousse
Komplet páčky
Blastery
GPS

Recenze

Za svůj život jsem zkusil od GS přes KTM ADV všech možných kubatur a typu až po AJP PR7 včetně ostrých 450tek. Situace byla taková, že jsem vlastnil 1200GS LC ADV a začal více jezdit v terénu. Mám 140kg a 194cm, takže jsem dokázal krotit váhu GS na polňačkách a lesích kam jsem na ní rád vyrážel. S kámošem, mým kolegou, jsme vyráželi častěji a častěji do bahna a terénu a on, zastánce těžkých endur se svou KTM 990 ADV R na špuntech upaloval jak o život a já už nestíhal. Začal jsem si říkat, že by to chtělo něco lehčího, víc terénního, protože dle mého je GS super univerzální motorka, ale pokud už na tom chce člověk v terénu vážně lítat, tak to prostě musí hodně umět, což si přiznejme, že ne všichni umím včetně mě.

Vzpomínal jsem na dobu, kdy jsem proháněl svou krásnou PR7čku a přemýšlel, že bych jí koupil znovu, ale v nabídce žádná nebyla - později se objevila přímo moje ex na prodej - tak se šlo cestou její konkurence KTM 690 nebo Husqvarna 701. Měl jsem nastavený budget na 200.000, protože mi to za mašinu na občasný svezení v terénu na chalupě přijde až až. Jel jsem se podívat na krásnou odpočtovou 701, ale po sednutí na ní jsem si vybavil PR7, která ve finále šla z domu, protože na mě ta motorka byla v terénu prostě moc silná. Otevřel jsem tedy znovu internet a hledal.. Na YT jsem našel pár videí s CRF. Nikdy jsem japonskou motorku neměl, ani mě to nikdy k té značce netáhlo, tak jsem si řekl, že fajn.. jdu to zkusit. Zavolal jsem tedy v sobotu pozdě odpoledne do Klokočky v Praze zda mají tu skladovku z internetu opravdu skladem - známe jak to chodí. Ano, byla skladem, tak po krátké rozpravě jsem hned odeslal platbu a za 172.000 vč. DPH jsem tedy zakoupil motorku z videí na internetu.

Mezi tím jsem o víkendu studoval její slabiny a silné stránky a v pondělí pro ní vyrazil. Motorku jsem přivezl a a najel na ní asi 80km po Praze. Pak jsem vyrazili hned na offroadový víkend po ČR a musím říct, že to byla velká paráda! Hned se mi s moji váhou potvrdilo, že tlumič musí okamžitě pryč. Motorka plave jak kačenka ve vaně, ale víkend proběhl byť mi bylo řečeno, že 1000km do pohody. Já toho zastáncem nejsem. Každý nový stroj, auto/moto zajíždím podobně jako CRF a vždy vše jezdilo a jezdí senzačně. Po tomto víkendu přibil i nějaký ten šrám a ohnuta řadička, ulomené původní "blastery", zrcatka.. Motorku jsem tedy hodil ke kamarádovi do servisu a začalo se ladit k obrazu mému. Podvozek jsem vybral Wilbers řadu Competition s nastavením na mojí váhu. Objednal jsem rally věž, páčky, stupačky, mousse, gumy, řadičku a páčku brzdy, řídítka, hefty. Vše se vyměnilo a udělalo a vyrazil jsem na další pojezd! Motorka se teď chová naprosto špičkově. Dostala strašně velkou jistotu a dá se držet pod krkem za každé situace!!

Rozhodně investujte ještě nějaký ten tisíc a vyměnte zadní tlumič! Já tedy dělal Wilbers i komplet předek, ale ten originální zadní tlumič je naprosto nepoužitelný. Respektive lidem do 70kg to asi bude fungovat dobře.

Musim opravdu ocenit její obratnost. Nechal jsem si jí ještě o 4cm zvednout, takže je to koza vysoká, ale opravdu se na tom teď jezdí skvěle. Lehoučká spojka, dá se spojkovat opravdu jedním prstem.

Spousty lidí, kteří budou číst tento názor budou určitě bojovat s tím, že je to 300 ve čtyřtaktu a nepojede to. Jezdím s kámošem s 990R a přesně tohle poslouchám, byť je to prdel, ale na každém šprochu... Je dobrý si uvědomit Vaše schopnosti při jízdě v terénu a nehrát si na machra.

Pro mě je velice příjemné, když tu motorku můžu držet pod krkem a tuším, že mě nezabije. Motor totiž jede velice příjemně a opravdu to není žádný lenoch. Na silnici se dá dlouhodobě držet 120 i s mojí výškou a tížkou. V terénu je pro mě dostatek výkonu.

Za 170.000 + 10.000 aspoň za YSS tlumič máte novou mašinu, která Vás překvapí a myslím, že její jednoduchost ať už řidičská či technická Vás bude hodně bavit.

Pokud Vás něco zajímá, tak neváhejte napsat!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JardaMJawajizda
JardaMJawajizda napsal 06.03.24 v 00:00 7b.

Perfektně jsi to rozebral a mluvíš mi z duše. Hmotnost dělá nejvíc a 80 koní v terénu taky jen tak někdo neuřídí.

Jezdil jsem dlouho na BMW F800GS, ale musím říct že CRF300L Rally mi od prvního svezení dělá větší radost.

VlastiMatty
VlastiMatty napsal 24.02.24 v 08:50 9b.

Peťís18
Peťís18 napsal 21.02.24 v 20:10 10b.

Marty_G
Marty_G napsal 21.02.24 v 16:31 10b.

super shrnutí, je to radost při toulkách krajinou

Jaryn1969
Jaryn1969 napsal 21.02.24 v 11:12 8b.

Čau, jen postřeh k zadnímu tlumiči. Vlastním CRF 250 ( 2018 ) a zadní péro je katastrofa. Mám asi 82 kg a nedalo se. Uhoupaná koza. Koupil jsem YSS na váhu 80-105 kg ( po ním je 65-80 kg ) a je to další katastrofa. Je asi o 1,5 cm kratší než originál, na zadku to dělá minimálně 5-7 cm dolů. Má evidentně nižší zdvih a je tvrdej jak beton. Nenašel jsem rozumné nastavení. Na silnici očistec , o terénu nemluvě. Šel zpět originál, podložil jsem pružinu 2 cm kroužkem a zvýšil předpětí. Je to menší bída. Přeju Ti, abys měl ve volbě podvozku šťastnější volbu.

Více komentářů



TOPlist