PROFIL MOTORKY

Honda CRF 300 Rally (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník RomanHA
Vloženo 10.5.2022
Aktualizováno 1.8.2023
Zobrazeno 2 662x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moto pro toulání se ("Adventure") cestou necestou, jak si ho představuji já. Okresky, prozkoumávání často slepých pěšin, výjezdů, které na kole nedám, a podobně.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Velsbike (Jinačovice)

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 390 Adventure: Není to pro Adv, jak si ho představuji já. Nemá úplně nejlepší pověst co do spolehlivosti.
Honda CB 500X: Není to pro Adv, jak si ho představuji já.
Royal Enfield Himalayan: Výkonnově bych si nepomohl, a jak se mi líbí třeba Interceptor, tak vzhled Himalayana úplně nedávám
Fantic Caballero 500 rally: Byť scrambler, tak se mi hodně zaměřením líbí. Na YT jsem prohledával dost videíí, kde na něm Němci cestovali, a odradilo mě, co všechno při/po cestě museli řešit/měnit. Dále je otázka dostupnosti náhradních dílů.
KTM 690 Enduro R: Na mě už asi zbytečně moc výkonu. Pokud bych chtěl jezdít volně mimo pěšiny kolmo hore dole, sáhnul bych stejně po nějaké čistém enduru.
Husqvarna 701 Enduro LR: Totéž co u KTM 690 Enduro R, navíc pro cestování už finančně celkem přes limit.
Yamaha Tenere 700: Zde jsem hodně váhal a čas ukáže,jestli jsem neudělal chybu.Nicméně,těch 100t navíc by mi přineslo dalších 50Kg váhy,ve dvou by to stejně nebylo úplně ono,po dálnici nejezdím,a kolem komína,okreskách,pěšinách by mi to asi větší rohlík taky nepřineslo.

První dojmy - Při svojí výšce 177cm jsem měl jsem obavu z její výšky, ale s tovární měkkou pružinou bez problémů dosáhnu oběma nohama na zem. Uvidíme po instalaci centrálu od YSS, který mám objednaný. Výborná ovladatelnost, vyloženě mi sedla do ruk.

Motorku bych doporučil pro - To si musí každý zvážit sám. Věřím, že někdo jiný by si raději vzal některou z těch motorek, které jsem vyřadil :-)

Doplňky na motorce - Padáky Outback Motortek
Kryt motoru Outback Motortek
Nosič Rally Raid
Bástry Zeta Adventure Armor Guards for Honda CRF 300
Stavitelná spojková a brzdová páka (ebay)
Dual USB zásuvka na vypínatelný Honda konektor)
Brašny Enduristan Blizzard L, SW Motech Drybag 80 (na padáky), SW Motech Drybag 350 (na nosič)

no a čekám na novej centrál od YSS. Originál je fakt měkký. Na rovném asfaltu OK, ale při rychlejší jízdě na nerovnostech (o terénu ani nemluvě) nestíhá ani pružení, ani tlumení.

Recenze

Na motorku se vracím po téměř 30 letech, které jsem jezdil (a dále budu, byť čas je jenom jeden) na horském kole. Co chci jsem si ujasňoval celý minulý rok, kdy jsem si půjčoval synkovu Yamahu XT 125 R.

Středně těžká motorka (okolo 150 Kg, abych to ještě někde na slepé pěšině mohl sám obrátit), minimum elektroniky (věcí, co může po cestě vysrat), pokud možno klasický enduro rozměr ráfků, výkon okolo 30kW, vyjímečně s batůžkem (párkrát ročně kolem komína večer na kofolu -> homologace pro dva), a aby se na tom případně 1x ročně dalo dostat někam dále, cena do cca 250t Kč. Hledal jsem hledal (včetně třeba (SWM Superdual X, CCM), a zjistil, že taková motka už bohužel není a budu muset v něčem ustoupit. Nejvíce mi to pasovalo na Suzuki DRZ 400 S, ale ta už se k nám bohužel kvůli ABS a Euro 5 nedováží. Čekal jsem na Eicmu, jestli se něco neobjeví a jaké to bude mít parametry (Yamaha T300, KTM Adv 390 R, Norden 500, Honda Transalp), ale v tomto segmentu (něco mezi Dualsportem a Adventurem) bohužel nic. Teda asi ano, Fantic XEF 450 Rally, ale finančně přes limit, není/nebylo v prodeji, a nemá homologaci pro dva (tu nemá ani AJP PR7).

Výše jsem uvedl motorky, mezi kterými jsem se rozhodoval. Od těch, které jsem vyřadil z výběru téměř okamžitě, až po Yamahu Tenere 700, nad kterou jsem hodně váhal. Ale 200Kg fakt někde obracet nechci (i těch 150 je pořádný rozdíl proti 100 Kg, které váží to XT 125). Navíc synek teď dělá A1, dcera A2 (no dobře, na zem z ní ona bohužel nedosáhne), tak bych řešil, jestli ji nemám na chvíli stáhnout na 35kW. Třeba na ni dojde časem, nebo si naopak k CRF pořídím nějakou retro klasiku ala ten Interceptor.

Když jsem na YT viděl, co všechno jde jezdit na Hondě CRF 300 L nebo Rally, četl tu cestopisy od Roba (Erbe), co najel na CRF 250 L, bylo rozhodnuto, a v prosinci jsem složil zálohu. Před 14 dny jsem si ji vyzvednul, aktuálně mám najeto 650 Km a jsem nadšenej.

A proč verze Rally a ne L ? Větší nádrž, přední kotouč, o něco vhodnější na delší výlety a pro dva (byť to samo omezeně). Navíc, na padáky můžu navěsit brašny a lépe tak rozložit na cestách váhu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RomanHA
RomanHA napsal 04.02.23 v 16:11

@WadeGZTR:
Díky. Jak mám uvedeno v deníku, po cca 1300 Km jsem vyměnil centrál za YSS (to byl velký přínos) a teď se ještě chystám na výměnu přední pružiny. To už není taková nutnost, ale předsi jen je to v techničtějších kamenných sekcích či při prudším zabrždění více houpavější, než by se mi líbilo. No a mám chlupatější pláště, na předku Michelin Tracker a vzadu Pirelli MT21 - v terénu větší pocit sucha a bezpečí

Mám najeto cca 7000 Km, z toho 3t Km byl desetidenní výlet se ženou po Balkáně (BiH, MNG, ALB),. Spotřeba za daný výlet při jízdě ve dvou včetně batožiny byla neuvěřitelných 3.1l/100 Km. Motorka to dávala bez nejmenších problému, včetně pár sekcí TETu.

Co se týče předjíždění, tak ve dvou to chce trošku přemýšlet, ten výkon už tam samo není. Na druhou stranu, druhá motorka (švagr + švagrová) byl šestkovej TransAlp, a při normální jízdě jsme nebyli za brzdu (to běžné "kilo" na silnici se dá i ve dvou úplně v pohodě stále držet). Jen to pohodlí pro spolujezdce nic moc - zadní stupačky jsou celkem vysoko. Chce to dělat krátké zastávky na protažení po nějakých dvou třech hodinách jízdy (ale to chtěla i švagrová, která si jinak pohodlí na TA chválí, tak nevím - já sám nemám problém v případě potřeby stavět jen na dotankování )

Zbytek ročního nájezdu je kombinace OFFu v lesích okolo komína (v podstatě to, co jezdím na MTB a kde bych rozhodně 200Kg mašinu tahat/zvedat nechtěl) + silničky druhé / třetí kategorie. V OFFu spokojenost, na silnici bych občas pár koníků navíc uvítal, ale prostě není moc na výběr (KTM690/HQ701 jsem nechtěl).

WadeGYTR
WadeGYTR napsal 03.02.23 v 15:49 10b.

Paráda Ako to teda hodnotíš po prvej sezóna čo nové? Veľa šťastných km!

Sally06
Sally06 napsal 02.11.22 v 17:37

Parádní počtení Furt nechápu, proč ti japončíci neudělají tohle v objemu 400-500 ccm při zachování stejné hmotnosti. To by bylo asi to pravé co by šlo na dračku. WR 450 R, KLX 450 X, CRF 450 L rally apod. Všichni na to čekáme, tak doufáme, že se dočkáme někdy. 10b. pěkná.

PSanec
PSanec napsal 10.05.22 v 12:28 10b.

Pěkná Honda,Svezl jsem se na ní měkká,hodná.Výkon má pro mne staříka už docela dostučujicí,Zatím jezdím na Honda XR 400 a 650R,prakticky nezničitelné moto,Jedna vada nemají el.starter.Přeji jen super km.

MGV7
MGV7 napsal 10.05.22 v 10:28 10b.

Paráda.

Více komentářů



TOPlist