Jawa bizon 350/633-01 oilmaster. Nálezový stav po 25ti letech ve stodole.
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Jako mladý jsem na něm ještě jezdil. Pak ale byl 25 let ve stodole pod plachtou. Nyní spatřil opět světlo světa a doufám, že se těší na kompletní renovaci jako já. Uvidíme jak se bude dařit.
Doplňky na motorce - Zadní nosič
Recenze
Jawa Bizon byl designově upravený motocykl takzvané Unifikované řady. Maska předního světlometu, společně s vysokou nádrží dávaly motocyklu charakteristický vzhled, díky němuž získal motocykl přezdívku Bizon.
Na motocyklu bylo použito několik tehdy velice progresivních prvků. Poprvé bylo ve větší míře využito plastu, ze kterého byla přední maska světlometu a podsedlový prostor. Přední světlomet měl netypický konkávní tvar skla. Ve své době šlo o progresivní prvek, jenž měl za úkol vířit vzduch před světlometem a tím zamezit usazování hmyzu na skle. Řídítka byla uchycena za svislé nosníky, což umožňovalo jejich výškové nastavení. Část vyrobených motocyklů bylo vybaveno systémem odděleného mazání Oilmaster.
Hlavním konstrukčním rysem motocyklu byl kolébkový rám, ve kterém byl zavěšen motor. Použití kolébkového rámu však přineslo řadu omezení. Nezvyklý tvar rámu umožnil zdvih zadní vidlice pouhých 90 mm. Trubky přední vidlice byly letmo uchyceny v mohutných okách pod úrovní nádrže, čímž byl omezen zdvih kluzáků na 125mm. Široké rámové bočnice znesnadňovaly přístup ke karburátoru, čímž se jeho přeplavování a zejména seřizování stalo velice obtížné.
Původním záměrem bylo vyrábět motocykly v atraktivních metalických barvách, které měly opticky vyvážit menší podíl chromovaných dílů. Z důvodu snížení výrobních nákladů byly všechny sériové motocykly vyrobeny v dominantní červené, nebo žluté barvě.
nerenovovat, jen zakonzervovat...
Dnes se mi už líbí, kdysi tomu tak nebylo.
Jen ho očisti a na renovaci se vykašli, takhle bude hezčí.
Zajímavý kus, původní stav se patinou, takových už moc nebude, takže jen dát do provozu schopného stavu a nerenovovat, jen zakonzervovat...
Parada
S odstupem let člověk jen kouká, jaké dosti šílené prachy jsou lidi ochotni za tento nepodarek vysolit
Svého času jsem se taky pokoušel o vlastnictví, ale borec chtěl za pojízdný kus na papírech i s tažným a PAV-íkem 160k.
Já blbec se mu tenkrát vysmál.
No, jak je vidět z fotek budou tě bolet nejen ruce, ale i peněženka.
Tož ti popřeju, aby ti ten renovační elán vydržel až do konce.