renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Picasso
Vloženo 17.5.2023
Aktualizováno 16.4.2024
Zobrazeno 2 637x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Potřeboval jsem i lehčí motorku na Balkán. Něco, když chci jet sám, něco, co si snadno naložím na přívěs a někde v Rumunsku či Albánii si hezky pohodlně zajezdím ofík, aniž se budu obávat, že tu těžkou krávu někde budu pracně zvedat, že budu muset řešit k

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Ondřej Šimek - Shiva motoshop (Pra

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 Enduro: Příště...

První dojmy - Překvapivá "lehkost", při jízdě, velmi stabilní, v normálních situacích je pocit jak na lehkém šestikilu nebo čtřipade. Naopak po 1290 SAR mám pocit jak na 390 Adventure, je to takový těžce definovaný pocit "obyčejné levné" motorky, všechno je takové nekomfortní... Ale je to nespíš pocitem luxusního pohodlí u té velké motorky s měkkým příplatkovým sedlem a vysokou hmotností, která pohodlí vytváří.

Doplňky na motorce - Všechna elektronika co šla (Quickshfter, jízdní režim Rally, vyhřívané hefty, tempomat, Touratech Evo X, padací rámy...) Úprava Rade Garage.

Recenze

Prvních 1000 km jsem ujel po převážně silničkách Slovinska, Chorvatska a po lesích nově otevřené hranice Schengenu. Originální Michelin Karoo 3 jsou vzhledově převážně terénní pneu, ale opak je pravdou, na podzimní chladné silnici držely překvapivě dobře, v klidu drží napůl naloženou motorku až na hranu. Jenže to je právě průser, pneumatika není z nejkulatějších a hrana na pneu přichází poměrně brzy, měl jsem možnost si to sám vyzkoušet, prvotní nadšení z perfektní pneumatiky jsem si chladil na rentgenu a následné 3 měsíce jsem na svojí hloupost nadával, už se to holt neléčí tak dobře jako dříve. Své na tom mělo i laborování s elektronickými systémy, obzvláště režim Rally, který má 10 stupňů a já toužil poznat rozdíl. Poznal jsem, na silnici patří Street, ne Rally.
Originální sedlo je tak na 150 km, potom je prdel jak v mučírně. Nákup příplatkového,krásně oranžového sedla nenaplnil má očekávání, vydržím sice podstatně déle, avšak při mé výšce něco málo přes 180 cmm stejně jako na 1290SAR už obě nohy na zemi nepoložím na celé chodidlo a každý, kdo kdy hledal nohou zem při pokládání na stojan a nenašel.. ten ví, o čem mluvím.
Je to asi moje dosud nejvýkonnější "lehká" motorka do terénu, je výborně vyvážená, stabilní, svižná. Má na terén obrovské zásoby krouťáku, dokonce na silnici je pocitově rozdíl mezi ve zrychlení mezi 1290 a 890 téměř zanedbatelný. Nad 130 k/hod už to je jiné kafe, ale tam 890 AR stejně nepatří.
Pocitová lehkost je však zrádná, v okamžiku odlepení od země už je hmotnost sakra znát, neumím na ni krosově přidáním plynu zvednout čumák, při dopadech z větší výšky jsou fyzikální zákony zřejmé. V krizových situacích (ztráta stability, úvratě ve větším stoupání, sjíždění prudkých svahů...) nebo otáčení "okolo nohy" ukáže skutečnou hmotnost a je to sakra dřina. Naopak lehké pády v terénu nejenže nic nepoškodí, ale není nic na motorce vidět, slidery na nádržích jsou graficky zpracovány tak, že škrábance fakt abys hledal lupou.
No, není to, co jsem si myslel, potvrdilo se milionkrát opakované rčení, že univerzální motorka fakt neexistuje. Takže si ji dovybavuji expedičními doplňky a letos zkusím Balkán na ni. Určitě bude lepší na všech neasfaltových komunikacích než velká 1290 a holt ty dlouhé přejezdy přes nudné Srbsko nebo zcela zbytečné a hnusné Maďarsko si odslouží na přívěsu. Protože v pohodlí a pohodě na 1290 prostě nemá. Uvidíme, jak se osvědčí, když tak přijde na řadu 690...
Balkán a Ukrajina 2023: tak tady opravdu ta motorka patří, proto jsem si ji koupil. Krásný zážitky! Před cestou jsem přezul zadek na Continental TKC 70 Rock, nebyl jsem si jistý, že dojedu zpátky se vzorkem. Do Rumunska jela na vleku, tam blátíčko, polňačky, lesy a pole, šotoliny a nakonec úžasná Alpína. Krásné. Odtamtud na letos opravdu hodně blátivou Ukrajinu. Děkoval jsem Bohu za 890R, já jsem si spokojeně jezdil, pak čekajíc na bachraté BMW a VStrom v klidu pokuřoval. Kluci na těch těžkých motorkách se váleli v blátě, opakovaně zvedali své stroje a vyfukovali své bezpečnostní vesty. Nakonec jsem jel vzadu a zvedal jejich těžké stroje na unavená kolečka svými třesoucími se nožičkami.. fyzicky záběr jak prase. Kluci pak po večerech pomocí americké pásky a stahovaček dávali své plasty dohromady... Padala slov jako Ukrajina, už a nikdy... Myslím, že kdybych měl svojí 1290R, dopadl bych podobně. Takhle to byla téměř procházka růžovým sadem přes hromady bahna (obzvláště deštivá spojnice do kopce Koločava - Nemecká Mokrá) téměř beze ztráty kytičky. Vysoké zdvihy, Rally režim, chlupaté pneumatiky, nízká hmotnost, super řazení, výborný krouťák už dole - tahle motorka je do terénu fakt moc dobrá a to jsem tahal svých téměř 100kg a dalších více než 40 kg v kufrech. Jo , kufry... Touratech hliníkové kufry dělají motorku moc širokou, při motokrosovém odrážení nohou od země dostává lýtko hroznou ránu - do těžšího terénu se kufry fakt nehodí, ale motorka jako taková, ta je tam jako doma. Cesta zpátky převážně asfalt, po ose přes přeurbanizované polské Horní Slezsko hezká nebyla. Kvůli strašlivému provozu jsem sto kilometrů za Duklou volil polskou dálnici, tempomatová rychlost však tak max do 120 km/hod, pak už je to dlouhodobě utrpení. Na sedlo jsem si zvykl, ale ten mech jako na 1290 to fakt není. Navíc na těch gumách to nemá ani stabilitu, fouká na to... Dá se, ale tady nedosahuje ani kousek na kvality 1290R. Ihned po příjezdu jsem koupil Kriega plotny a textilní tašky (mimochodem když se to sečte, stojí ty hadry totéž co hliníkové kufry). Vleze se tam stejně (koupil jsem 2x 22 litrů + 2 x 12l), ale není to tak široké, nehrozí nebezpečí rozbití kufrů, jen ty kontroly na hranicích budou vopruz. 2024 březen: na podzim jsem nikam nejel, skončil jsem v nemocnici, kde mne dávali a snad i trošku dali do pořádku. 1290R jsem nakonec vyhodnotil na ty mé jízdy jako příliš jako těžkou, tuhle 890R jsem svěřil klukům z Rade Garage, vybavil ji na dlouhé tůry a těším se na letošní jarní Balkán.
Balkán jaro 2024: Krátká cesta jen Srbsko a tochu Rumunsko, protože to byl výlet ve dvou, nechal jsem tam velké hliníkové kufry. Mám trochu potíže při změně postoje/posezu, nevychází mi prsty na páčky, špičky nohou na řazení a zadní brzdu, nainstaloval jsem tam proto nové kratší páčky, novou flexi řadící páku a zadní brzdu s dvěma madýlky - vynikající, doporučuju. Jen je potřeba si zvyknout při poloze vsedě hrábnout na brzdu blíže k motoru. Potřeboval jsem také před velkou letní cestou vyzkoušet novou navigaci Carpe Iter a VYNIKAJÍCÍ !!! Konečně navigace, na kterou je vidět i v plném slunci, je dostatečně velká, dá se na ni instalovat celá řada sw navigačních aplikací včetně Mapy.cz (android). Michelin Karoo 3 na předním kole fakt není dobré, Ukrajina s blátem, šotoliny - to je guma byla výborná, ale ty přesuny... Přezuju. Když mám vzadu TKC 70 Rocks, chtěl jsem ji i dopředu, ale nedělá se. "Normální" TKC 70 je však moc soft, zkusím tam dát osvědčenou Metzeler Tourance, na velkých adventure jsem s ní byl nadmíru spokojený. Jen si myslím, že je potřeba ji měnit dříve, subjektivně mi na 1290R v rozměru 90/90/21" nějak po ojetí na cca 50% pocitově "ztvrdla" . No a rozbil jsem si hubu na obyčejném asfaltu při obyčejné normální jízdě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ferenc
Ferenc napsal 18.05.23 v 13:50 10b.

Tož pěkné to Picasso máš
At se Ti daří

Picasso
Picasso napsal 18.05.23 v 11:37

To SJ90: Trubky váží celkem prd, jsou lehoučké, odhadem tak do 2kg... taková váha nevadí, já sám mám skoro 100 kg... Uchycení je taky dostačující. Spíše mi vadí ta šířka. Taky jsem je tam nechtěl dávat, stačí mi, co mám na 1290, ale jezdím hodně a většinou venku, letos to chci vyzkoušet na Balkáně a řešit dojebanou nohu nebo prasklou nádrž někde 3 tisíce km od baráku se mi už nechce. Rám se narovná nebo odmontuje. Na 1290 jsem s tím najel už 30 tisíc, zvykl jsem si na to. Potřebuju to taky když taháme motorky ze sraček, hodí se mít to za co chytnout, to se mi už i u staré 950 hodilo mockrát. No a v neposlední řadě někdy potřebuješ s sebou táhnout spousty bebechů, jindy si jen tak odložit nohy... je to prostě daň za adventure.

Picasso
Picasso napsal 18.05.23 v 11:05

To mendosk: Sedlo jsem vzal originál KTM Power Parts 63507941000EB je vyšší o 2cm a plošší (širší úhel kolen), ale stejně není tak pohodlné jako to na 1290... gauč to opravdu není, 1000 km denně na tom asi nedáš. Ten přívěs je proto, že fakt nechci jezdit přes D1, Slovensko a Maďarsko rovně jen po dálnici. Jsou to ztracené 2 dny života, zbytečně ojeté gumy, nuda nuda nuda. Takhle auto s vlekem nechám v Rumunsku u Temešváru, nebo v Bosně u Neumu, pojezdím 2 - 3 týdny Balkán a zase ty rovinky zpátky na přívěse. Už jsem na ty přejezdy starý...

SJ90
SJ90 napsal 18.05.23 v 10:39 10b.

No dobře s to obehnal trubkama . Pořád si říkám zda to má smysl Hmotnost jde nahoru a to přichycení taky nic moc, ale je pravda chybami se člověk učí . Jinak paráda užij si to na dovolené a vždy dojedeš kam máš namířeno i zpět. V sedle se dá vydržet cca 500 km deně, nebo pořídit ovečku .
Jo jo velký advík je 100 pro pohodlnější, ale kam pojedeš s tímto by jsi ho tahat nechtěl

mendosk
mendosk napsal 18.05.23 v 10:02 8b.

Ahoj, sedadlo si vymenil za Ergo high? Začal som nad tým rozmýšľať . Na sériovom mam zatiaľ najdlhší nájazd 250km a dalo sa ,ale tiež to nie je taký gauč ako som bol zvyknutý z Tigra 800. Obavám sa že 1000km za deň to bude peklo.
Keď to chceš ťahať na prívese to si mohol rovno kúpiť H701 alebo 690

Více komentářů



TOPlist