PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník motorkar123
Vloženo 2.4.2021
Aktualizováno 20.4.2023
Zobrazeno 3 159x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální motorka na všechno - na jízdy kolem komína, na jízdy v terénu, na jízdy na silnici i na cestování. V zatáčkách do 120 mi nikdo na supersportu neujede a když jsou to pěkné vracáky, tak jim mizím z obzoru jak Rossimu 10. titul po nástupu Márquez

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim)

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 900 Rally: Strašně se mi líbí design a vlastně všechno, ale vnitřně jsem se už nastavil na KTM. Navíc KTM byla levnější.

První dojmy - První jízda cca 150km po silnicích. Nemůže se to při zajíždění točit víc jak 6500. Já točím jen do 6000. Na okreskách s útlými zatáčkami je s tím fakt zábava už teď. Jel jsem s batůžkem a oba jsme se shodli, že rovinky jsou strašná nuda, ale na které motorce ne. Šíleně na tom fouká, plexi chce určitě vyměnit. Sedlo je tvrdé, bolely nás z toho zadky :D

Motorku bych doporučil pro - Určitě někomu, kdo už pár kilometrů na motorkách najezdil.

Doplňky na motorce - Zatím vše originál. Výfuk neplánuji, chci to mít tiché, abych zbytečně neprovokoval. Plánuji brašny + nějaké ochranné doplňky, pohodlnější sedlo a na 100% jiné plexi.

Edit 15.4.2021:
A) Originál plexi je fakt katastrofa v jakékoli pozici, a tak jsem pořídil plexi od Rade Garage: https://www.radegar...ktm-790-windshield/. Ještě jsem ho teda nevyzkoušel, ale vypadá to takhle:


Edit: 23.2.2022: Plexi mi maximálně vyhovuje. Výrazně se zlepšilo odstínění od větru, ale zároveň nepřekáží při jízdě v off-roadu, i když párkrát jsem si do něho helmou šťouchnul helmou, ale to bylo v extrému na motokrosové trati. Jsou v něm otvory, takže se vyrovnává tlak před a za plexi a navíc se díky nim i dobře chladí mobilní telefon, který používám jako navigaci. Vyzkoušeno v tropických teplotách při nabíjení. Musí se samozřejmě jet. Když jsem stál v koloně, tak jsem vypínal displej.

B) Držák na telefon s bezdrátovým nabíjením - naprosto spolehlivě funguje, telefon drží bezpečně, držák nabíjí za jakéhokoliv počasí. Vyzkoušeno mnohokrát v brutálním dešti. https://www.alza.cz...bijenim-d5795999.htm


C) Na delší trasy jsou nainstaloval předkopy. Vím, vím, na tuhle motorku je to blbost. Nicméně na dlouhý cesty je to super. Jen bylo potřeba do padáků vyvrtat díry a přišroubovat je, aby pořádně držely a nesklápěly se.


D) Kryt senzoru ABS - pro jistotu.


E) Spodní padáky s krytem motoru od Outback Motortek. Záměrně jsem chtěl tyhle, ačkoliv nejsou tak hezký jako třeba ten kryt od AXP. Jenže ty od OM propouštějí vzduch (narozdíl od toho od AXP), a tak se už tak hodně se hřející motor lépe chladí. Hned první pád mi zachránil spoustu škrábanců, ale ukázal na slabé místo tohoto řešení. Takže mi kámoš posílil spoj, viz +- foto. Senzor stojánku je tím taky chráněný.


Edit 9.2..2022:
A) Tak jsem to trochu přes zimu potunil. Koupil jsem laďák od Wings. Stojí polovinu, co Akrap a na fórech na něho je jen samá chvála. Zpracování je skutečně perfektní, ale jelikož je zima, tak jsem ho ještě nevyzkoušel. Z továrny mi poslali i graf z brzdy i rady, jak pustit automatický režim ladění ECU. Paráda.


Ediit 25.5.2022: Tak na brzdě s Wings výfukem bez dalších úprav 106 K a 97 Nm, viz obrázek:
Mezi 4500 a cca 5500 ot./min. tam byl hrozný pytel. Na otočení plynu to reagovalo jakoby se zpožděním. Domluvil jsem si tuning jednotky u Pepoš moto a výsledek? 113 K a 102 Nm viz obrázek.
Na grafu to není tak vidět, ale při jízdě je to neuvěřitelně znát. Je to mnohem lepší. Motorka jede tak snadno, motor přestal vibrovat a jede sametově. Teď je ale trochu problém jezdit pomalu, protože rychle to jede tak snadno, až to je k neuvěření.

B) Koupil jsem One Finger Clutch, protože mi prostě přijde, že ta originál spojka nemá moc prostoru na dávkování, tak se to tím snad zlepší. Navíc jde díky tomu ještě lehčeji mačkat. https://www.ebay.co...135?var=612513604139


C) Tepelný štít nad katalyzátor, aby nešlo tolik tepla na zadní tlumič. https://www.ebay.com/itm/324723276308


D) Zpevnění konzole světla: https://www.ebay.com/itm/313756538857


E) Nové polepy:


F) Rozšíření brzdového pedálu, protože ten utopený originál jsem pořádně nemohl našlapat a s tím je to výrazně lepší. https://www.ebay.com/itm/324552214354


G) Bazmek s keramickými ložisky, aby se zjemnilo řazení, protože nebudu lhát, není úplně smooth. Tohle funguje naprosto úžasně. Nechápu, proč to tak nemontují z výroby. Řazení to výrazně pomohlo. Doporučuji.
https://www.rottwei...it-ceramic-bearings/

Aby to bylo kompletní, tak mám sadu brašen Givi GRT 709. Za relativně málo peněz hodně muziky. Nejsou to Moskomoto, ale ty stojí 30...Givi stojí 12. Projel jsem s nima Ukrajinu bez jediného problému. Uvidíme, co dál přinese čas :)

Edit 23.2.: Namontoval jsem naklápěcí stupačky. Naklápěcí znamená, že se naklápí ve směru jízdy motorky dopředu a dozadu. Vypadá to takhle:


Edit 25.2.: Přišla mi brašnička pod podsedlák. Něco takového jsem nemohl dlouho sehnat: https://www.aliexpr...005001851440383.html

Recenze

Celý život jsem jezdil na supersportech a posledních pár let jen na okruhu. Závody jsou drahé a v provozu mě to na supersportu už prostě nebaví, a tak jsem se rozhodl pro změnu. Nechtěl jsem se vzdát adrenalinu, a tak jsem hledal něco, na čem se dá trochu vyblbnout a zároveň cestovat. Proto padla volba na KTM.

Motorku mi přivezli až na zahradu :)


První jízdu jsem dal s batůžkem cca 120km - naprosto super. Jen po prvním kilometru jsme hned potkali policajty, ale nechali se předjet, takže pohoda. Cestou jsme omylem zabloudili do jiného okresu, ale policajti OK - nestavěli nás. Na 6tis. otáček to jede 150km/h a šíleně na tom fouká. Prvních pár km byly cítit vibrace, ale s přibývajícími km se to zlepšovalo, tak uvidíme, jak se to bude dál vyvíjet.

Dal jsem si sám pár kilometrů i lehkou lesní cestu a rozdíl bez batůžku je teda obrovský. Mrzí, že v režimu Street je zapnuté anti-wheelie. Lze to obejít režimem Rally, ale je to debilní omezení k ničemu. A navíc bohužel nejde úplně vypnout ABS...

Cestování s výchozím sedlem asi dost dobře nepůjde, ale i to lze řešit. Jen to všechno stojí dost peněz :)




Edit 23.2.:
Tak cestovat s originálním sedlem jde :) Jen to není jako na mráčku, ale jde to. Měnit ho nebudu. Co se týče spolehlivosti, tak jsem měl závadu, že mi upadl záchyt reakce. Vyřešeno v záruce. Nicméně stát se to někde v zemi nikoho, tak jsem bez zadní brzdy.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jhnilda
jhnilda napsal 28.03.23 v 06:22

Ahoj prosím tě kde jsi kupoval ten vyfuk? Nemůžu je nikde najít.

petr1000001
petr1000001 napsal 08.03.23 v 22:31 10b.

Ladák kupovat nebudu
Pěkné to máš,za 10

K167
K167 napsal 31.01.23 v 20:06 10b.

motorkar123
motorkar123 napsal 04.05.22 v 18:12

@Blonďák01: Máš pravdu, ta motorka je fakt super. Extrémně univerzální a zábavná. A dík za pochvalu profilu :)

Blonďák01
Blonďák01 napsal 03.05.22 v 20:30 10b.

Tak zaprvé je to super motorka.
A za druhé perfektně udělaný profil motorky vše dobře popsáno a nafoceno

Více komentářů



TOPlist