PROFIL MOTORKY

KTM 890 Adventure R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zdendahodinar
Vloženo 28.1.2022
Aktualizováno 26.7.2023
Zobrazeno 2 849x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Z ošklivého kačátka se po úpravách vylíhla pohledná dračice.

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Při cestě od prodejce domů mi to nedalo a hned jsem jí musel zkusit mimo silnici. Polňačky, louka, pole, brod - pořád lákala, abych to zkusil dál a dál. Jízdní pozice v sedě dobrá, ve stupačkách řídítka moc nízko na mou výšku, ale jinak super. Na silnici pak ale vystřízlivění. Na takové foukání jsem už odvykl, originál štítek posílal proud větru přímo do přilby...

Doplňky na motorce - Plexi od Rade Garage, vyhřívané hefty Oxford Adventure, vnitřní výztuha šusplechu, plastové ochrany nádrže vyměněny za karbonové od Rade Garage, padací rámy Touratech, chránič světla, chránič zadního čidla ABS, rozšíření bočního stojanu, alu kufry Kappa K-force, přídavná LED světla, dodělané výstražné blinkry, USB zásuvka pro navigaci a druhá v kufru. Plastový kryt řetězového kolečka nahrazen otevřeným hliníkovým, přimazávání řetězu...

Edit 7/2023: kapotáž Rebel X sports, výztuha krku světla/masky (Aliexpress), stavitelné stupačky SW_Motech Evo, blatník z verze "S" zvýšený o 1,5 cm sadou od Touratech

Recenze

Po několika letech na Aprilii ETV1000 Caponord, která byla suprová na silnici, ale míň vhodná mimo ni, jsem pokukoval po něčem lehčím s nižším těžištěm a vyššími zdvihy odpružení. Původně jsem hodně zvažoval Tenere 700 nebo GS850. Až při poslední motodovolené jsem dal řeč s majiteli KTM790 Adventure ve verzi S, kdy jí oba vychvalovali. Říkám si, že něco tak hnusného přece nemůže nikdo dobrovolně kupovat?? Jenže mi to pořád leželo v hlavě a po návratu jsem začal zjišťovat informace a ejhle - ono se to dělá i ve verzi R a to už je jiná káva. Objednal jsem se na zkušební jízdu u místního prodejce, kde ale jako předváděcí měli jen 790 adventure ve verzi S.

Ta je na mou výšku (190cm) moc malinká, ale celkový projev se mi moc líbil. I s mojí váhou 76kg nebyl problém s manipulací ani se zvednutím stroje po případném pádu. Přesvědčivá byla i kontrola trakce, kdy na silničních pneu dokázala na mokré trávě vyjet úplně nesmyslné věci.
Než jsem pak prodejci potvrdil, že si tedy skladovou 790 R (tu nepůjčovali) vezmu, byla pryč... Měli tam však i novou 890R a nakonec jsme si plácli.

Těch peněz navíc oproti 790 vůbec nelituji, protože ten motor je bomba. Na sedmdevade se musel mnohem víc točit, pořád si o to říkal, ale tady tahá odspodu, což je na cestování pohodlnější.

A teď jak to jezdí? Super! Našel jsem to, po čem jsem toužil. Výkonu je tak akorát (vlastně až dost), vzhledem k nízkému těžišti se lehce ovládá. Na silnici je sice trochu limitující přední kolo 21 palců, ale nejsem závodník.
Brzdy se snadno dávkují a mají dobrou účinnost. Bohužel ihned po pár kilometrech se objevila vůle na nýtech u pravého předního kotouče (vyměněn v záruce při první garančce).

Quickshifter je silně návyková věc. Prvních pár set km šel trochu hůř při podřazování, potom si to sedlo. Funguje úžasně na silnici I v terénu. Žádné cukání, podklouznutí kola, nic.
Ovládání palubního menu přes levý ovladač je jednoduché a intuitivní. Super je i podsvětlení ovladačů. Míň super už je to, že se asi každému při nízkých teplotách trochu rosí displej (ale kupoval jsem jí s tím, že tomu tak bude). Také čitelnost údajů v levé části obrazovky by mohla být lepší, písmo je moc malé.

Na cestování nevyhovující originál plexi vyměněno za kousek od Rade Garage a to ještě doplněno deflektorem. Teď už jde vzduch někam na vršek helmy. Samozřejmě oproti Capoušovi na KTM i tak fouká, ale teď už se s tím dá žít.

Podvozek je to nejlepší, co jsem kdy vyzkoušel. Co ty WP poberou v terénu je mimo moje chápání. Přehlídneš díru jak kráva, čekáš katapultáž a ona nic. Jen se mírně zhoupne v bocích a davaj dál! Pecka! Líbí se mi, že tlumiče jsou čistě mechanické bez ovládání elektronikou (té už je na motorce až dost).
Když jsme u té elektriky, tak baterie, které dává KTM ve výrobě, jsou katastrofa.

Tady se šetří na špatném místě. Mně vydržela 3 měsíce a dle zkušeností jiných uživatelů na tom je spousta lidí podobně... Ke cti prodejce je, že zakoupil baterii novou se slovy: "tu sračku, co tam patří, jsme se vám styděli dát, tak tady od nás máte alespoň Exide"

Líbí se mi úložné prostory v podsedlových plastech. Vejde se tam originál nářadí a pár věcí navíc. Taky je fajn dobrý přístup ke vzduchovému filtru pod sedačkou. Tady se někdo zamyslel celkově nad údržbou - plasty jdou snadno a rychle odstrojit.

Originál páčky mi moc nevyhovovaly, resp. ze spojkové jsem měl takový zvláštní pocit (mám dlouhé prsty). Pořízeny jiné a rovnou i delší ramínko vypínání spojky na motoru. Teď se dá mačkat spojka i jedním prstem a to nejsem silák.

Jinak se zatím pořád ještě seznamujeme, najeto mám okolo 2000km. Za mě univerzální stroj na silnici I do terénu s hodně pěkným dojezdem (spotřeba okolo 5,5 litrů).

EDIT: Tak k dnešnímu dni (7/2023) máme spolu najeto cca 11.000 km, spotřeba se ustálila při rozumné jízdě na 4,9 litru. Olej a filtr měním preventivně po max. 5000km, čímž se doufám vyhnu opotřebení vaček, které se u některých kusů vyskytuje. Po zajetí stroje skoro vymizelo opakované startování při studeném motoru (nebo nutnost trochu přidat plyn). Zlepšilo se řazení neutrálu při zastavování, občas stále padne falešný neutrál mezi 4-5 (musí se řadit trochu víc razantně, aby k tomu nedošlo). Po loňském drobném silničním pádu (cca 35km/h) konečně vyměněny podřené plasty a při tom udělána drobná přestavba: přední doplňková kapotáž od Rebel X sports, nízký blatník z verze "S" - ovšem zvýšený o 1,5cm sadou od Touratech. Přeci jenom trávím s motorkou hodně času na silnici (jezdím do práce 60km), takže ochrana proti vodě je s nízkým blatníkem lepší a výměna za vysoký je otázkou max. 10 minut. Přiznám se, že s nízkým blatníkem a přídavnou kapotáží se mi motorka konečně líbí, podobá se modelu 2023 a v neposlední řadě kapotáž pomáhá držet přední světlo, kde je plastový krk z výroby poddimenzován. I tak jsem pro jistotu dodal ještě kovovou výztuhu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mann
Mann napsal 27.07.23 v 07:05 10b.

Pod tvoji první větu bych se klidně podepsal Opravdu pěkně doladěná motorka U zbytku recenze tak nějak pocitově vnímám, že nekecáš Ať se ti vesele práší za kočárem

Juraj22
Juraj22 napsal 26.07.23 v 16:03 10b.

Fakt pěkná mašina, super recenze
A to se přiznám, že některé KTM se mi fakt nelíbí

Razol
Razol napsal 15.02.22 v 13:11 10b.

Super at slouží

Sete
Sete napsal 04.02.22 v 08:49 10b.

Dobrá volba Ať dělá jen samou radost, kolego

CRF1000
CRF1000 napsal 02.02.22 v 14:14 10b.

ošklivá motorka, svezení je určitě příjemné

Více komentářů



TOPlist