Legenda devadesátek, první “sofistikované” kladivo na všechny konkurenční 100hp+ zxr, gsxr, fzr a ostaních sedum pade.
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - První dojem jen potvrdil to co všichni věděli, první superbike v devadesátkách na kterým se dalo “pohodlně” jezdit a nebyl z něj člověk po pár desítkách km rozbitý. A hned druhý dojem, který následoval byl opravdu intenzivní. Po přesednutí z konkurenční ZXR a po prvním zatáhnutí za plyn jak motorka z jiného světa, generačně úplně jinde, proti zxr750. Zátah motoru brutální, brzdy brzdily, pohodlný a hlavně funkční podvozek i na rozbitých okreskách. Prostě neporovnatelné. ZXR750 byl čistokrevný závoďák, pro lidi co jej uměli držet pod krkem a žádný slečinky co do ergonomie, oproti Fireblade úplně jiná pisnička, nechce se věřit že ty motorky stály v té době, proti sobě, nebo spíš vedle sebe. Na svou dobu to byl obrovský posun zcela jinam.
Motorku bych doporučil pro - Fireblade bych doporučil všem nadšencům do starých sportovních motorek a zároveň očekávají že bude vše fungovat jak má. Pokud chcete opravdový zážitek úsvitu Superbiků, běžte do ZXR750J nebo GSXR750
Doplňky na motorce - Ještě doplním že tuhle SC28 jsem “zakopl” ve vedlejší vesnici za cenu a ve stavu, za kterou ji nešlo nekoupit. Na Fireblade jsem neměl vůbec “nabito” a v době, kdy jezdil kamarád Ondra novější SC33 mě moc neoslovovala, ale dnes jsem vděčný za tuhle zkušenost a doplnění pomyslné mezery. Motorka dostala přes zimu Rothmans kabátek, titanový laděný výfuk včetně svodů a koncovky a jako highlight považuji svezení na Brněnském okruhu s touhle kráskou.
Recenze
Také motor už když běžel, šel jak hodinky. Měl jsem už GPX600R , FZR600, VFR400R, ZXR400R, GSXR750 RW, VTR1000F, a další a tak jak hladce běžela CBR900 na volnoběh, tak nikdy žádná, zcela bez jakýkoliv nepříjemných mech zvuků, jak samet. Samozřejmě těch ostrých po staru hrubě karbecem krmených 120HP+ bylo fakt něco, ne jak dnes kde jaká 150hp+ korigovaná stříkačka. Žádná elektroniky, jen vy a stroj. Z každé zatáčky bylo třeba hlídat povrch silnice a tahat jen fakt opatrně. Na výjezdech jak se říkalo po staru, trhala asfalt. Nakládat ZXR nebyl problém, ale přiznám se že se mi nikdy nepodařilo naložit pořádně a držet pod krkem Fireblade, bylo to vždy jen takové škádlení. Pokud jezdíte aktuální motorky a nikdy jste nejezdili na ničem starším než rok 1992 a chcete si něco pořídit, tak CBR900RR SC28 může přesně splnit vaše očekávání. Byly to zlomové roky, kdy do té doby se dělali superbiky jako opravdové sportovní náčiní a to by mohlo být pro vás hodně velký šok?. Naopak po roce 1992 už to začalo být více pro lidi? Ať je to jak je, byla to doba kdy se rozhodně na ničem nešetřilo a výrobci do těch motorek dávali i srdce, ta doba je dávno pryč a dnešní komerční desigové spotřební stroje můžou tuhle hodnotu, kterou v katalogu nenajdeš jen tiše závidět. HOWG? :)
díky pánové ano jak je zmíněno, původně je ten desig převzatý z NSR250 a na cbr900 nesedí díky větracím otvorům v kapotě a dělení boční kapotáže, zvolený kompromis z běžného úhlu pohledu sedí jak má, na úkor přímého bočního pohledu a je pravdou že celkově není moc fotogenický,ale i přesto na silnici tahá oči a dělá obrovskou parádu, ale kdybych ji dělal po druhé, asi bych zvolil původní origo trikoloru :D
Motorka je to výborná. Vlastně se mi líbí i ten vlastní design, má koule. Jen mě trošku tahá za oči že linky z přední kapotáže nenavazují na ty pod sedlem (ani směr, ani výška). To byla v devadesátkách grafická zásada.
krása střídá nádheru ...krásná nostalgie a dokonalé spojení všeho
Super postřehy
Skvělá volba!
A jak píšeš - 120koní stačí.