renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 900RR Fireblade (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník fanty
Vloženo 17.8.2009
Aktualizováno 22.9.2015
Zobrazeno 7 216x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Moje první sportovní motorka, kterou jsem vlastně nikdy nechtěl...

Více fotografii

První dojmy - bolí mě z ní ruce, chytají mě křeče, což je vopruz

Recenze

Dne 15.6.09 se mi změnil život. Po návratu z Luise v rakousku, jsem po přijeti ke garáži, zjistil, že mě někdo "navštívil", vzal si sebou mojeho miláčka Hondu Africa Twin 650 (najeli jsme spolu 30tis.km), ATV 250 (číňan) a minibika. A abych dlouho nezdržoval, tak jsem po dvou měsících uvažování sáhl pro tento stroj. Koupil jsem ho z finnančních důvodů a taky proto, že sem vždycky otvíral jako malí motorräd a tam byl Transalp (proto ta africa) a taky první ročník bleida. Do dnes si pamatuji že měl černou barvu a uplně mě uchvacoval.Tj.vysvětlení k nadpisu. Koupil jsem ji 15.8.09 z práglu, kluk co na ni jezdil, se s ní při odjezdu těžce loučil a to mě utvrdilo v tom, že sem udělal dobře. Cestou domů najeto 582km, natož že sem si myslel , že po příjezdu domů mě někdo bude muset sudat, bylo mile překvapení a to i můj kamarád,který se chtěl po té porci km, které sem odjel sám, ještě projed na svém oři a já nebyl proti. Jen mi tuto idilku kazila občasná křeč v prstech a jakoby v rukách, ale to prý zažívají všichni na "M" řidítkách a že se to poddá. Tak uvidíme. Za celou cestu nebyla jedinná krizovka, protože s předcházajícího stroje jsem dobržďoval vždy očima,to tam byla pancéřovka a k tomu vše potřebné, ale tady to šlo samo a o to mi šlo. Protože na cestě mě drží gumy a brzdy, ne motor. Nemám motorku abych se někde ukazoval jak klopím, gumuji atpod. ale proto abych se v rámci svých schopností projel a vrátil se živý domů. Se strojem se musím nejdříve sžít, teprve potom mužu jít za hranici 7tis.ot. zatím sem jen žák a to i když jezdím od malička. Mám takové životní krédo "chcešli jezdit rychle, nauč se jezdit pomalu" a tím se řídím. Moje jediné setkání se sportem byla kamarádova na víkend půjčena VTR, která o tom všem rozhodla. Další aktualizace až v zimě, až něco najezdím. stav tacho 47 850

Dnes je 24.8.09 a motku mám v servisu. Mění mi gufera ve vidlích + olej, motorový olej castrol + filtr, seřízení podtlaků (při studeném nastartování a při podřazování střílí do výfuku), výměna přední pneu, mám nešťastný ráfek 16", takže je co závidět, paráda, nikdo mi neprodá ojetou gumu

28.8.09 po opravě, cena i s prací 5200kč, jedním slovem paráda

30.12.09 Shrnutí sezony 2009. Od osmého měsíce jsme spolu najezdili víc jak 2tis.km a jsem spokojen. Vše co jsem od ní očekával se splnilo, ba i něco navíc, jako bonus beru pohodlí a to nejsem nějak malej 188cm - 110kg. Křeč v prstech a rukách neustává, asi jsme spolu ještě málo,nebo dělám něco blbě, přece jenom jsem naučenej na velký cetovní endura. Je zajímavé, že když jedu rychleji a tím pádem se musím soustředit na dění kolem tak mohu jed v kuse i 200km, nebolí nic a ani žádná křeč, ale jakmile přijde město tak sem mrtvej co se těch prstů týče. Nohy v pohodě ohledně brnění a umístění stupaček i když nevím jak je to možné, protože když sem jezdil ještě na 350 tak kámoš měl už RR "92" a na něm sem ty nohy musel tahat rukama abych je vůbec dostal na stupny. Jak sem psal poprvé, brzdy mi prozatím stačí. Motor má jednu výhodu, že žere skoro přesně tolik co mám aktuálně na otáčkoměru, umí jezdit za 5 ale i za 10litrů. Průměrná spotřeba je něco mezi 5-7litry. Což je paráda, protože se stejným jízdním stylem sem se na africe nedostal pod 9.5litru a to mi banda tvrdila, že jezdí na afře za 5 max 5,5L. Na ereru předjedu vše co vidím, co se aut týče, co se týče motorek tak ne, stále se učím. Co se krizovek týče tak byla jenom jedna v zatáčce, ale do ní sem viděl po celé její délce a tak sem tomu trochu přidal a ono mě to vyneslo, jinak nic. Těším se na to až si koupím kalhoty se slaiderama, jezdím na tom v textilu po enduru. Už se připravuji na sezonu ohledně moto vybavení. Nové boty (už jsou doma), mám jen vysoké, jiné rukavice, už na mě čekají v obchodě a je objednaná nová přilba od Lazeru typ Fiber D1 MK - II v červenobílošedé barvě. Ještě scháním kombošku.
I přes všechny tyhle klady mě to táhne zpátky do terénu.

15.01.10 Dovezl jsem z brna tolik vytouženou přilbu, ale ne v původní červeno šedo bílé, ale s nějakým japonským drakem, model excalibur. Ze začátku jsem se nechal ukecat kámošem ať si ji vezmu i když se mi zase tak moc nelíbila, ale teď po dvou týdnech se líbí čím dál víc. Chlápek v Lazeru, říkal něco o tom, že jich v česku prodali jen 7kusů a tak snad nějakou nepotkám při mích vyjížďkách. Rukavice jsou doma o něco dříve červenobíle 4SR smrz edition a botky nějaké no name ve slevě, nemohu si za boha vzpomenout na název . Utraceno 15tis. a dvacet ještě čeká na kombošku nejspíše PSi i když sem původně chtěl 4SR, ale rozhodl servis, který ke psíčku patří a na mé hroší tělo není konvekční velikost. Někdo řve, že je mu všechno velké a že chce přibrat a já to mám zadarmo a taky jsem nespokojen, jsem prostě moc velký a jak to dělají mí kámoši, kteří sou někdy ještě větší než já to opravdu nevím. Nepřipadám si tak velkej ,ale jsem, kurnik. Toť to je zatím vše.

02.07.2010 sada gum stav km 54 581 cena 7600kč

03-11.07.2010 Vyražení do alp po vlastní ose. Navštívil jsem Rakouslo, Lichštejnsko, Švýcarsko, Italii, Prahu, celkem 3121km. To byla moje první pořádná motodovolená, protože jsem s motorky neslezl a důsledek toho bylo že jsem na ni do konce roku ani nevlez a nevadilo mi to. Protože ty cesty tam s těma tady, to je jak úplně z jiného světa. A taky kvůli práci, protože kdo by podstupoval hodinovou procedůru než se obleče, odveze se do garáže, odemkne, zamkne, nastartuje a pak má tak čas na nějakých 150-200km a domů. A protože všechny cesty tady u nás znám, tak je to pro mě únavné někam vyrážet.

2011 po zimě, vlezu do garáže otočím klíčem a nic, baterka točí, ale motor nechytá. Zkouším jiný benzín, roztlačení z kopce, chytl na jeden válec a tak jsem to zabalil. Zavezl jsem to ke svému mechošovi, ten zjistil, totálně zasviněné karbce, musel je nechat na 24hod v nějakém roztoku a pak pomocí stlačeného vzduchu vyčistit, nechal jsem vyměnit řetězovou sadu, rozvody a seštelovat ventily. Vyrovnat řidítka, ale to se nepovedlo, to byla závada u od koupě, dřívější majitel s tím praštil v mostě na okruhu. Tahle celá paráda za 9500kč. To bylo dne 29.05.2011 na tacho 57 957.

15.07.2011 koupě bot Sidi Vortice model 2011 za 8890kč. Neskutečně pohodlný botky a hlavně to jejich odvětrávání, z toho jsem byl paf.

06.08.2011 odvoz do servisu, výměna spojky, brzdovky a desek, oleje a filtru, nová zadní guma. stav tacho 61 066.

20.08.2011 přivezení ze servisu, cena 8,5tis. Tak snad by to mělo být vše a doufám že mi dlouho vydrží bez zásahu. Hned ten den v sobotu jsem vyrazil na vsetínsko, na oslavu narozenin, to sem najel jen asi 170km, přespal v transportéru a následující den jsem vyrazil do jeseníků tam najeto 750km. Tankoval jsem celkem 4x. Po doporučení servisáka, že nemám za to prvních 300km tahat, protože si musí vše sednout se motorka asi po 500km změnila k nepoznání,brzdy, spojka. Nová zadní guma dvousměsovka držela jak přibitá a sjel jsem ji od kraje ke kraji až při výjezdu červenohorského sedla. To se mi nikdy nepovedlo, ale tam to šlo samo. Supr pocit, když člověk pomalu zjišťuje kam až může zajít a při tom to jde ještě dál, ale už je to jen o psychice.

05.10.2011 Koupena a vyměněna přední pneu Dunlop Sportmax Qualifier II za 3199kč + přezutí 380kč. stav tacho 63 401.

23.01.2012 konečně jsem se od léta rozhodl vyměnit vatu ve výfuku. vata kopena na začátku sezony 2011 v SK za 15,40 euro, nacpaná do tenaxu i když na výfuku je úplně jiná samolepka , práce nic, aspoň sem se v tom hnusným počasí zabavil a šlo to docela rychle

12.02.2012 včera koupené CNC páčky od majorzemaan a dnes namontované, operace trvala i s focením 20min.což je fakt paráda, nedělám do motorek, jen si nějaké blbinky na ni montuji sám a tak mně překvapilo jak to bylo snadný, jo když to pasuje není co řešit





22.02.2012 tak jsem si udělal zase trochu radosti, koupil jsem si iridiové plexi, sehnané opět přes majorzemaan, mezi řečí jsem se zmínil , že ho sháním už hodně dlouho, vlastně nebyl v zimě den kdy bych po něm nepokukoval, ale buď byla vysoká cena nebo předražený dovoz a tak jsem se začal myslet na to, že se na to vyprnu, že to vlastně nepotřebuji no a ozval se mi, nabídl mi podmínky více než solidní, do týdne volal a tak jsem ho sebral. Za cenu 1300kč si myslím, že zpracování je více méně dobré, problém byl s dopasováním, ale s tím sem počítal, no a výsledek mě nadchl, jsem spokojen. Takže ještě jednou díky, ještě pancéřovky a letos to bude snad vše, co jsem si naplánoval


29.03.2012 včera koupené panceřovky od firmy Hel přes f.wemoto.cz. Cena 1884kč v modré transpalentní a červené banji. Kdybych věděl jak to bude vypadat namontované tak bych tu barvu tolik nehrotil, protože ve výsledku je úplně jedno co tam je, není to moc vidět, to bylo trochu zklamání. Jinak montáž a demontáž trvala cca 5hod, byli to nervy, ale pocit z dobře odvedené práce se dostavil hned. Problémy nastali dva a to kudy vést hadice aby nevadili řidítkům a potom odvzdušnění. Na něj jsem byl morálně připraven z internetu, ale praxe bývá trochu jiná, když musím spoléhat jen sám na sebe a zkušenosti žádné. Po odvzdušnění bylo hned poznat, že jsem udělal dobře, protože před tím byla páčka nastavena na 6 a při razantním brzdění jsem se dotýkal prstů ne-li si je přímo nemačkal a ted nastaveno na 4 a dotýkat se, nevím co to je. stav tacho 64 852km

15.05.2012 dnes jsem zase laboroval s brzdama. Nebrzdí to tak jak si představuji, moje představa je taková, že brzda se musí kousnout a kolo musí jít do smyku v jákékoliv rychlosti, ale tohle se přesně neděje. Jestli je zahřátá nebo studená tj.jedno. A tak přišla rozborka desek, ty se brusným papírem a čistícím přípravkem na brzdy vyčistili, očistili se i pístky pouze se prostříkli a utřeli, nejevili žádné známky koroze nebo vrypů na klouzajících místech. Následně se znova odvzdušnili po demontáži z kotouče aby se zamezilo jakému koliv kontaktu brzdovky s kotoučema a deskama. Páčka opět ztvrdla a tak jsem zvědav jestli to pomůže nebo to bylo zase zbytečný. Nemám vůbec dobrý pocit při brždění a to mě štve, protože jinak vše funguje tak jak má. Jsem bezradný, možná od starý motorky chci až moc, ale to pochybuji. stav tacho 65 532km

Tak jsem ty brzdy konečně zprovoznil. 28.7.2012 jsem se přesvědčil jak moc. Při dobrždování a asi rychlosti kolem 10km/h už skoro stojím a najednou koukám, že ležím. Byl to mžik. Reakce žádná. U krajnice, z přechodu slunce do tmy, při tmavém hledí, jsem si nevšiml, že jsem najel na štěrk. Škody, prasklý přední plast i boční ten i poškrábaný včetně brzdové páčky. Stupačka ohnutá i s brzdou a mám pocit, že je ohnutý i držák stupny. Nic co se nedá za pár babek vyměnit. Dnes 11.8.2012 jdu do garáže, všechny díly sundám, vyfotím a uvidím.
Dnes 15.9.2012 díly vyměněny, oprava proběhla v celku v pohodě, jediný na co jsem nesáhl byli plasty. Nechtěl jsem čekat, ale ke konci sezony si ještě zajezdit.
Dnes 17.11.2014 při rozhodnutí o prodání stroje a stavu tacho 73 354km, zjištuji že jsem už nic z běžných servisů nezaznamenal. Mám jen fotky o provedené práci, jako je výměna oleje, filtru, nastavení podvozku dle servisního manualu, který se projevil ihned při vyšších rychlostech, žadné laborování.
Důvod prodeje je ztráta řidičáku.
Chci se vrátit zpět k pomalejšímu enduru , tentokrát BMW R 1150 GS Adventure nebo KTM 9xx Adventure
17.01.2015 Jsem ji prodal. Loučil jsem se s ní s těžkým srdcem, v duchu ji popřál aby ji motor stale běžel a kola zůstala na vozovce. Odešlo s ní kus mě, zažili jsme spolu dobre chvíle (cca30tis.km) ale i ty méně štastné (ztráta řidičáku). Koupil si ji mladý kluk tak doufám, že se na ni nezabije. Mam tel.tak se cestou na výlet zastavím a podívám se jak se stará a jaká je spokojenost



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
enduro13
enduro13 napsal 26.09.17 v 19:21 9b.

Super napsaný text a vyprávění, jsi správný motorkář, víc takových to lidí. Přeji hodně najetých kilometrů ve zdraví a pohodě.

fanty
fanty napsal 19.11.16 v 11:11

Diky, hezka byla, dobre se mi na ni jezdilo, ale uz ma jineho majitele

Martas38
Martas38 napsal 19.11.16 v 11:01

pěkná mašina 10b

mokomido
mokomido napsal 10.03.16 v 18:34 10b.

Hezká motka,ať slouží

Pjercak
Pjercak napsal 28.02.12 v 11:47

Ta kola jsou psycho /10
hezka hooooonda

Více komentářů



TOPlist