renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 900RR Fireblade (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mischa638
Vloženo 27.12.2015
Aktualizováno 28.12.2015
Zobrazeno 5 291x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Nemasný, neslaný Fároš bez koulí, ale můj :)

Více fotografii

První dojmy - Supersport ze staré školy, ještě poctivý kus železa, perfektní na každodenní používání. Dnes už nikoho nenadchne, ale ani neurazí. Na litry mu chybí výkon a na šestky ovladatelnost. I tak je to skvělá motorka, na které se jezdí moc příjemně :)

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj?
Z několika důvodů:
1. Chtěl jsem motorku na každodenní ježdění, na které si zajede do obchodu na rohlíky nebo cigára, anebo se seberete na celý den a dáte si třeba 300, 400km.
2. Mám rád sporty z 90tých let.
3. Za tu cenu v této kategorii asi nic lepšího neseženete!
Dálší kandidáti byli: Yamaha R1 98-99, Aprilia RSV 1000 98-03, Suzuki GSX750R 96-00, Honda CBR954, Kawasaki ZX9R 98-03.
Proč jsem je nevzal? R1 protože sehnat první model v zachovalém stavu je u nás skoro nemožné. RSV protože sem se bál trochu spolehlivosti Italky a asi to zrovna není motorka na kterého budete jezdit třeba denně do práce. Srada jsem nevzal ze stejného důvodu jako R1, sehnat opravdu zachovalého už je docela problém, většina je jich už přestříkaných nebo nedobrovolně předělaných na streety. 954 se mi sice líbí, ale je už u něj o něco vyšší cena, což by zase až tak nevadilo, ale údajně měli problémy s převodovkama, taky už má vstřikování, přívěry ve výfuku a sání, imobilizér, a čím víc věcí, tím se toho může víc pokazit. ZX9R sem zase nevzal proto, jelikož doma mám už 2 Kawy, a navíc to není už vyloženě sportovní motorka a ze všech jmenových je konstrukčně asi nejvíc pozadu.
Z výše jmenovaných důvodů jsem koupil právě Hondu CBR900RR model SC33, poslední karburátorový Fároš. Našel sem ho tady na motorkářích na bazaru, za 46000Kč (ve výsledku 45, dostal sem ještě litr slevu :D ). Motorku jsem koupil na konci dubna od chlápka, který na ní skoro nic nenajel, protože na něj byla prý moc silná, to byl také důvod proč prodával.
Až na laďák Termignoni (momentálně Ixil) a vyšší plexi je motorka v originál stavu a tak ji taky hodlám udržet. Rozhodně neplánuju žádné miniblikry, či zkracování zadního blatníku nebo lepení karbonové folie či podobná nevkusná zvěrstva! Motorka je krásná taková jaká je v originál stavu a nemám důvod ani potřebu na ní co se vzhledu týče nic měnit :) Pokud by už nějaké úpravy proběhly tak se budou týkat vylepšení funkčnosti, např. radiální pumpa, či 17" přední kolo z VFR apod.
Motorka byla určitě padená (který 16let starý sport nebyl že jo :) ), jsou trochu podřená víka motoru obou stran, a je prasklinka na předním světlometu, ale je normální že se stářím přibývají vrásky, navíc to není nic s čím by nešlo žít, nebo co by nešlo časem dát zase do pucu.
Jízdní dojmy:
Na tachu byl při koupi udaj cca 53000km, čemuž bych asi i věřil, celkové opotřebení motorky by tomu odpovídalo. Motor chytá na drcnutí, jen co mě občas vadí při studených startech je "hondí" táhlo sytiče, které má dendence se vracet zpět a nedrží ve své poloze, což má v chladnějších dnech za následek, že motor má snahu zdechnout, proto je potřeba táhlo na chvíli přidržet rukou. Po zahřátí už motor drží krásně volnoběh, i s láďákem má celkem tichý chod a není zbytečně hlučný. Vytáčí se hezky od spoda od nějakých 3000 otáček až do maxima bez jakýchkoli propadů na křivce výkonu. V 6ti tisících začíná motor už opravdu pěkně zabírat a další malý "kopanec" výkonu je cítit následně v 8000RPM. Malinký problém nastává při jízdě v obci či městě kde pokud chcete jet opravdu 50, tak na 3ku točí motor sotva dva a půl tisíce a chová se už podtočeně. Na druhý rychlostní stupěň při 50km/h mi pak přijde že to zbytečně točím a kor v horkých letních dnech při popojíždění městem motor celkem hřeje (není problém mít na teploměru 110°C). Ale stačí jen trochu zrychlit aby byl dostatečně náporem vzduchu chlazený chladič a jste zbět na mezi 90 - 100 stupni. Jednotlivé rychlostní stupně jsou do normálního provozu dle mého názoru až zbytečně dlouhé, maximum na 6ku zatím 280km/h, což je opravdu bohatě dostačující,proto plánuju do předu o zub menší kolečko a získat radši lepší zrychlení na úkor maximální rychlosti.
Motorka se cítí nejlíp na silnicích s kvalitním povrchem a ne moc ostrými zatáčkami. Na nerovnostech se Fároš s přední šestnáckou chová trochu nejistě, hlavně v zatáčkách mám někdy pocit jakoby sem to přestřelil a uklouznul mi předek přičemž má ještě hodně rezervu. Na moc utažené zátáčky a vracečky ho taky neužije, je znát že je to starší a težší stroj. Třeba když jedu s kámošem na novější CBR600RR 03 tak v zatáčkách s menších poloměrem sem rád že mu stačím a doháním to pak větším kroutícím momentu na výjezdu.
Exteriér a interiér
Posez je takový zvláštní, není vyloženě sportovní ale rozhodně ne cestovní! Řidítka níž jako u sportu, ale stupačky docela nízko a vpředu, tak máte nohy jako na naháči a vrškem těla ležíte na nádrži. Rozměrově je to opravdu kus motorky, působí těžkým dojmem, ale ve skutečnosti to tak hrozné není, rozhodně bych ji nedoporučoval meším postavám. Velká široká nádrž, sedlo stejně tak i podsedlovka a vůbec celá motorka je taková boubelka a někdo by mohl říct že má prdel jak Halina Pawlovská :D
Budíky jsou opravdu spartánské jen s těmi nejnutnějšími údaji jako je tachometr, otáčkoměr, teploměr, kontrolky dálkových světel, oleje, neutrálu a blinkrů. Nic víc tu nehledejte a není ani třeba. Přepínače klasice, jediné co mě trochu vadí je již výše jmenované táhlo sytiče a ještě přepínač dálkových světel, který mě zústaval viset v zapnuté poloze, ale stačilo jej rozebrat, vyčistit a namazat a je zase klid. Ovládání paliva se děje ještě po staru kohoutkem na nádrži. K čemuž je výborné denní počítadlo najetých kilometrů. Už mám odzkoušeno že od plného natankování po rezervu najedu cca 220-250km z čehož výchází spotřeba mezi 6 - 7l / 100km. Samozřejmě pokud to budete někde drtit po dálnici tak není problém se dostat na 15 litrů!
Závěrem
I na dnešní poměry je to hodně rychlá motorka, ale ne tak zběsile až šíleně rychlá jak dnešní litry. Líbí se mě že tahá opravdu od spoda a není třeba motor zbytečně točit pokud chcete je na pohodu narozdíl od šestistovek které jsou pod 8000 otáček mrtvé. Motorku bych doporučil lidem kterým se libí starší biky, ale zároveň chtějí motorku na které se dá ještě bez problémů jezdit, není to žádný veterán, kterého byste si vystavili v obýváku. I na svoje roky je to pořád motorka co má co nabídnout, je levná, spolehlivá, můžete na ní opravdu jezdit každý den do práce, nebo si vzít něco sebou a vypadnout na ní třeba na víkend kamkoli a dát při tom stovky kilometrů nebo si jít třeba zablbnout na okruh.
Na Fárošovi jsem zatím najel v průběhu 7mi měsíců cca 8000km a za tu dobu sem nemusel na nic ani šáhnout, jenom sem lil benzín plus údžba řetězu a motorka šlape jak hodinky, kdykoli dojdu tak bez problémů nastartuje.
Přes zimu se jí chci teda trochu pověnovat, nové obutí, kapaliny, filtry, tlumiče, brzdy, ventily a příští sezonu dám doufám aspoň 10000km :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
carviCZ
carviCZ napsal 22.01.24 v 08:43 7b.

pokud bys mel ten termignoni vyfuk mel bych zajem :)

Jarda89
Jarda89 napsal 11.11.16 v 09:30 10b.

Parádní poctivá mašina

smartin1
smartin1 napsal 12.02.16 v 19:53 10b.

Pěknej Fároš Máš tam 10sítku Taky jsem rozjel Honda-Kawí holport

xBaryk
xBaryk napsal 23.01.16 v 16:11 10b.

Nádhera!!! čistá nádhera!!!

DoktorARO
DoktorARO napsal 03.01.16 v 20:08

Pekna, taky jsem ji mel, ale 954, co jsem mel taky, je o kus dale. Jinak souhlas vpredu 16 opruz kvuli gumam, obri blinkry za me teda otresne, ale jinak paradni. No a 280kmh uz musela jo brecet:) z nostalgie samo za 10. Jinak ja ji prodaval pred 8 lety za 50 a na budicich bylo 58tis :) neklesaj na cene

Více komentářů



TOPlist