PROFIL MOTORKY

Honda SH350i (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Daarcilama
Vloženo 22.7.2022
Aktualizováno 22.7.2022
Zobrazeno 2 071x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Praktický skútr do města i mimo.

Motorka koupena od FIRMA:MOTO Hlaváček (Olomouc) - Domluva super i po telefonu i osobně. Vždy vše domluvené klaplo a fungovalo. Dokonce jsem na prvním servisu zapomněl servisku v showroomu a poslali mi ji ihned poštou.

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Vespa GTS Super 300: SH je pohodlnější a praktičtější a jen o téměř neznatelný kousek lépe jede. Vespa má ale neskutečný charakter a styl, které SH trochu chybí.
Honda Forza 350: SH je svižnější v nižších rychlostech. A SH je včetně kufru o hodně levnější než Forza.

První dojmy - Celkem vysoký skútr.

Motorku bych doporučil pro - Pro robustnější postavy kterým 125 nestačí výkonově a také toho kdo má řidičák A2 nebo A a prémiová 125ka s cenou 120tisíc kč by byly vyhozené peníze, protože nové SH 350 je 139táců i s kufrem...

Doplňky na motorce - Vyhřívané ručky originální Honda a také originální transparentní blastry.
Kufr je k motorce dodávaný v ceně originál s bezklíčkovým přístupem.

Recenze

Je to moje první "motorka" bez řetězu.
Po předchozích motorkách jsem věděl, že řetěz už do domu nejde -> Špína, hluk a údržba. Tak byl v hledáčku skútr a nebo něco s řemenem (H-D) a nebo kardanem (BMW nebo Moto Guzzi).
Jelikož se mi nechtělo moc investovat tak jsem zvolil skútr, protože moje motorkářské ego nemá se skútrem žádný problém i když jiní motorkáři to nikdy nepochopí protože jejich ego to prostě nezvládne.
Máme doma i Hondu Vision 110 a když jsem zjistil jaká je rovná podlaha super na převoz věcí, které u Forzy nedáte pod sedlo ani do kufru atd, tak jsem šel po SH.
Převézt obří kvítko (spíš malý stromek) v květináči nebo 2x 25kg pytel se stavebním materiálem na té rovné podlážce není problém.
Nevýhoda konstrukce rovné podlahy je nádrž pod sedačkou, To ubírá prostoru pod sedadlem a pokud máte uvázané zavazadla na místě spolujezdce, tak je musíte dát pryč - při cestování to může být problém.
Skútr mírně vibruje na volnoběh, ale to je u jednoválců normální. Za jízdy je sametový. Když jsem testoval BMW C400X tak tam při akceleraci dobé, ale při konstantních rychlostech skútr děsně vibroval a navíc prostor pod sedadlem byl skoro stejný jako u SH a asi poloviční oproti Forze.
Skútr je docela vysoký, což s sebou přináší parádní výhled, protože vaše helma je za jízdy stejně vysoko jako helma jezdce cestovního endura. Nicméně při mé výšce 186cm je to na křižovatkách jen jednou na zemi nebo oběma na špičkách pokud chci zůstat v sedle. Pokud si poposednu mírně dopředu tak už dobré, ale skútr je opravdu vysoký. V této disciplíně byla Vespa nebo Honda Vison vždy lepší.
Občas jezdívám i s moju a jízda ve dvou se zavazadlama (celkově cca 200-210kg zatížení) je do 110 dost svižná a dostačující, pak už výkon chybí.
Maximálka na dálnicích tachometrově 156km/h a podle zvuku a vibrací by tak zvládl jet motor celý den, ale pro řidiče je to s ohledem na vítr dost nepohodlné.
Spotřeba je při pohybu po měste 3,4-3,6 při pohybech mimo město 3,5-3,8 a při jízdě ve dvou 3,6-4,0. Je to trochu vyšší spotřeba při srovnání s motorkama s motorem 500-800 ty umí být úspornější s vyšší dynamikou. Nicméně za ten komfort, praktičnost, jednoduchou údržbu a umývání to stojí. Teď má nějakých 1300km, tak si možná spotřeba ještě sedne, ale to bude odhadem max decko až dvě.
Velká kola 16 vpředu a vzadu jsou jen na Hondách SH a nikde jinde a je to opravdu super na našich cestách. Stabilita ve vysokých rychlostech i přejezdy nerovností v náklonu nejsou problém a motorka neznervózní a v rukách jezdce působí jistě a klidně.
Přístrojový štít je opticky rozdělený a ukazuje téměř vše potřebné. Chybí mi tam jen teplota motoru abych ho nehnal studený a nebo abych věděl, že je v horké dny při poskakování v koloně v pohodě. Další drobná nevýhoda přístrojového štítu je, že je dost nízko a musí se mírně sklonit hlava aby člověk mohl číst ty údaje. Jinak zobrazované informace jsou dostatečně velké a čitelné a výhoda je, že se zobrazují všechny současně a není potřeba nic proklikávat.
Nebyl jsem se skútrem na žádné dovolené, ale dokážu si ji klidně představit a to bez dodatečného vybavení jediný věc by byl vodotěsný válec na místě spolujezdce.
Skútr má kompletní LED osvětlení a vypadá to opravdu elegantně a svítí to naprosto skvěle.
Tento skútr je výborný kup a volba z rozumu na jakoukoliv práci a funkci. Když jsem vybíral tak Vespa 300 byla opravdu silný kandidát. Kdybych vybíral srdcem tak vezmu Vespu, které je všech praktických komfortních i technických detailech horší. Možná ji někdy pořídím na vystavení v obyváku :)
Když to výkonově srovnám s předchozíma motorka tak jede výrazně lépe než CBF125, výrazně méně než XJ6F Diversion a na chlup shodně s CB300R (ta je lehčí a méně vykoná)
Jinak recenzi píši po roce co ji vlastním a už jsem mezi tím pořídil Moto Guzzi V7 850 Stone jako motorku k tomuto skútru. Musím řict, že skútr z domu nepůjde. Ta praktická a komfortní část je nesrovnatelná. Jo a poskakování po městě a různé kolony atd jsou díky variátoru něco nesrovnatelného s motorkou. Při rozhodování co vzít na prodloužený víkend nebo motodovolenou tak s velkou pravděpodobností bych sáhl po skútru, protože charakter a dynamiku na dovolené nepotřebuju.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Daarcilama
Daarcilama napsal 25.07.22 v 07:53

Než jsem koupil SH tak asi 2 měsíce dříve jsem testoval Vespu GTS 300 HPE s tím novějším motorem. Prostorově jsem se na ní poskládal stejně komfortně. Do cca 90km/h letěla Vespa stejně možná i líp jak SH, ale pak se děl rozdíl. Navíc do 100Km/h působila Vespa bezpečně. Kolem 120Km/h už jsem měl trochu strach ty malé kola mají svůj limit. Jinak na té Vespě ty malé kola nejsou na škodu. Jel jsem po strašné cestě a ten podvozek to umí. Nimcéně 16ky kola na SH jsou jiná liga. Ta Vespa z nuly vystřelí neskutečně. To SH má rychlost 0-15km/h takové pomalejší a pak táhne až do 110Km/h slušně a plynule. Nad 110 tochu poleví ve zrychlování a už zrychluje s menší razancí. Ale třeba jak si na SH dokážu představit dovolenou, tak na Vespě asi ne. Kdybych doma neměl Moto Guzzi V7 tak bych na lítačku po okolí pořídil Vespu. SH mám jako pracovní nástroj - něco pořešit ve dvou, lítačky po městě, dojíždění do práce, převoz věcí na toto všechno MG V7 není nejlepší.

Pes69
Pes69 napsal 22.07.22 v 18:19 10b.

SHáčko, klasika .. pohoda.. .. prosím, tu vespu jsi zkoušel? Já vespu mám a mám pocit, že ten hondí 350 motor tedy letí o výrazně větší kus než jen "téměř neznatelný kousek" ...

Více komentářů



TOPlist