PROFIL MOTORKY

Kymco Xciting 400 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ksppc
Vloženo 8.3.2022
Aktualizováno 8.3.2022
Zobrazeno 1 605x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moderní skútr do nejen do města, ale i na občasné výlety.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW C 650 Sport: důvod neuveden

První dojmy - Přesedám na skútr z motorky, což přináší potřebu si zvyknout na to, že některé věci jsou jinak. Ale to nesouvisí s tímto strojem, je to všeobecně.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo hledá příjemný skútr pro dojíždění do města. A dáte na něm i nějaký ten výlet.

Recenze

Po letech ježdění na motorkách různých kategorií a výkonů jsem se dopracoval k tomu, že na pohodlné dojíždění do města a proplétání se kolonami bude nejlepší skútr. Motorka byla z domu a nastal čas se prokousávat nabídkou skútrů na trhu.
Výběr se postupně zúžil na tři zástupce různých kategorií.
Ojetý Nexus 500 od Gilery, ojetý C600 sport od BMW a nové Kymco Xciting S 400i.
Po absolvování zkušebních jízd a prokousáním se recenzemi nakonec vyhrál nový Xciting.
Koupil jsem ho v Liberci a rozhodl se ho do Prahy odvézt po vlastní ose. Na přelom února a března velmi odvážný nápad.
Kolena byla v “teple”, což se nedá říci o kotníkách. Na druhou stranu, kdo normálně jezdí na skútru v únoru? Nezachránilo by to ani vyhřívání čehokoliv. Alespoň jsem nepociťoval žádné poryvy větru v oblasti přilby a ramen. Celkově po stránce ochrany jezdce nemohu hodnotit nějak záporně.
Ergonomie posazu mi vyhovuje. Nehledal jsem motorku, ale skútr na pohodlné cestování po městě a okolí a tak posaz jako na židli celkem vyhovuje. Nedostatkem místa netrpí ani nohy a to měřím bezmála 190cm. Bohužel jako negativní hodnotím sedlo pro řidiče. Přijde mi, že z něj sklouzávám dopředu. Dá se s tím žít.
Dostáváme se k přístrojové desce. Analogový tachometr je opravdu orientační. Přijde mi, že je především na to abych věděl zda jedu 50 nebo 70. Prostřední, barevný, LCD je celkem fajn. Ale…
Navigace umí nové silnice a ulice, umí čísla domů i v malých vesnicích, upozorní na překročení rychlosti… To všechno je bezva, jen do té doby, než uhnete z naplánované trasy. Navigace se zasekne a přestane navigovat. Musíte zastavit, vyndat telefon, zrušit navigaci a znova ji poslat do skútru. Hlasové povely sice navigace umí a i česky, ale přehrávat je přes Bluetooth do přilby je aplikace nezvládne a ozývají se z telefonu.
Samostatnou kapitolou je upozornění na zprávy. I zde má Kymco co zlepšit. Pořád dokola se zobrazují i již přečtené zprávy. Tak budeme doufat, že některý z budoucích updatů alespoň něco z toho změní. Prozatím zůstanu u obyčejného zobrazení tachometru.
Ergonomie ovládání palubních počítačů také není zcela příkladná. Tlačítka nejsou na ideálním místě. O tom, že by měly být na druhé straně řidítek ani nemluvě. Alespoň mě neuráží jejich provedení.
Zavazadlový prostor je prý na skútr malý. No, moje integrálka se tam vejde (pokud ji tam dám na bok) a ještě tam dám rukavice a nějaké další drobnosti. Do města víc nepotřebuji.
Dostávám se k dalšímu, známému, “mínusu”. Odpružení je tady opravdu tvrdé. Na rozbitých okresních silnicích je to občas za trest. Ale pokud je silnice kvalitní, krásně drží stopu, nevlní se a ochotně jde do zatáčky.
Brzy jsem čekal ostřejší. Byl jsem na ostré brzdy zvyklý. Ne, že by to nebrzdilo, ale musíte za ty páčky prostě vzít. Alespoň, že jsou nastavitelné. ABS při intenzivnějším brzdění pocítíte jeho činnost od zadního kola. ABS je spojeno s TCS, což jsem zatím neměl možnost otestovat.
Na závěr jsem si nechal motor. Moderní jednoválcová 400. Všude píší, že má výkon 26kW, ale v TP je 24,9kW (ne, že bych to poznal). Přijde mi, že má tichý a kultivovaný chod. Na dálnici se mi bez problému dařilo držet cestovní rychlost tachometrových 140km/h. V rychlostech do 70km/h, což je pro město nejběžnější, je i rozumná dynamika. Není to žádná raketa, ale rozhodně nezklame. Oproti sportovním motorkám už potřebujete víc rozvahy u předjíždění.
Spotřebu zatím nemohu hodnotit, ale předpokládám, že se vejdu do 5ti litrů. Stejně tak je přede mnou ještě hodnocení fullLED světel.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hruso25
hruso25 napsal 08.03.22 v 18:12 10b.

To Kymco vyzera špičkovo.
A tiež by som si vybral radšej novú aj keď menej exkluzívnu značku, ako jazdenú premiovku.

Více komentářů



TOPlist