Pro příměstské ježdění a občasný výlet je Xciting pohodlný stroj se zábavným jednoválcovým motorem. Xciting dobře vypadá, jezdí a má pohodlné sedlo.
Motorka koupena od Kymco-Praha
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kymco AK 550: Proti Xciting není o půl ceny lepší.
Honda Forza 750: Zbytečně velká a drahá, nehodí se tolik do města.
První dojmy - První dojmy byly dost negativní. Motor občas vibruje, sedlo tlačí a nedokážu si dát pohodlně nohy. Na ovladačích se trefím obvykle jinam, než chci. Budíky jsou levý historický nečitelný rychloměr, prostřední funky display a pravý digitální šedožlutá nuda. Ale měl jsem dojem, že to je všechno o zvyku, najít si polohu a podřídit se stroji.
Motorku bych doporučil pro - Pro jezdce nižší a střední postavy a dojíždění na střední vzdálenosti. Vhodný do města i mimo město.
Doplňky na motorce - Velký Shad kufr vzadu pro 2 integrálky, který kompenzuje ne moc velkorysý prostor pod sedlem.
Recenze
Xciting poskytuje za dobré peníze velký stroj s dostatečně dimenzovaným motorem i pro cestování po dálnici i pro odpichy ve městě. Vypadá krásně. Má pohodlné sedlo, trochu menší prostor pro nohy, standardní ergonomii řídítek, menší podsedadlový prostor na menší batůžek nebo menší integrálku. Brzdy jsou výborné. Světla svítí pěkně. Standardní štítek nechrání ramena a hlavu, ale je dostačující. Ovládání odpovídá váze a povaze skútru, ve městě je celkem obratný, ale vzhledem k váze je třeba rozvážně při kličkování v pomalé rychlosti kolem aut.
Spolujezdec je ve vyšší poloze maxiskůtru, má opravdu hodně místa a výhled.
Kombinace tři displejů je trochu zvláštní, ale praktická a zábavná. Levý analogový rychloměr, pravá digitální klasika s palubním počítačem a prostřední kulatý displej komunikující přes bluetooth s telefonem. Navigace funguje dobře, ukazuje rozvržení další křižovatky a při zastavení aktuální mapku nebo trasu. Displej lze přepnout na rychloměr, kombinované počasí a "radar", zobrazující směr k důležitým objektům jako jsou benzinky, jak ve 3D hrách. Anebo promítá fotku drahé polovičky apod. Aplikace v mobilu je trochu nepřehledná, ale dá se s ní sžít.
Spotřeba je pod 4 litry, možná i 3,5 při klidném ježdění.
Servis by měl být jednoduchý, jako u jednoválce.