renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia RSV4 R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DonyR1
Vloženo 2.11.2021
Aktualizováno 2.3.2023
Zobrazeno 3 151x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Litr s rozměry dvěpade s motorem V4 po vzoru Moto GP

Více fotografii

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YZF-R1: důvod neuveden

První dojmy - Motorku sem koupil v Březnu a následovaly dlouhé dva měsíce čekání na lepší počasí. Ale první dojem byl úžasný, ikdyž z důvodu zajíždění hodně omezený na 6 tis otáček:-)

Doplňky na motorce - Výfuk Akrapovič, Páčky DPM Aprilia, Držák SPZ RG, zadní blinkry Rizoma, carbonový zadní blatník..

Recenze

Aprilia RSV4RR 2020 zakoupena 18.3.2021 - první nová motorka v životě.

Když jsem prodával svojí limitovanou edici R1, cíl byl jasný. Sehnat další R1 tentokrát model 2015-17( z japonské produkce bohužel z důvodu pro mě absolutně nezajímavých R4 motorů) nic jiného než Crossplane od Yamahy nepřipadal v úvahu. Po delším shánění bylo jasné, že to bude problém. Bylo jich na inzerci velmi málo a když se něco objevilo cena byla vysoko nad 300 tis kč a najeté kilometry přesahovaly 20 000. Ale k čemu kupovat motorku za tak vysokou částku když ji další sezónu budete muset prodat právě z důvodu najetých kilometrů. Další problém byl, že jsem chtěl vyloženě červeno bílou barvu rok 2015 případně žlutou 2016 ve výročních barvách. A nová R1 2020 mě z důvodu fádních barev kdy je motorka celá modrá s blatníknem v matné stříbrné který vypadá jak když je v plniči a Yamaha ho zapoměla nalakovat bohužel vůbec neláká. O matné černé ani nemluvím. Dále trable s laděným výfukem kdy je problém naladit originální jednotku atd. Bohužel je zde jasně vidět, že Yamaha už moc nepočítá , že by si lidé kupovali novou R1 na silnici a spíš počítají hned s okruhem, kde je zas naopak tato motorka velmi oblíbená a každý ji jen chválí... Ale já chci motorku na silnici a musí se mi líbit... No ale pořád jsem tak nějak doufal, že se objeví slušná 2015 s málo km...

To trvalo ještě pár dní , až jednoho večera sem narazil na stránky Aprilie. Musím se přiznat, že za dobu co mi Yamaha parkovala v garáži jsem na Aprilii tak nějak zapoměl i přesto že jsem už kdysi vlastnil motocykl této značky ješte s motorem V2 a byl sní velice spokojen. Co to kecám? Byl jsem zní vydřenej a to celé tři sezóny. A po zakoupení ZX10R na ní ješte dlouho vzpomínal...
Hned po otevření stránek na mě vyjela RSV4RR v nádherné stříbrno černé s červenýma kolama... Na fotce z okruhu kde jí měli vystavenou v depu na stojanu vypadala úchvatně a pod ní škrtnutá cena 469 tis a nová cena 399tis kč. V ten moment bylo jasno... Motor? V4 ! Výkon? 148KW , brzdy Brembo M50, Leštěný rám a nádherná kyvná vidlice, barvy grigio rivazza a design v topu!... Yamaho? Dáme si pauzu...

To byl ale teprve začátek...
Hned druhý den jsem začal zjištovat dostupnost ale bez šance... všechno prodané.. Zjistil jsem to moc pozdě.Nabízeli mi pouze matnou černou ale to sem nechtěl. Uteklo dalších pár dní a motorku sem objevil v Německu v Motorrad Center Regensburg. Kamarád mi jí dojednal, ale objevil se háček... Motocykl je EURO 4 a v ČR nepůjde přihlásit protože od 1.1. 2021 jdou přihlásit pouze nové motocykly s EURO 5. Díky bohu prodejce byl slušný a nabídl, že motorku přihlásí na jeden den v Německu odhlásí a můžeme si jí odvézt a pak už to půjde. Než se tohle vyřešilo objevil se problém č.2. jménem DPH... Kamarád mě upozornil, že po mě budou chtít potvrzení o zaplacení DPH v ČR jinak mi motorku na úřadě nepřihlásí... Musím se přiznat, že jsem měl chuť se na to vyprdnout, ale peníze byly už v Německu včetně DPH... Co dál? Prodejce mi bude muset DPH vrátit a já ho budu muset zaplatit v ČR... Ale to nejni tak jednoduché. Nejdříve o tom nechtěl ani slyšet, ale když se informoval volal zpět, že to je možné ,ale nejdříve musim v ČR zaplatit znovu DPH , motocykl postavit na papíry a pak mi na základě kopie TP DPH vrátí... Vše se nakonec povedlo jak mělo ,ale ten kolotoč byl šílený a nikomu ho nepřeji ...Pokud se někdo z vás bude chystat pro novou motorku ven , tak správný postup je takový , že se domluvíte s prodejcem zda vám prodá motorku bez DPH což by správně měl ,ale kryje se aby ho v případě vývozu do třetí země za vás nemusel platit... Vy si necháte u našeho finančního úřadu vypočítat DPH, kterou zaplatíte a na zakládě dokladu vám jí prodají bez DPH.

A teďka konečně k samotné RSV4

Motocykl jsem po dovozu z Německa naistaloval vedle televize do obýváku což byla povinnost u první fungl nové motorky a vyčkával na počasí. Hned jsem objednal držák SPZ od RG racing, protože to kilometr dlouhé pádlo je šílené... Zadní blinkry Rizoma a origo race páčky Aprilia DPM. Celý první večer jsem pochopitelně proseděl u motorky koumajíc každý detail. Člověka zaujmou věci jako je nastavitelný úhel krku řízení , výška uložení kyvné vidlice, pancéřové hadičky v sérii, Bremba M50, nebo titanové svody na pružinkách. Led blinkry v zrcátkách, nebo pruhy masce ,které nejsou samolepky,ale lakované. Trošku sem byl v rozpacích z jejich ,,červené´´ barvy tajně sem doufal ,že bude víc červená, ale ona je tak nejak ,,fluo červená´´ jak dnes frčí... A bylo by hodně divné kdybych já byl spojený se vším.
8.5. 2021 sem konečně vyrazil... První dojem byl jasný... nerozsekej to idiote... Ale po pár km už nervozita opadla a já si jí začal pomalu osahávat. Bohužel mě limitoval ,, zajížděcí mód " a já mohl jen do 6 tis otáček což nebylo moc příjemné protože v 5 tis se otevírala přívěra a motorka začínala teprve trochu jet. Při představě že tohle musím absolvovat dlouhých 2000KM mě bylo špatně. Naštěstí v půlce zajíždění po první výměně oleje v 1000Km sem se mohl posunout na 9 tis otáček a motorka už jela přes 200 km/h. To už bylo zajímavější a V4ka se začala projevovat uplně jinak, hlavně silným tahem od 7 tisíc, ale pořád jsem se nemohl dočkat co to bude dělat nad 10 tis otáček.
Motocykl je malinký, sedlo řidiče je hodně vysoko asi nejvýš ze všech SBK, ale posez nejni nijak extra únavný vše mi sedí tak akorát. Proti bývalé R1 je malinko víc na ruce, ale pořád je to v příjemných mezích a celá motorka je o dost užší což je lepší, motorka se snadněji přehazuje v rychlých esíčkách... a navíc kdo nemá doma ZXR 750 z roku 91 neví co to je sportovní posez, proti ní je všechno cest´ák. Brzdy Aprilie jsou příjemné a dobře dávkovatelné , ale popravdě jsem čekal , že budou mít ostřejší nástup. Nicméně si sem jistým že to vyřeší výměna destiček za nejaké víc ,, race´´.

Po zajetí 2000km (ano tak dlouhý má Aprilie interval zajíždění) jsem teprve mohl zjistit co to je mít pod zadkem 201 kobyl od Aprilie... V4ka v sérii od spodu do 5 tis moc nejede, tady jsem čekal od V motoru víc... pak se sebere v 7tis silně zabere a v 10tis/ot dostane druhý dech a tlačí vám hledí přilby do obličeje až do 14 tis otáček ten okamžik mezi deseti a čtrnácti tisíci je úžasný... Když k tomu přičtete střílení do laufu od oboustraného quickshifteru a dokonale nasraný zvuk V4ky, máte kurva dobrej den.

Na RSV4 přesně platí pravidlo toho,že čím víc na ní tlačíte tím líp funguje... ježdění jen tak hala bala po okreskách nejni nic moc, ale jak začnete tahat je to boží a motorka dělá přesně to co má, ikdyž se slušnou dávkou nervozity a předním kolem v luftě . Samozřejmě má milion nastavení elektroniky a to osm stupňů kontroly trakce, náklonové ABS ve třech stupních až vypnuto, antiwheelie , launch control atd...
Dokonce si můžete RSV4 spojit s telefonem a vidíte všechny data včetně časů na okruhu, náklonů atd.
Jediná věc která se mi na tom vadí sou pádla na přidávaní a ubírání kontroly trakce.. za jízdy nechtěně přidáváte citlivost a pak se vám stane , že vám motorka v zatáčce nejede protože bliká proprokluz...

V půlce léta po dlouhém shánění přišel Akrapovič který na motorce nemohl chybět. Originální výfuk měl sice hezký zvuk,ale vypadal že ho namontovali z potopeného titaniku. Po instalaci výfuku a filtru Sprint sem motorku nechal odbrzdit a vyladit směs. Nyní jsme na naměřených 204HP a spodní pásmo otáček je silnejší o 15% což přesně potřebovala a sem maximálně spokojen.

Jsem rád ,že jsem šel do Aprilie a po první sezóně mohu říct, že bych si jí koupil znovu , takhle si představuji zábavnou motorku ,která je navíc neskutečně sexy!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jindra98
Jindra98 napsal 12.03.23 v 18:51 10b.

V4 Power Nová motorka je prostě nová a ty její první

NiLu
NiLu napsal 24.02.23 v 23:31

To je pila, moc pěkná mašina, ať slouží a dělá jen samou radost.

Dablicek200Mph
Dablicek200Mph napsal 05.05.22 v 19:54 10b.

Tomu říkám vysoce výbušná hračka.

metal82
metal82 napsal 10.11.21 v 10:09 10b.

Nasrany zvuk a pak peknej den,. Boziii

Jounas
Jounas napsal 09.11.21 v 13:44 10b.

Ten pocit z prvního nákupu fungl nové motorky znám a nedá se dost dobře popsat. Je to asi to nejlepší poprvé v životě. Super motorka, super helma...jak jedno, tak druhé je moje gusto.

Více komentářů



TOPlist