renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Benelli TRK 251 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník OndrysBc
Vloženo 20.7.2021
Aktualizováno 4.5.2022
Zobrazeno 3 286x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hledal jsem něco,na čem se mi bude dobře sedět vzhledem ke zdravotním potížím s kyčlema a zádama. Nakonec padla volba pro Benelli TRK 251. Obsah 249ccm, 19Kw, rok 2019, kupovaná jako ojetá, LED světla, ABS, čitelný display,USB, nízká hmotnost.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 700V Transalp: Nesedělo se mi na ni pohodlně.
Honda VT 750 Shadow Spirit: Nesedělo se mi na ní dobře. Na to, že to je čopr, má stupačky strašně blízko.
Suzuki VS 1400 Intruder: Vysněná motorka, ale bohužel v originál stavu je cenově nereálná. Hold si klasika drží pořád svou cenu. A ty co jsou cenově dostupné, tak jsou už upravované, předělávané a já nemám nervy po někom něco dávat dohromady aby to vůbec prošlo STK.

První dojmy - Motorka ve skutečnosti vypadá daleko větší než že by to měla být jen dvě pade. Taková už skoro dospělá motorka a vzhledově hodně povedená. Prostě italský design. Po vzhledové stránce není asi co vytknout. I ty přední LED blinkry zapuštěné do boků kapoty jsou hodně povedené a nejsou moc k vidění u jiných značek. Posez je pro mě na ni velmi příjemný a pohodlný. Stupačky sice níž od země než je u cestovních endur zvykem,ale mi to vyhovuje. Řidítka jsou v pohodlné úrovni a dobře se drží.

Motorku bych doporučil pro - I když mám řidičák na neomezenou kubaturu motorek,tak mě jízda na téhle Benelli prostě baví. V dnešní době není kam spěchat,chci si užít jízdu na motorce a zároveň se domů vrátit za rodinou. Žádná divočina to není,ale na naše cesty , šotolina,semtam pole je tohle dostačující. V poměru cena/výkon je to dobrá volba. Ojeté motorky jiných značek,jsou sice možná kvalitněji zpracované, dá se sehnat víc náhradních dílů a doplňků,ale taky bývají často napadené kutilem,najeto mají taky docela dost (myslím tím kategorii cestovních endur) nebo jsou už podřené, polámané nebo narezlé. Pro kluka v 18ti kdy může řídit moto až do 35kw to asi nebude lákavé si pořídit Benelli TRK 251, možná by raději větší Benelli TRK 502x,ale to je jiná cenová kategorie. Navíc mě osobně od TRK 502 odrazuje její obrovská váha, necelých 250kg bez kufrů atd. Což na to, že má jen 35kw je opravdu moc těžká mašina a mají s tím problém i zkušení jezdci. Zato TRK 251 váží jen necelých 160kg, takže je daleko hravější, ovladatelnější i v nulové rychlosti a v terenu se s tím člověk tolik nenadře. Navíc tohle smýšlení o malé Benelli,jako o nedostačujících kw je jen o motorkářove hlavě,nikoliv o tom, že by ho TRK 251 neuspokojila. Otázkou je,kdo má jaké priority a co od motorky očekává. Za mě zatím milé překvapení, dostačující výkon, dostačující maximální rychlost, pohodlné sezení, krásný vzhled.

Doplňky na motorce - Padací rámy na tenhle typ se dají ve světe koupit za cca 3500 našich korun, ale u nás je bohužel nikdo nenabízí. Jiný výfuk ale koupit u nás jde a rukojeti, zrcátka, kufry atd jsou z 99% univerzální, že je to jen otázkou vkusu.

Recenze

Co mě ale nejvíc na motorce překvapilo je, že se svými 19kw jede docela svižně. Můj max byl 140 km/h na rovince a do kopců to tahá až překvapivě dobře. Dlouhé táhlé kopce se dají jezdit na 5 i 6 kvalt a pořád by motorka chtěla jet víc a víc. Po městě nebo tam,kde je padesátka,tak se Benelli cítí nejlíp se zařazenou čtyřkou a cca 4000 otáček. Na pětku už trochu cuká a člověk musí překračovat rychlost. Ale tohle není vada, spíš jen můj poznatek. Myslel jsem si, že Benellka bude spíše jen na takové popojíždění do práce a nebo o víkendech na projížďky kolem komína. Ovšem motorka má daleko větší potenciál a dá se s ní jet v kuse i 100km daleko bez větší námahy. Zkusil jsem vzít na sedlo spolujezdce svou drahou polovičku a jet na 200km dlouhý výlet. Kupodivu Benellka jela ve dvou skoro srovnatelně jako s jedním. Rovinky pěkně rozjela, i když jí to o trochu dýl trvalo,ale nakonec jsme dosáhli krásných 130 a do kopců nechcípala,nemusel jsem podřazovat z nedostatku síly,ale spíš jsme si to řezali 80,90 na pětku. Věřím, že by se na ni dalo vydat na několikadenní moto výlet.

ÚPRAVY A VYLEPŠENÍ:
Nové výraznější polepy Benelli
Kufr SHAD SH46 pro dvě přilby

OPRAVY A SERVIS:
10000 km - výměna řetězu za x-ring D.I.D. 520 (110 článků)
Podle doporučení je x-ring pro tuhle motorku
vhodnější než předepsaný o-ring z důvodu menšího
tření a tudíž nedochází k tak velké ztrátě výkonu.

11260 km - výměna oleje 10W 50 plná syntetika Castrol power racing + olejový filtr

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pizda
pizda napsal 04.04.23 v 21:24 10b.

Leatherboy
Leatherboy napsal 06.09.22 v 16:55 10b.

Moc pěkná a nadšená recenze! Je to opravdu mašinka pro radost

Tak ať dlouho a dobře slouží!

nexus
nexus napsal 20.08.21 v 14:20 10b.

Moc pěkná recenze

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 02.08.21 v 00:40 10b.

Paulano
Paulano napsal 21.07.21 v 10:38 10b.

Více komentářů



TOPlist