renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 125V Varadero (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník matejquad
Vloženo 12.5.2021
Aktualizováno 12.5.2021
Zobrazeno 1 042x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


BabyVaradero - nejlepší zbytečná 125 aneb Matějův jemný hejt

Výška jezdce: 168 cm

První dojmy - Proti GN 125 velmi mohutná motorka. Vše působí velmi dospělým dojmem. Až na výkon, kterého je tak akorát na poměry 125. Sedí se na ní parádně, člověk nic nehledá, vše je intuitivně udělané a po ruce.

Motorku bych doporučil pro - Lidi, kteří plánují jezdit delší trasy, cestovat a mají 170+ cm a 55+ kg.

Doplňky na motorce - vyhřívané gripy, padáky, topcase

Recenze

Varadero jsem zvolil na přechod z mé úplně první motorky - Suzuki GN 125. Ze Suzuki jsem zjistil, že chci objevovat i mimo silnice a že mi trochu vadí vibrace malého jednoválce. Logickým krokem bylo tedy Varadero, jakožto jediné cestovní enduro s dvouválcem ve třídě 125.

(Příběh, hodnocení moto na konci) Jel jsem si pro něj ještě ten samý víkend po prodeji GN. Měl jsem v té době 168 cm a 50 kg, tudíž jsem měl trochu obavu jestli nebude moc velká atd, ale z toho co jsem si pročítal na fórech by tato výška měla být ještě v pořádku. Motorku prodával kluk co koupil auto a okolo se ochomýtal ještě otec, který měl na starost asi servis Varana z toho co jsem pochopil. Krom běžného servisu jsme se dozvěděli že jí jejich kamarád elektrikář čipnul na 17 kw tak ať jsem opatrný, že fakt docela tahá. Čipnuté karburátory jsem ale nechal radši bez komentáře. Testovací jízda byla čistá euforie a to byla CHYBA! Poprvé jsem seděl na Varanu, který jsem si přál tak půl roku už. Najednou jsem seděl na mohutné dospělé motorce s docela zajímavým zvukem (menší dírka v tlumiči). Projel jsem se ale jen okolo bloku. Před koupí motorky je potřeba jí pořádně projet a to jsem neudělal. Motor šel parádně, čistě. I kdybych ji ale projel víc tak bych jí nejspíš stejně koupil, protože mladická nerozvážnost. K problému se dostanu později.

Varana jsem přivezl domů a chvíli jezdil. Táta se taky svezl na evidenčku. Měli jsme spolu už pár kilometrů a bylo naprosto zřejmé, že jsem koupil bouračku. Varan poměrně výrazně táhnul do strany a při bližším ohledání byly i přední vidlice hnuté. Nedá se nic dělat, na tomhle není bezpečný jezdit. Následovalo odstrojení předku (celá kapotáž atd docela opruz... nechtěl bych celokapotovanou motorku:D) a převezení do servisu nedaleko Prahy na srovnání. Michal Ponca - zotavovna motocyklů. Servis zmiňuji záměrně, jelikož se k němu budu vracet v článku o své další motorce, ale zpět k Varanu. Za pár dní bylo srovnáno, bratru za 7700 korun českých. No co, motorku jsem koupil za pěkný peníze a mohl to být větší problém. Když už jsem byl v šroubování, tak Varan dostal nové brzdy, řetěz a takové blbosti. Co byla zábava bylo zpětné montování kapotáže na srovnaný rám. Jak byla kapotáž "vytahaná" nebo prostě přizpůsobená dlouho na hnutém, tak byl trochu zápas jí tam dostat zpět, ale povedlo se, nic neprasklo, takže paráda.

Po opravě rámu a základním servisu byl Varan v topové kondici. Já byl ale zvědav, co pro mě má dalšího přichystaný český trh s ojetými 125 a Varan šel do inzerce. Varadero je oblíbené, netrvalo tedy dlouho a byl pryč. Přijela si pro něj paní, která měla Yamahu XJ 600, ale byla moc těžká (167 vs 214kg). Sice výkon oproti tomu Varan žádný, ale na druhou stranu pohodlnější posez a téměř 50 kilogramů dolů. Starší Varadero bylo tudíž moje asi nejkratší dobu vlastněná motorka (do 5/2021) - měl jsem jí ani ne 3 měsíce.

Starší Varadero 125. Motorka pro lidi co potřebují flexit nebo jsou prostě moc velký. I když velikostí se to moc ospravedlnit taky nedá, protože jsou tu jiná endura, takže asi prostě jen flex. Přemýšlel jsem jaký je smysl existence Varadera 125 a dospěl jsem k názoru, že je vlastně velmi malý. Na trhu se 125 se více než kdekoliv jinde pohybují menší lidi. Tudíž lidi pod 165cm / 45kg jsou mimo (ne, nedělejte to, i když vám to borci na facebooku doporučují). Ten zbytek tu má na výběr cokoliv. Naháče, rádoby supersporty, endura, cruisery, choppery. Cestovní enduro je ale v 125 kategorii jediné a je to právě Varan. Fakt, že je jediný svého druhu je dle mého názoru jediný důvod, proč je (byl) Varan tak prodejně úspěšný. I to je ale trochu zcestný důvod, protože cestovní enduro s objemem 125 nedává smysl (většinou).

Většina těhle motorek nenajezdí denně víc jak dejme tomu 150 km. S těmihle motorkami se často někde popojíždí, proplétá, parkuje a podobný věci při kterých je znát každý kilo váhy, ještě když je ta váha docela vysoko jako v případě Varana. Jednoduše ve srovnání s jinými 125 je Varan těžká kráva, se kterou se menší člověk nadře. Jakoukoliv ostatní vezmu a jednou rukou jí vycouvám klidně do kopce. S Varanem ani omylem. Jasný, každá motorka má svoje klady a zápory. Pojďme si tedy shrnout co Varan nabízí oproti ostatním.
1, Je to enduro - může do terénu. Jasný, může do terénu, ale vocaď pocaď. Vzal jsem ho i na menší krosovou trať a Varan v terénu je jednoduše výzva. Může to být i zábava, dokud se nebudete potřebovat otočit v kopci na náhle končící cestě v lese. Takže terén jo, ale jen decentně. Jakékoliv enduro 125, na které se člověk vzpomene, zastane pozici společníka na enduro výletech lépe. Ostatní jsou tedy lehčí (velmi důležité v terénu), levnější a zábavnější.
2, Je pohodlný na cestování. Jo, tohle je nepopiratelné plus Varana. Na ničem 125 se necestuje tak dobře, jako s Varanem, tady je prostě králem kategorie. Lehce tu ale narážíme na fakt, že jen málo majitelů 125 jezdí nějaké delší výlety.
3, Je velký - nevypadám na tom jak dement. Tohle je asi nejčastější argument puberťáků k nákupu babyVarana a za mě úplně ten nejhorší. Seš vysoký a potřebuješ vysokou motorku. V pohodě - od toho tu jsou motardy a endura (Yamaha XT, Suzuki DR, Honda XR, MZ SM atd.). Tací jsou největším zabijákem Varanů, protože si je nekupují kvůli cestovatelským schopnostem, ale na flex a často kratší trasy. Varan má bohužel omezovač až ve 12 (nebo 13 nevím) tisíci otáček a lidi to prostě ždímou do omezovače 24/7. Proto spoustu Varanů žere olej, mají připeklé kroužky atd. Motorka se nekupuje aby na ní člověk vypadal, ale aby ho bavila a dobře sloužila účelu. Je tedy spoustu vyšších motorek 125, který jsou levnější, lehčí a zábavnější.
4, Je spolehlivý. Tenhle aspekt určitě může hrát roli a je to pravda, pokud člověk narazí na poctivě servisovaný kousek. Se správným servisem jsou ale ostatní 125 podobně spolehlivé, lehčí, za míň peněz.

Ve výsledku: pokud nejezdíte často dálky, není důvod mít Varana. Varan umí všechno, ale (krom cestování) nic neumí líp než ostatní. Všechno vlastně zabíjí hmotnost. Díky ní není dobrý v terénu, díky ní není zábavný a hbitý na silnici, díky ní se s ním špatně manévruje na místě. Jiné 125 jsou klidně o 50 kg lehčí a to je dost. Díky tomu jsou i rychlejší ( i když rozdíly v rychlosti v této kategorii jsou zanedbatelné) a úspornější. Možná se trochu točím v kruhu, ale kolik šestnáctiletých preferuje u motorky pohodlí před hravostí a zábavností? V dotazníku by asi vyhrála hravost. Oblíbenost Varader ale hovoří opačně.

I když vím, že pro mé ježdění a velikost je Varadero nesmysl, tak jsem si později koupil novější verzi, ale o tom někdy příště. Chtěl jsem tím doplnit, že si nemyslím o lidech, kteří kupují Varana i když ho nepotřebují, nic špatného. Občas člověk asi nepotřebuje logické důvody. Důležité je si ale uvědomit, jaké mám možnosti a přiznat si, že vlastně koupí Varana dělám nesmysl. A omlouvám se všem, kteří mé půlnoční filozofování dočetli až sem:)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pali3x
pali3x napsal 12.05.21 v 09:07 10b.

Pekný príbeh
Keď sa pozriem okolo seba na väčšinu ľudí, povedal by som, že vo všeobecnosti viac-menej platí (požičiam si vašu vetu): "...že vlastně koupí motoryky dělám nesmysl"

Více komentářů



TOPlist