PROFIL MOTORKY

Honda CRF 300L (2021)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Fic6
Vloženo 27.4.2021
Aktualizováno 22.5.2023
Zobrazeno 8 328x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Dobrá motorka za slušné peníze. Spolehlivý dělník co Vás odveze kdekoliv.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Ostrava autorizovaný dealer H - V mém případě dodání o 4 mesíce dříve než bylo avizováno. Pozitivní přátelský přístup.

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Lehká a hravá. Pěkný design.

Motorku bych doporučil pro - Univerzální mašina vhodná pro všechny napříč věkovým spektrem.

Doplňky na motorce - Řídítka 28,6mm, zvýšené a předkopnuté klemy, hliníkové chrániče páček, sklopné zrcátka, USB zásuvka, LED blinkry, nosiče, držák mobilu, tlumič a pružina hyperpro.

Recenze

27.4.2021

Mám najeto 450 km, takže zajíždím. Po několika úpravách z ní bude super motorka dle mých představ. Slabina je podvozek. Je to moje první nová motorka, tak jsem unešený z toho jak jde všechno lehce a funguje jak má.

Napíšu lehčí srovnání CRF 300 vs DR-Z 400 z mého pohledu:

Začnu u DR-Z – motorka je dělaná více do terénu než CRF, působí na mě robusněji a tak nějak víc nerozbitně. Sedadlo má vyšší a oběma nohama dosáhnu na zem pouze špičkama. Trojúhelník sedlo – stupačky – řídítka mi přijde skoro na stejno, akorát se mi na CRF zdají řídítka níž a blíže k tělu (na DR-Z jsem měl zvýšené řídítka, tak už si úplně nepamatuji polohu s originálními, ale i tak bych řekl, že se mi na něm s origo řídítky jezdilo líp). Sedlo je na DR-Z sice měkčí, ale o dost užší, takže zde vyhrává CRF (včera 4h v sedle s dvěma 5m přestávkami a nemůžu říct, že bych nějak trpěl). V terénu jezdím dost ve stoje.
Největší + má DR-Z v podvozku. Na něm jsem jezdil ve stylu jezdím kde chci, jak chci a jakoukoli rychlostí a tlumiče s tím nemají vůbec problém. Tohle na CRF s originálními tlumiči nejde (nebo jde, ale už to je spíš o ničení tlumičů). CRF mi ohledně tuhosti tlumičů hodně připomíná Kawu KLE 500. Při pohodové jízdě po polňačce jsou zhuruba stejně měkké a pohodlné. CRF, ovšem prohrává i oproti KLE, protože má na zadku slabý útlumu, a po projetí nějaké vlny se ještě dvakrát i třikrát zhoupne. Předpětí pružiny na tlumiči jsem už měl samozřejmě na max.
CRF působí pocitově o dost lehčí a taková hravější což je trochu dáno menší váhou, ale taky tím, že je nižší a má menší rozvor. Na zem dosáhnu oběma celýma nohama (po našponování pružiny centrálu mám paty cca 2 cm nad zemí).
Výkon zatím nemůžu hodnotit, protože ještě zajíždím a nemůžu ji vytočit, ale nějaký náznak slušného výkonu tam byl, když jsem ji jednou trochu vytočil asi k 6 tisícům.
Plusy DR-Z – podvozek, zřejmě silnější motor, poloha za řídítky, hodně rozšířená motorka – dobrá dostupnost doplňků a náhradních dílů
Plusy CRF – lepší sedlo, velmi lehký chod spojky, 6 ° převodovka, pěkný tacháč skoro se vším potřebuji (chybí teploměr), je to nová motorka
Zapomněl jsem na brzdy, ale k nim nic nemám a budou asi srovnatelné. Zadek na CRF je zatím slabší, ale myslím si, že chce ještě zajet. Od ABS jsem nevěděl, co mám čekat, protože offroad motorku s ním jsem ještě neměl, ale funguje dobře i v terénu, a pokud člověk nechce dělat zadkem smyky, tak je asi zbytečné ho vypínat.
Závěrem bych řekl, že CRF je v základu dobrá motorka na pohodové ježdění v terénu a samozřejmě i mimo něj. Pro moje potřeby, abych se přiblížil k vlastnostem DR-Z a svým potřebám, tak musím ještě investovat cca 20 – 30 tis. Kč. Co bych chtěl pořídit – lepší tlumiče, kryt motoru, zvýšení řídítek, jiné řídítka, chrániče páček, nějaký nosič na brašny.
Parametry jezdce 88 kg bez oblečení, 182 cm, trochu kratší nohy.

7.7.2021

Aktuálně najeto cca 3000 km.

Motorka je již vybavená asi vším co jsem na ní chtěl. Vše odzkoušeno na 5ti denním motočundru, kde jsme dali cca 500 km mimo silnici a celkově cca 1300 km. Všechno šlape jak má a ani jsem nemusel řešit defekty jak bývá zvykem. Jediné co ještě budu muset pořešit jsou aftermarket blinkry, které upadly (3 ze 4) asi díky otřesům v terénu, zkusím je vyreklamovat.
Co se týče motoru , tak si myslím, že si po garančce ještě sedl. Když motor nebyl v zátěži, tak měl takový divný zvuk, který už odezněl. Výkon je na pohodou jízdu dostatečný. Spodek je takový slabší (asi díky EURO5), když si chci přizvednout přední kolo, tak si musím pomoct spojkou. Motor je použitelný cca od 3000 v pomalejších enduro pasážích na nižší rychlosti. Od 4 tisíc se dá jezdit i 5 a 6, ale zrychlení je dost vlažné. Nejvíce zábavy s ní je od 6 do 8 tisíc, tam tahá nejvíc. Spotřeba dle počítače 3, max. 3,1 l na 100 km.
Cestovní rychlost do 100 km/h, motor točí 6000 otáček. Dá se jet i 110 – 115, ale to už moc fouká a motor točí k 7000 což není moc příjemné. Maximálně jsem s ní jel 130, ale to je už opravdu o ničem. Tahle motorka je ideální na 2jkové, 3jkové cesty, do města a terénu.
Co se týče podvozku, tak ten jsem upradoval Hyperpro sadou s přední progresivní pružinou a zadním tlumičem. Tohle je pro moje použití nejpodstatnější věc, kterou jsem mohl udělat, protože tovární zadní tlumič je opravdu bída a byla to asi jediná věc, která mě na motorce vytáčela. Po této úpravě se motorka chová, jak bych od takové motorky očekával. Tlumič je plně stavitelný a zatím jsem ho nechal, tak jak přišel od výrobce, akorát jsem zvětšil předpětí pružiny.
Brzdy jsou dostačující. ABS mi do brždění občas kecá, asi jsem na něho moc hr, protože to je pro mě novinka. Zadek nejde vypnout za jízdy, tak se na to musí myslet, dokud se stojí. Při vypnutí klíčku se opět zapne.

Doplňky:

Pořídil originální hliníkový kryt motoru. Stál dost peněz, ale řekl jsem si že origo bude vychytaný a festovní. Ano je festovní a pěkně sedí, ale je strašně malý. Asi ochrání motor před odletujícíma šutrama od předního kola, ale jakmile motorku odložíte špatně na bok, tak se opře přímo o motor. Holt ho budu muset dodělat - konečně jsem ho dodělal. Koupil jsem hliníkovou pásovinu, nařezal, naohýbal a nechal svařit. Vzhledově to je celkem hrůza, ale mnohem lépe ochrání motor.
Dále jsem pořídil z ebay horní nosič na zavazadla. Cena za produkt slušná, ale poštovné a celní řízení vyšlo na stejno jako za nosič. V Hornbachu jsem koupil kufr na nářadí, který jsem vypodložil plechem a přimontoval přes čtyři šrouby k nosiči. Vypadá to slušně. Kufr na motorce normálně vozit nebudu, jenom na dovolených. Samotný nosič se mi dost líbí, přidá motorce adventure vzhled.
Ještě jsem si svařil nosič na brašny. Celkem to drží a nekroutí se, ale zatím jsem je neotestoval pádem. Zatím ho nemám nastříkaný, protože jsem ho chtěl nejdříve odzkoušet, jestli mi bude sedět a jestli něco neupadne. Až bude čas tak mu dopřeji černý komaxit. Nosič je udělaný symetricky, tak je na levé straně místo na schránku na nářadí. Po sundání originální schránky na lékárničku se mi podařilo tam dát plechovou schránku o rozměrech cca 32x16x11, která je na jedné straně zkosená. Vejde se vercajk, sprej na řetěz, hadra, lepení, stahovačky a s trochou štěstí i jedna duše.
Dále jsem si udělal lešení na držák mobilu DR2, který je umístěný nad tachometrem. Puvodně jsem měl držák na řidítkách, ale to bylo na prd, protože jsem musel hodně sklonit hlavu, abych na něj viděl a po celém dni na motorce s navigováním v terénu mě začal bolet krk. K lešení mám našroubované plexi, které alespoň trochu ochrání před větrem, usnadní přesuny a hlavně nevadí v terénu.
Poslední vychytávka je prodloužení krytu řetězu o cca 5 cm. Originál je krátký a mazivo z řetězu je všude, a když vezmete motorku za blatník, tak je to k vzteku.

Závěrem bych řekl, že to pro mě asi bude plnohodnotná náhrada za Suzuki DR-Z 400 S, ale trochu slabší.

11.10.2022
Najeto cca 7500 km
Motorka prodána. Chtěl jsem ji prodat kompletně nastrojenou což se nepovedlo, tak jsem ji prodal ve skoro sériovém stavu.
Plexi, držáky zavazadel, kryt motoru a tlumiče se podařilo prodat najednou.
Po úpravách jsem s ní byl spokojen, ale chyběl mi výkon na silnici.
Pořízeno KTM 690 Enduro jako náhrada - zatím se to jeví jako krok správným směrem. Na cestě lepší než očekávání, v terénu ztrácí na obratnosti díky vyšší váze a širší stavbě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fic6
Fic6 napsal 02.10.23 v 06:58

roman_v - nemá to na papíře. Dělal jsem to na motorce a snažil se trochu okopírovat masku, aby to nějak vypadalo. Je to chycené k brýlím. To plexi jsem si taky dělal. Tuším že to je polykarbonát.

roman_v
roman_v napsal 01.10.23 v 18:12 8b.

Zdravim,
diky za popisny komentar. K te hrazde na plexi asi zadny nakres nemas, ze? A to plexi jsi kupoval nebo take vyrabel?

Jamaican
Jamaican napsal 25.11.22 v 21:27 10b.

renka18
renka18 napsal 31.05.22 v 13:20 10b.

Vojta_M8
Vojta_M8 napsal 17.10.21 v 09:32 10b.

Dobrej popis, s 250L a Rally to bylo podobne, vsechno supr, jen ty tlumice, skoda, ze to nezvladli lip s tou 450L, uzivej!

Více komentářů



TOPlist