renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson XL 883N Iron (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Holmik
Vloženo 28.3.2021
Aktualizováno 28.3.2021
Zobrazeno 2 038x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pečlivě udržovaný Harley Davidson XL 883N Iron kupovaný v H-D Brno servisovaný tamtéž s nájezdem 16 000 Km.

Motorka koupena od FIRMA:LTR moto (Vršovice (Praha 10)) - Naprostá spokojenost. Po telefonu příjemná komunikace. Nevím zda covid dobou, připravení motocyklů k prohlídce bylo stručné - motorky venku před krámem, stručně ukázané závady (škrábance, ohnutá páčka a tak) a pak koukejte jak dlouho chcete. Detaily jsme pak doladili po telefonu, motorka mi byla dovezena až před dům, kde jsem ji ještě projel a bylo hotovo.

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XVS 650 Dragstar Classic: Pěkná spolehlivá mašina za dobré peníze, když se vedle postavil Sporster, tak Dragstar vypadal jako čínská hračka. Levně.

První dojmy - První dojem byl výborný, splněný sen. Sporster nejede, klepe se a blbě brzdí, ale je dobře ovladatelný a i ta hmotnost není znát. Duní a lidi kolem koukají co se děje. Tolik první dojem.

Motorku bych doporučil pro - Já chtěl motorku na ježdění kolem komína, co zbytečně nežere, klidně s menším výkonem (vyšší nevyužiju) a je to Harley který jsem si vždy přál a Iron mi to vše splnil. Na delší cesty a závodní ambice jsou jiné stroje.

Doplňky na motorce - Doplňky - padací rám, plexi, dvojsedadlo, opěrka a držáky brašen. Zatím jsem sundal padák, opěrku a dal původní sedadlo, líbí se mi to více. Sháním brašny. V této verzi asi jednu na bok na rám a později dvě velké a jednu na nosič, kdybych jel někam se ženou pod stan:)

Průměrná spotřeba - 4.9316 l/100km

Recenze

Harley jsem chtěl asi od svých patnácti. Ideálně Softail Heritage Classic. Začátky byly klasické - Fichtl, Panelka, pak jednoválce endura. V té době byl Harley cenově mimo mé možnosti. Pak nastalo období bez motorky, vyplněné courání po světě s batohem které po letech následovalo založení rodiny a řešení bydlení.
Během této etapy se do garáže nastěhovala Honda Hornet CB 900 a na chvíli i Honda CBF 1000. Oba výborný stroje, hlavně Hornet mi vyhovoval ve všech směrech.
Nevýhoda byla málo času na ježdění a hodně výkonu, který sváděl k tomu jet přes své možnosti a to maje doma tři děcka jsem nechtěl riskovat.
Garáž osiřela a přišel Covid, který nám hodil vidle do častého cestování s rodinou. Nervy na pochodu, nedostatek vyžití, tak jsem začal koukat po něčem levným na ježdění kolem komína s nevelkým výkonem, aby to nesvádělo, ale vyčistilo hlavu.
Jako dvě možnosti se jevily Yamaha Dragstar a Kawasaki Vulcan.
Takže když jednoho krásného dne stojím před pěkným málo jetým Dragstarem a za něj byl postaven černý Iron 883, tak nebylo o čem debatovat. Dragstar vypadal pohodlněji (určitě i je) a mohutněji, ale přes estetiku mám ženu a ta jednoznačně ukázala na matně černý Harley.

Cestou domů jsme o tom ještě debatovali, já opakoval moudra co jsem se dozvěděl různě od lidí a na těchto stránkách a pro ženu jsem to jednoduše shrnul tak, že sice je Harley o dost dražší než co jsem měl, nebo plánoval koupit, ale zase o to má horší jízdní vlastnosti a pohodlí. To ji zrovna nepotěšilo, ale doma víme, že na každý problém existuje řešení a v tomto je Sporster velmi flexibilní stroj.

Jízda na dobré silnici je požitek, lehce se vodí do zatáček, zátah a výkon pro jednoho tak akorát, čekám že ve dvou mi bude chybět. Co se týče podélných a příčných nerovností mi to připomíná enduro- je to znát. Co se týče rozbité silnice a dlažebních kostek, budu hledat trasy, kde je tohoto co nejméně.
Brzdy mi stačí, nejezdím kudlu. Učím se používat zadní brzdu, stejně jako při podřazování meziplyn nebo aspoń přidat plyn, motor brzdí až moc :)

Cestovat na dovolenou tom si nedokážu zatím moc představit, ani to nemám v plánu, ale na ty stokilometrový coury po práci kolem baráku to svoji práci splní.

Co mi ještě na Sporsteru imponuje je, že si jde doma udělat hodně věcí. Hned jak si člověk pořídí palcové nářadí, kterým nesdisponuju. Interně tomu říkám Americká Jawa. Co zatím vím jen s amerických skupin na facebooku, tak Sportster trpí různými neduhy, které lze levně a rychle vyřešit. Motory Evolution se už nějaký ten pátek vyrábí a jsou prověřeny časem

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pkkaca
pkkaca napsal 29.03.21 v 14:35 10b.

Paráda

Milan1963
Milan1963 napsal 29.03.21 v 13:10 10b.

Pěkný, to plexi mu vyloženě sluší.

Více komentářů



TOPlist