renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW S 1000 XR (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DominikF
Vloženo 5.3.2021
Aktualizováno 18.1.2024
Zobrazeno 2 429x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jsem z ní naprosto unešen. Pro mě ideální cesťák na dálky pro dva, supersport pro jednoho a krasavice na courání po okreskách kolem komína.

Více fotografii

Motorka koupena od MCA GmBH Altendiez - Naprosto férové jednání, ve všem vyšli vstříc, navíc nad rámec dohody provedli servis a vyměnili pneu před vyzvednutím.

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 1200X Crosstourer: Většinou nabízena s automatem, žádný slušný kus v inzerci
Kawasaki Versys 1000: Menší výkon, rychlejší pokles ceny za předpokladu prodeje třeba za 5 let, BMW je větší srdcovka

První dojmy - Po předchozí Hondě CBF 1000, která byla taky svižný tahoun, tak tohle je opravdu raketa na dvou kolech, elektronický podvozek nemá chybu a převodovka s quickshifterem rovněž pracuje na 100%. Jen se mi potvrdilo, že BMW vyrábí auta (vlastním BMW F10 535i XDrive) pro řidiče a dokonalý požitek z jízdy. Jelikož jsem do koupě mého motocyklu tento model nikdy před tím neviděl, po prvním usedutí mě překvapily robustní široká řídítka a hlavně vysoký posez, kdy ani se svými 189cm nedosáhnu patami na zem.

Motorku bych doporučil pro - Pro vysoké, minimálně středně zkušené jezdce, kteří hledají stylovou multifunkční motorku a mají to v přilbě srovnané. Dále pro někoho, kdo se chce jednou vyblbnout s kamarády kolem komína a nemusí se bát, že by jejich supersportům nestačil a podruhé vyrazit se spolujezdkyní a naloženými kufry klidně na dovolenou. Mám za sebou i 830km na jeden zátah a dalo se.

Doplňky na motorce - touring packet: hlavní stojan, vyhřívané hefty, držák navigace, držáky kufrů, plotna pro topcase atd.
dynamic packet: DCT kontrola trakce, ABS pro, Dynamic ESA, LED blinkry, quick shifter, atd
Barva style HP
Sedlo prošívané HP
Větrný štít tmavý sport touring
BMW navigator 5
Držák na mobil s bezdrátovým nabíjením M-style

Recenze

Nikdy mě to netáhlo k BMW. Auta včetně interiéru mi přišla jak pro starý páprdy a motorky, většinou GS jakbysmet. Před 2 lety jsem ale koupil BMW 535 a od té doby je tahle značka prostě srdcovka. Při výběru nové motorky jsem se přes pár jiných značek a typů dostal až k BMW S1000XR a 3 měsíce jsem přečetl a prohlédl všechny dostupné recenze, videa, články, co kdy od roku 2015 vyšly u nás, na Slevensku i spoustu dalších v angličtině a během krátké doby jsem dospěl k závěru, že tenhle model bude ta "pro mě nejlepší motorka na světě". Objektivně tedy popisovat a hodnotit něco, co si člověk vlastně vysnil, sehnal na to peníze, vybral z tisíců nabídek a nakonec dovezl z Německa jako svatý grál, by bylo asi jako vyprávět veganovi o šťavnatém bifteku.
První dojmy:
Obrovský stroj s pohodlným posezem (sedlo HP). V základním provedení pro opravdu vysoké jezdce. Člověk sedí v podstatě v motorce, ne na ní.
Řídítka široká, ovládací prvky intuitivně rozmístěné a přehledné, opět nic pro někoho s krátkými prsty. Spojka zabírá až nahoře a je s minimálním odporem, navíc když si člověk zvykne na quickshifter (nahoru i dolů), používá jí jen k rozjezdům či manipulaci v rychlestech chůze mezi auty ve městě.
Brzdy Brembo s duálním režimem a systémem ABS PRO odpovídají kvalitě značky a nad očekávání pomůžou zachránit zadek nejen při krizových situacích při kluzkém povrchu silnice, ale i při vyjímečné nutnosti přibrždění v zatáčce.
Hodnotit motor je zbytečné. Výkon motoru, který byl původně na supersportu a po snížení výkonu z 200k na 165k budí respekt i pro zkušené jezdce.
S originálními kufry + topcase se dá vyjet i na delší dobu s kompletní výbavou ženy spolujezdkyně, navíc díky tvarům kufrů nevypadá ani plně osazená motorka nijak obtloustle.
Ovládání originální navigace díky multifunkčního ovladače na levém heftu je bezpečné. Mimochodem cena za orig. NAVIGATOR BMW je úlet, ale dá se sehnat za cca 10 tisíc starší v zahraničí na inzerát a nastavení češtiny je otázka 2 minut.
Jinak spotřebu jsem u žádné motorky moc neřešil, ale pro zvědavce, po prvních 6000km je +- 7 litrů. Mohla by jistě jezdit i za 4,5, ale to by nebyla taková zábava.
Nyní mám po druhé sezóně a stav tachometru ukazuje 16500km. Dlouhodobá spotřeba se motá kolem 6,2l, kdy většinu jízd absolvuji s baťůžkem a ne zrovna důchodcovským tempem. Co se týče závad za ty dvě sezóny, tak se vlastně objevila pouze jedna a naštěstí rychle řešitelná. Čím dál častěji se mi stávalo, že při nastartování se samo zapnulo vyhřívání heftů a bylo potřeba je ručně vypnout. Naštěstí to vyřešila výměna baterie, která byla už lehce po smrti a nedostatek proudu do jedné z řídících jednotek tuto tak zmátl, že motorka prostě začala takhle blbnout. Moto je sice vyrobená 2019, ale původní baterii vyrobili v Brazílii už v roce 2015, tak vlastně už měla nárok. Po její výměně zase vše šlape jak hodinky. Pokud jsi dočetl až sem a třeba váháš, jestli jít do této motorky z důvodu vyšších nákladů na servis, tak můžeš být naprosto klidný. Nejsem žádný mechanik, ale každý rok nebo 5000km vyměnit olej zvládne i bez speciálního nářadí a větších znalostí každý. Je pravda, že jsem se poprvé pral s olejovým filtrem bez speciálního klíče, ale pomohl velký šroubovák a kladivo a byl dole za 2 minuty. Nový filtr už jsem koupil s navařeným šestihranem, aby podruhé šel dolů jen s pomocí běžného klíče. Větší výzvou pro mě byla výměna vzduchového filtru, který je napasovaný v airboxu před nádrží a přístup je němu složitější. Opět ale byly mé obavy zbytečné nakoukal jsem video návod na YouTube a vše byla otázka 15 minut. Větší servis spolu s výměnou svíček a seřízením vůlí ventilů je zde předepsán až na 30000km. Ten už nechám tedy odborníkům. Jinak doporučuji před každou sezónou či delší jízdou obejít motorku s Torx klíčem a podotahovat všechny šroubové spoje. Přesto, že šrouby bývají z výroby podlepené, obzvlášť šrouby všech plastových dílů se prostě povolují vlivem vibrací anebo po opakovaných demontáží při údržbě prostě kontrolu vyžadují. Co se týče brzd, ač jsem doposud nezaznamenal pokles brzdného účinku, preventivně každé jaro odsaju z nádobek co nejvíc brzdovky a doliju novou. Přední destičky jsem zvládl vyměnit během 10 minut. Abych to shrnul, roční údržba mě vyjde v průměru kolem 2500,-Kč a ani pro laika to není nic složitého.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CB1000R
CB1000R napsal 16.09.21 v 13:55

Krásnej a úžasnej bike!
Ať Ti dělá radost stejně jako mně dělalo moje první XR. Měl jsem 4 roky a najeli spolu 45 tisíc km bez jediného zaváhání.
Věřím, že i nová bude stejně úžasná

DominikF
DominikF napsal 20.08.21 v 11:21

Na tenhle kanál budu umísťovat videa z jízd, zážitků s BMW a postupně i nějaké ty rady a tipy:
Budu vděčný za každého odběratele. Manželka říká, že jsem už na tyhle blbosti už starej, ale o to víc se s tím rád poperu.
https://www.youtube....zxoHN_X0D85CGD2mXfEg

DominikF
DominikF napsal 09.06.21 v 11:45

Tak mám čerstvě přezuto na BRIDGESTONE BATTLAX T31 R GT. Původní supersportovní obutí je sice fajn a lepí tak, že by člověk mohl jezdit tunely snad i po stropě, ale po 2000km, byl takový úbytek, že bych s tím neměl odvahu vyrazit na pondělní úžasnou akci BESIPu v Sosnové s názvem "Učme se přežít" a už vůbec ne na plánovanou 4-denní motodovolenou do Slovinska, kam letou s tou naší bandou vyrazíme.

Brukev
Brukev napsal 05.03.21 v 17:48 10b.

Tahle barevná kombinace je Top ... jednou ji třeba taky zkusím

DominikF
DominikF napsal 05.03.21 v 12:47

Jen mám aktuálně jeden velký problém. Moto je vyrobena 2019, v provozu od 2020, ale najeto jen 4500km, takže mi nechtějí dát značku, protože je braná jako nová a musím buďto zaplatit DPH nebo bez značky nalítat 1500km. Se poseru z těch našich zákonů.

Více komentářů



TOPlist