renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pospit
Vloženo 2.3.2021
Aktualizováno 3.11.2021
Zobrazeno 3 035x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Tak zase další Aprilia Tuono do baráku Tak nějak sem si řekl, že vyzkouším všechny verze V2 Tuona.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - První jízda nebyla a jen tak asi nebude, protože moto je kupovaná nepojízdná. Ale přišla mi jako vhodný základ na stavbu takové low cost repliky Tuona Factory. Navíc mám prostě rád tuhle techniku a myslím, že stojí za znovuzprovoznění, že by byla škoda, ji rozebrat na díly.

Doplňky na motorce - Akorát chinapovič páčky, závaží, pak nějaké miniblinkry a zrcátka.

Recenze

Zatím sem ji ještě neprojel, tak nic pořádně nevím, ale je vcelku zachovalá, na to kolik vystřídala majitelů. Kupovaná byla 28.2. 2021 ,těsně před tím, než se mělo všechno zavřít, ať mám, co dělat, kdybych musel být doma Takže teď pospravím elektriku, dám novou baterku, vyleštím ji, pozvyměňuji orezlý spojovák a doladím nějaké detaily a bude to celkem super společník k Factorce gen2.

Co se týče servisu, tak se akorát vymění olej a filtry a zkontrolují ventily, aby se přetěsnily víka a motor byl krásně čistý.

No a během toho všeho se odstraní nějaké polepy a chinapovič doplňky, které bytostně nesnáším Jsou tam páčky a závažíčka od slavného M-Style, překupníka z Aliexpresu a po jedné sezóně jsou totálně vyšisované. No hnus... Pak chci vyměnit ještě tuning miniblinkry a zrcátka. Ty mě k moto také totálně nepasují.

Toť zatím asi vše, více až moto zprovozním a něco najedu.

4.3. 2021 Tak reinkarnace započata. Nová, plně nabitá baterka a moto samo startuje, aniž bych otočil klíčkem, hmm tak jdem dále. Relátko ok, a ejhle. Hnědý konektor u regulátoru spečený na sračku, že ani nejde rozpojit, takže ho rozštípávám na kousíčky a vytahuji jednotlivé piny. Hmm paráda, všechny zoxidované na sračku. Nechávám je rozpojené a zkouším připojit baterku, stále jiskří a chtěla by sama startovat. Takže nalezen pouze jeden problém z mnoha. A jdeme zase dál Svazek k jednotce ok. Bohužel nebyl čas, tak sem stihl jen očesat kapoty, příště přijde na řadu konektor od altíku a kompletní očista všech konektorů. Dle mě byla moto pěknou dobu myta pouze na bezkontaktních myčkách a schovaná do garáže dříve, než stihla oschnout. Napovídaly by tomu všude orezlé šrouby, takový jakoby šedivý povlak na všem černém a totálně zoxidované všechny kontakty, které vedly k destrukci dobíjení. V jednotce je nějaký nestandard eeprom a střižený zelený káblík, co aktivovává druhou mapu na origo čipu, při použití průchozí koncovky je znovu spojený, tak sem zvědavý, jak je moto odladěna. Trimmy také nejsou na základní, výchozí poloze. No uvidíme, co z toho vyleze dále.


5.3. 2021 Den druhý, pokračujeme Konektor altíku je pěkně schovaný za rámem, takže přichází řada na hloubější rozebrání motorky. Komplet kapoty sou dole a jdou na welnes do vany Přední světlo je sice zažloutlé, ale oproti jiným rsv jen s jednou malou prasklinou, takže se přeleští a potáhne fólií. Všechny konektory rozpojeny, vyčištěny a promazány, teď už zbývá, jen ten k altíku, který se ale udělá až s ventily, protože je k němu pořád na ho*no přístup a nemohu ho rozpojit. A pak ještě startér a elektrika bude projitá.


7.3. 2021 Den třetí. Moto hrčí Natažené nové kabely k regulátoru, místo spáleného konektoru. Dovyčistěné a promazané všechny konektory a očistěna podsedlovka, aby se mohla složit. Ještě nechám vyleštit přední světlo a moto bude provozu schopná. Zatím sem na ní pořád nejel, ale už sem si poslechl, jak pěkně řve

14.3. 2021 Takže světlo přeleštěno, dány nové žárovky, protože byly ko a vše složeno. Objednány komplet nové blinkry, vzducháč a těsnění airboxu, mezitím sem ještě porovnal držák zadní kapoty a posledních šroubů, co drží kastlík na baterku. Někdo tam nedal 4 ks šroubů a ty hliníkové držáky úplně na konci se postupně ohýbaly, až byla mezi krovkou/sedlem a podsedlovkou hnusná mezera, nad kterou sem pořád spekuloval, že je to nějaké divné. Takže držáky přiohnuté do původní polohy a doplněny chybějící šrouby a teď je to pintlich

25.3. 2021 Tak moto doladěna, téměř podle mojich představ. Ještě dát origo závažíčka do řídítek a origo nebo nějaké bar end zrcátka a budu spokojený. Trochu sem ji už i projel a není to špatné. Má oproti gen2 své pro i proti, ale mě osobně tedy sedí novější model. Na předchozí gen1 okruhovce, která byla na Ohlinsech, byly klemy z gen2 a širší řídítka a tím mi přišel posez a celkově vše skoro na stejno, jak u gen2. Ale tady je vše origo a řídítka mi tedy nevyhovují, uvidím po montáži závažíček, ale takhle mi přijdou strašně úzké a potřeboval bych je širší. Sedlo je tu tedy ale zase měkčí a tím pohodlnější, po více kilometrech ještě uvidím, co nohy. Co se týče motoru, je pěkně odladěná a necuká, jak předchozí gen1 oklolo 5 tis., ale zase strašně cuká, při přechodu z úplně zavřeného plynu. Možná zatím nezvyk po zimě nebo blbě poladěné lanka plynu, než, jak jsem zvyklý. Každopádně musím kouknout i na zpřevodování. No a co mě nejvíce štve, je strašně přesný neutrál, trefit ho je porod. Všude sem o tem četl, jak je to neduh těhlech rotax motorů, ale sám sem s tím neměl nikdy problém, ale tady je to fakt hrůza. No zkusíme poladit spojku, vyměnit trysku, co ji ostřikuje a uvidíme.

24.4. 2021 Tak proběhl zase nějaký menší upgrade. Po vyhození podtácku pod RZ a jejím opětovném přidělání, do již z dávné minulosti udělaných děr, přišlo na řadu vymyslet trvalé přidělání odrazky, aby mě na ni náhodou nějaký pomahač nenachytal Myslím, že se celkem zadařilo. Pak sem konečně vybral pro mě, jakš tač ucházející bar end zrcátka. Nechtěl sem za ně dávat majlant, kdyby mi neseděly a ani sem nechtěl žádné bez homologace, tak nakonec vyšly jako nejlepší cafe racer zrcátka od shitstajlu. Tak sem je zkusil namontovat a není to špatné, ale jejich upevnění není moc pevné a jak to sou velké plachty, tak se při vyšších rychlostech v řidítkách pootáčely. Tak sem musel sehnat originální závažíčka, což se naštěstí také zadařilo. Z originálních závažíček použiji vnitřky se závitem a do nich dám teprve zrcátka a snad budou držet.

17.5. 2021 Dneska přišel dáreček A tímto začíná postupná úprava, inspirovaná echt verzí Racing/Factory. Prvně sem myslel, že udělám jen takovou fake verzi, s fake OZ koly atd, ale když sem zjistil, jaké pálky za ně chtějí, rozhodl jsem se zainvestovat a pořídit originály, však ony se neztratí a cenu budou mít pořád stejnou, néli lepší.


28.6. 2021 Factorka odjela s novým majitelem a já se nakonec rozhodl prodat i jejího nástupce, pro mě je prostě gen1 po gen2 krok zpět. Už je vážně na čase zkusit přejít na V4 nebo nějaké cenduro. Mezitím se tedy konečně zadařilo vyšetřit nějakou tu hodinku volna a tak jsem se vrhl do výměny kapalin a očisty pístků. No byl to pěkný hnus a tímto pozdravuji pány servisáky z Prahy, co na motorce dělali...vyměnit desky a tohle tam nechat...


3.11. 2021 Tak nastal den D a motorka je pryč. Nějak sem si k ní za celou sezónu nenašel cestu, ale nebyla ani možnost, najel sem jen 900 km. Tak uvidíme, co dalšího přistane v garáži, je to poprvé za 10 let, co nemám aktuálně žádnou velkou motorku, tak uvidíme, kdy mi začne chybět.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Black_Tea
Black_Tea napsal 09.09.22 v 22:22 10b.

Mně se to první Tuono líbí asi nejvíc, má takový space sci fi design...prostě pravá Aprilia:)

Hříbek
Hříbek napsal 02.04.21 v 21:50 10b.

Pěkný tuňák co se dostal do dobrých rukou

pecanGSX-R
pecanGSX-R napsal 07.03.21 v 09:08 10b.

Dobrá volba

JollyJoker
JollyJoker napsal 06.03.21 v 14:33 10b.

Pěkná motorka, celkem mi je povědomá
Kdyby jsi chtěl originální blinkry, leží mi doma ve skříni
Hlavně pryč se všemi samolepkami

Honza-K
Honza-K napsal 05.03.21 v 17:21 10b.

Nadhera, chvalim za dobry vkus a nadseni, nenechat umrit tuhle uzasnou motorku. Mel jsem 2.generaci a moc rad na ni vzpominam...

Více komentářů



TOPlist