renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pepino_Fazer_T
Vloženo 10.1.2009
Aktualizováno 15.4.2016
Zobrazeno 8 596x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Modrobílý Tuono namapovaný na laďáky Arrow, padáky, plexi Ermax a pár dalších drobností

Motorka koupena od FIRMA:A Spirit (Praha 4-Braník) - prodejce ok, musím smeknout před panem Freslem. Skvělej obchodník, rozumí tomu, dobře se s ním jedná. Servis, bohužel, katastrofa. Když ještě byli na původním místě a relativně malý, vše ok. Jak to začalo růst na vrbovce, hrůza. Několikrát pokažená prohlídka či oprava, darmo mluvit. Ihned po záruce jsem si vše začal jako obvykle dělat sám, abych měl jistotu.

První dojmy - První dojmy skvělý - už z testovačky. Jela, brzdila, zatáčela, vztekala se, chtěla na zadní ... To ještě nebyl Aspirit moloch, ale pár kluků od fochu a dalo se vše vyřídit a zařídit rychle a spolehlivě.

Motorku bych doporučil pro - Každýmu, kdo umí a chce jezdit, kdo má cit pro dvouvál a nechce umřít v šedi průměru a ořezaných 4kotlů. Příklad, ani nejnovější CB1000R na Tuňáka nemá, a to ani v Akrapem laděný verzi. A to je fakt smutný.

Doplňky na motorce - Navi Garmin 660 vč držáku od Touratech, Laďáky Arrow. Turistický sedlo spolujezdce (s madly) - to když jedu do Alp, tak ať drží dobře bagáž. Páčky PP tunning. Plexi štítek Ermax

Recenze

Pro ty kdo umí anglicky výborný US web www.af1racing.com. Tady jsou rady, microfishe, diskuse a p. Daj se tu koupit díly i tuningový a vzhledem k dolaru velmi dobře cenově. Poradí s jakýmkoliv dotazem / problémem. Osobně vyzkoušno. Dodání z US do 14 dnů a při 18,5 Kč/dolar cena až o 20% níž než v ČR. Dodání až do domu - skvěle funguje. Navíc jsou tu i jetý díly. Amící jsou rozmazlený, koupěj motku, pak výfuky, svody, karbon díly a p a tak všechno co zbyde prodávaj přes tenhle web za zlomek ceny nového dílu.

Pár poznatků.

Co dodat k tý mojí bestii? Celkem to jede, s laďákama a mapou subjektivně výrazně líp. Kdo si pořídí laďáky ať počítá s přebalením vaty max 1x za 2 roky. Zvlášť když použijete homologační koncovky, tak ji ten dvouvál strašně rychle vystřílí. Dnešní čtyřvály jedou líp (lepší špička), ale ten zvuk a tah od 4 tisíc to se nedá srovnávat. V Alpách aby člověk na ty vysavače furt čekal.

Padáky jsou výborná věc - v praxi otestováno. Doporučuju celý set do předního kola, přední i zadní části rámu. Cokoliv míň je při pádu špatně a za ty škody to nestojí. To co je na ráně je chladič, nádrž, olej. chladič, nádobka na vodu, levý a pravý víko motoru. Prostě všechno. Padáky jen po sklouznutí vyměníš za 4 litry a jede se dál.

Chce dobrý gumy - nejlíp nějaký vícesměsovky.

Primární kolečko je originál 16 zubů - je na hovno a v příbalu je 15Z. Ihned vyměnit. Maximálka se moc nezmění, víc táhne a hlavně nemusíte pod 30km/h při pojíždění ve městě furt spojčit. A jak pak jde lehce na prdel

Ač se to nezdá, výborně se na ní cestuje. Motohouse jí zdrbnul jako tvrdou motku se širokým sedlem. Osobně jsem jel už 2x Alpy a neměl jediný problém - utahanej a prdele bolení o 80% míň než na Fazeru 600 z r. 2001. Pravda je, že po celodenním ježdění sedlo otláčí spodní stranu stehen, ale dá se to ustát. Akorát vás ostatní pořád zdržujou. Ta motka je docela rychlá.

Spotřeba - moje tempo 8-9, při přesunu v tlupě (Alpy) okolo 5 -5,5 (rychlost do 160) a dálnice. Maximální palba i 10 na 100.

Skvělá věc - zadní pneu 190/55. Trochu netradiční, ale funguje líp než 190/50. 180 lépe zatáčí, ale není to významný. Originál Rennsporty skvělý, nyní jezdím na D Qualifier RR - dvousměsovka. Celkem dobý gumice. Drží a vydrží. Mě asi tak 4000 max zadek. Mám najeto téměř 15000 a budu dávat 5ou zadní a 3tí přední.

Skvěle brzdí motorem, řetěz zatím zvládá v pohodě. Oboje má ještě dlouhou životnost před sebou. Jen jsem teď na 15000 vyměnil primární kolečko. Na původním už je znát žralok.

Motor trochu papá olej, ale nic strašnýho. Jinak zatím bez závady, pokud neberu servis. Tam je to stejný jako v jiných servisech. Zkazí vše, co jde.

Verdikt - doporučuju, ale měl by na to lízt jen zkušenej týpek nebo někdo kdo to má v hlavě fakt srovnaný. Ostatně jako na každýho litra.

Upřesnění po 7,5 letech:
1) Tuňáka pořád mám a pokud jsem kdy uvažoval o výměně, nebylo za co. Nechci kapotovanou mašinu, ale naháče / fightera s pořádnýma řidítkama a koulema. Teď se zdá, že by snad mohlo být lépe - třeba KTM superduke nebo nový nahatý BMW. Potřebuju to jen někde vidět a osahat - nechci mikro motorku, ale pořádnej kus železa co jede.
2) Tuňák má najeto malinko přes 40000km. Až na regulátor neodešlo nic, co by nezvojtil servis nebo já sám. Vlastně ano - vypadly 2 ze 4 ozdobných modrých objímek na žárovky - jsou po 1dné v každém světle a asi se teplem uvolnily. Jsou tam stejně k ničemu a ani jsem je nevyndával, tak si tam hezky poletujou.
3) Motka přestala žrát olej zhruba na 25 - 30ti tisících a teď už nedolívám, ani po 2500km najetých v Alpách. Na začátku jsem po cestě tam i zpět musel dolít - tedy zhruba každých 1000km cca 0,3 - 0,5 litru oleje.
4) Špica pneu Dunlop Sport Smart a nyní nově Sport Smart 2 - motorka je na nich jak nová. Úplně jiný kafe než Qualifiery. A fungujou na každý mototrce, ne jen na Tuňákovi. Navíc fungujou i za mokra.
5) Výměna destiček na 37000 - preventivně před Alpama - ještě by to daly, ale ... Prakticky tolik, co stojí desky na jeden kotouč v originále, jsem dal za komplet sadu (předek i zadek) a s naprosto stejným účinkem brzd bez fadingu. Typ si nepamatuju - koupeno přes motoservis Tomiška v Jbc. Když bude někdo chtít, info o typu desek pošlu - musel bych se podívat na origo balení.
6) Mám teprve druhou řetězovou sadu a pořád drží. Pro srovnání, na Fazeru jsem měnil desky i řetězovky cca každých 13000.

Status na 44000:
- stále funkční 2uhá řetězová sada
- i nadále bez závad
- za 2 týdny nový Alpy = nová sada pneu Dunlop SportSmart 2
a jede se dál ...

Stav na 46000:
v březnu rozjedeme 10ou sezónu. Pneu jsou skvělý, maj za sebou Alpy a bez chybky. Letos už asi Alpy nedaj, pořizuju Tuňákovi bráchu. Novýho Tuňáka 1100 RR. Starýho, když nebude nikdo chtít ocenit, nejspíš nechám. Bude z něj časem pěkný veterán.
Motka bez závad, Baterie drží a pojede svou 10!!! sezónu. Jak je to možný? Údržba. Začala odcházet mezi 4 a 5tým rokem. Dostala léčbu starou klasickou nabíječkou a drží tak, že ji stačí při odstávce přes zimu jednou oživit a vše je ok. Ukažte mi někoho, kdo jede baterii 10 let bez ztráty kytičky.
Tak asi tak. Nemohu si stěžovat.

46000 po servisu
Pro jistotu jsem dal novou baterii. Udělali jsme vidle - těsnící prvky, přeleštění trubek, nový olej. Dál repase přepákování, promazání vč kyvky. Nová ložiska zadního kola a nový střeva v krku řízení. Bratru dvacka po 9 letech. Určitě přijde časem řeč na řetězovku, ta je však ještě ok. Suma sumárum je motorka zase jako nová což mě nesmírně těší.

Ještě k novýmu Tuňákovi, jak jsem k němu došel a trochu srovnání se starým. Až bude a něco zažiju, napíšu pár vět k němu pro potenciální zájemce. Původně jsem chtěl Superduka. Vloni se mi na něm nepodařilo sjet. Registroval jsem se na KTM days a nikdo mi neodpověděl (Liberec), tak jsem to zkusil přes Bolku a už bylo pozdě. Letos není k dispozici ani předváděčka, ani moto ke koupi, až v květnu / červnu. Aby toho nebylo málo, tak Superduke 2016 oslabil na výkonu a překonává Tuono jen krouťákem. Takhle se prohrává bitva o zákazníka vážení. Novýho Tuňáka jsem vloni projel. Je to čtyřvál a musí se točit. Do 5000 z něj určitě nemám lepší pocit než z původního dvouválu, a to je velká poklona pro starýho Tuňáka. Nad 6000 jede novej jako zběsilej, ale tak nějak řízeně, předvídatelně, nezastrašuje, a to i s trakci na nejnižší stupeň, což je paráda. Tak uvidím, jak to bude po 2 / 3000km. Co chci napsat je, že i přes všechny ty novinky a vývoj a posun je starej Tuňák pořád skvělá motorka a i dneska nabízí ohromnou zábavu, sílu, vyrovnanost a sy( u )rovost. Nemá žádný elektronický pomocníky a ježdění na něm je v jeho případě o umění a o zkušenosti. Tady nejde jen tak napálit plnej plyn a elektroniko přeber si to. Kdo však zkušenosti má, sveze se nádherně a ještě si vybrousí styl, bude-li chtít. A proto bych jej velmi doporučil i jako ojetinu, která i dnes, po 10 letech zpráská jakoukoliv novou, bude-li jezdec umět a chtít (o tom to samozřejmě až tak není, nicméně starej Tuňák na to jednoduše pořád má). No a malá dumka na závěr. Umí mi někdo vysvětlit, proč dělaj japonci krásný naháče, ale nejsou schopný / ochotný je naladit na nějaký konkureční výkon?! Tohle fakt nechápu. Nová Kawa je na tom jak starý Tuono před 10 lety, ostatní jakbysmet. A netvrďte mi, že je to o krouťáku v nízkých otáčkách, to by se mnou nesměli jezdit a jezdit do Alp, abych tomu věřil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Maco31
Maco31 napsal 18.09.21 v 13:26 10b.

Pepino_Fazer_T
Pepino_Fazer_T napsal 04.08.21 v 16:19

Prodáno.

majklbubli
majklbubli napsal 21.02.18 v 18:39 10b.

Čau, pěkná recenze, včera sem koupim tuono faktorku 2008, strasne me prekvapilo, ze nema ukazatel paliva?

Uhličan
Uhličan napsal 08.10.17 v 11:45 10b.

Nádherná! Uvažuji po SVčku

Ritchy
Ritchy napsal 08.11.16 v 09:33 10b.

Slint Máš někde fotku toho turist. sedla? Měl jsi možnost někdy porovnat starší tuono a toto? Motor by měl být téměř stejný...

Více komentářů



TOPlist