Fakt skvělá motorka, strašně přívětivá a zároveň takova "syrová" a opravdová, žádná nevrlá svině, co tě chce sejmout, ale přitom hodně zábavná, festovní, a člověk v ní ma velkou důvěru, že se na něj nevybodne.
První dojmy - Obsah: Intro Výběr motorky Posez a komfort Motor a řazení Podvozek a brzdy Ergonomie / ovládání Spotřeba Závě r
Motorku bych doporučil pro - Doporučuji jí komukoliv, kdo chce hbitou, zábavnou motorku, s dostatkem výkonu. Ideální jako první a/nebo druhá motorka před litrem.
Recenze
Intro
Moje první moto (když nepočítám Fekála a Simsona před 20ti lety. Řidičák A, zima (čas na výběr moto), koupě moto.. Teď první 3,5k kilometrů. Takže pls - co píšu dole berte s rezervou, vše je optikou úplného newbie (navíc velmi subjektivní, tak se prosím nikdo neurážejte, pokud nesouhlasíte).
Výběr moto:
Zvažoval jsem víc motorek (Duke 390, Z650, MT-09), ale pořád jsem se vracel k MT-07.
Duke byl na mě malý (já 182cm/100kg). Z650 - nesedělo se mi na ní nijak zvlášť a dle recenzí mi přišlo, že ji chybí trochu charakter. MT-09 - krásná, určitě zábavná, ale bál jsem se, že to vzhledem k mým motodovednostem bude strašný killer.
MT-07 mi od začátku přišla jako ideální volba. Chtěl jsem něco, co mi aspoň chvíli vydrží, nebude to záludné, bude to zábavná motorka s dostatkem výkonu pro mé účely (město / okresky a občasně i cestování).
Koupil jsem ji prakticky novou (1 rok, RV 12/2017) s 4tis kilometry.
Posez / komfort / fičák
Posez: Tady není moc co řešit - mě prostě vyhovuje. Ani MT-07 pro mě není ideální motorka (proporčně), ale jezdí se mi na ní skvěle a zezadu a z boku na sebe nečumím, jestli mi náhodou není malá, takže cajk ;)
Komfort: Ze sedla bolí prdel. Je to tak, po hodině jízdy mě bolí řiť - není to žádný extrém, ale žádný labůžo taky ne. Dobrý je, že se to pak už nezhoršuje ;). Můžu si koupit lepší sedlo za 6 litrů (nebo si za 200czk nakoupím brufeny, ještě uvidím). Prostě kolem a kolem - sedlo je naprd.
Fičák: Ano, fouká, fouká hodně. Překvapivě u naháče, že? Nemám srovnání, plexi nemám vůbec žádný a ani žádný nechci - dálnice na MT mě vyloženě... No nelíbí se mi. Navíc mi přijde, že na dálnici fouká mnohem víc než na okreskách, takže se jim vyhýbám.
Motor
Pro moje účely úplně boží. Velmi rychle se sbírá z nízkých otáček, relativně krátký 1.RS, velmi mocný 2. a 3. RS (3. RS obslouží v klidu cokoliv v rozmezí 50 až 140 km/h). Přijde mi, že mám kdykoliv dostatek výkonu na famózní zrychlení, nemusím nikdy čekat, než se lady posbírá.. Použitelný otáčky (odhadem - proč odhadem viz níže) jsou 2-10tis, největší sranda je v 5-8tis.
Motor taky skvěle brzdí, takže meziplyn při podřazování je víc než žádoucí.
Řazení super, žádný problém. 3. RS - do cca 140km/h - někdy si říkám, že kdyby byk ještě trochu delší, tak by mi to nevadilo, protože při předjíždění rychle jedoucího auta (třeba kolem 110km/h) často vyměknu a řadím 4. RS, abych nešel do omezovače. A radši mám, když při předjíždění řadit nemusím. Ale pohoda (a moje blbost).
Jako fakt skvělý! (kromě zvuku, ten v základu je fakt o ničem - při vyšších rychlostech není slyšet (což vlastně vzhledem k jeho bezcharakteru ani asi nevadí)
Podvozek + brzdy
Záměrně spojuji tyto dvě "kapitoly". Podvozek za mě super, spíš měkčí, takže dobře filtruje díry / hrboly, když náhodou zakopnu o dobrou silnici, tak by mě tvrdší nastavení neurazilo, naštěstí pro mě tu těch dobrých cest není tolik, takže za mě kompromis dobrým směrem. Brzdy brzdí, ale (možná vzhledem k měkčímu podvozku) se motka trochu potápí při ostrých brzdách, což mi trochu vadí. S tím souvisí i poměrně snadný / rychlý zásah ABS - přední kolo jakoby odskakuje, takže ABS zasahuje rádo a často (hlavně na nerovnostech). Zadní brzdu ani nekomentuju - skoro ji nepoužívám, protože kolo je zcela minimálně zatížený a ABS funguje jen co na ní pomyslím).
Ovládání / ergonomie
Zrcátka o ničem (ale dají se nastavit tak, že aspoň něco vidět je). Má to výhodu - když chci vidět trochu víc než "něco", tak se musím posunout a tím si na chviličku uleví ta bolavá prdel.
Blinkry - malé ale přesné, pohoda.
Display - pěkný, čitelný, vše potřebné tam je, ale... ale je na takovým debilním místě, že jeho polohu oceníte jenom když usínáte.. Prostě je strašně dole..
Já to řeším tak, že na něj prostě nečumim. Rychlost neřeším (dá se odhadnout docela dobře, navíc display stejně ukazuje podstatně vyšší číslo, než je real), otáčky se dají dobře odhadnout podle průběhu výkonu, zařazenou rychlost většinou vím jakou mám (ano, je to skoro vždy trojka ;) )
Spotřeba
Ta se prý u motorek neřeší (aspoň to tvrdí FB machři, kteří dávají pojeb těm co to řeší, aby pak v následujícím postu na FB sháněli brzdovou páčku z Aliexpress, pač je o kilo levnější).
Tak pro nás, co to neřešíme, ale zajímá nás to, tak jezdím za 5,2l/100km, město, okresky, spíš svižně a rád se pohybuji v těch nejzábavnějších otáčkách.
Závěr:
Co dodat závěrem - je to fakt skvělá motorka, strašně přívětivá a zároveň takova "syrová" a opravdová, žádná nevrlá svině, co tě chce sejmout, ale přitom hodně zábavná, festovní, a člověk v ní ma velkou důvěru, že se na něj nevybodne.
super mašina! Hodně radosti za málo peněz
pěkná ábavná recenze,mt07 mám vyhlídnutou po nc750x,jen se trochu bojím nahače
Ahoj - přidal jsem plexi 35 cm , seřiditelný páčky a Akrapoviče.Ta změna je úžasná.
Žádný litr nebude nikdy zábavnější!
Presne...mam 2018 a nemozem sa jej nabazit.