renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati 959 Panigale (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník VikousS4
Vloženo 6.6.2018
Aktualizováno 30.1.2022
Zobrazeno 3 820x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Po svezení na Panigale R, kterou se odvážil někdo manželce půjčit, šla S4RS Tricolore z domu a nahradila ji velice rychlá, ale rozumná Panigale 959.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Malá, štíhlá a lehká, přestože na foto může působit díky kapotám trochu těžce, opak je pravdou. Široká řidítka, skvěle se ovládá a při jízdě působí velice lehce, hračka. Do 6 tisíc hodná, pak se motor superquadro se 157 koníky probouzí. Slušně vybavená, tři mapy, kontrola trakce, ABS, motorová brzda a rychlořazení nahoru. Rám monokok s odpružením Showa, Sachs, stabilní a s mimořádnou jistotou při jízdě.

Recenze

Po svezení na Panigale R a prodeji naši na řízení trochu náročnější S4RS Tricolore padla manželčina volba na Panigale 959. A pro jízdu na silnici ve srovnání s 1199 asi i lepší volba. Motor superquadro do 6ti tisíc hodnej, pak se probouzí a slušně zabírá do cca 10 tisíc, ale nic strašidelnýho, i ve vyšších otáčkách krásně jezditelný. Což samozřejmě umožňuje stabilní a hlavně ve vyšších rychlostech jistej podvozek. Oproti starším Ducati asi i díky zadnímu profilu pneu 60 výborně filtruje i nerovnosti. Na Bremba 4.32 je třeba si trochu zvykat, ze začátku na mě působily vyměkle, ale je to spíš progresivním náběhem, pak brzdí skvěle, na běžnou silniční jízdu určitě stačí. Ergonomie mě příjemně překvapila, i přes mých 185cm se bez problémů na 959 vejdu, široký řídítka, neležím na nádrži, sedím na moto, nejsem v ní zapadlej, což mi nejen na sportu vyhovuje, tady je určitě útočná pozice na místě. Stupačky jsou samozřejmě vysoko, ale to je omezující až po delší době v sedle. Výborně se 959 díky širokým řídítkům ovládá, skvěle drží stopu a při jízdě vzbuzuje sebevědomí, což může být při vyšších rychlostech trochu problém. Výbavy na mě možná až moc, tři mapy, jezdím jen na race, sport je tupější a wet jsem zatím nezkoušel. Nejvíc mě asi překvapil quikshifter, skvělá věc, chce to ale zvyknout si, neubírat plyn a být trochu důraznější na řadičku. Stejně příjemným překvapením je motorová brzda EBC, pryč je neposednej zadek při rychlým podřazování a intenzivním brzdění, motorka je naprosto klidná a stabilní. Pro ortodoxní dvouválisty, kteří pro poskakující zadek na moto jezdí to nebude, ale funkce se dá omezit. Reakce kontroly trakce v osmi stupních a ABS ve třech jsem zatím na 959 nezaznamenal...Orientace a ovládání menu pro mě ze začátku pouze s manuálem, ale pak už logické a intuitivní. Na servis jsem zvědav, ventily po 24tkm, řemeny už ne. Uvidíme, co rozvodové řetězy. Spolujezdec a úložnej prostor ne. Cestování? Asi jak kdo. Já bez problémů 200 - 300 km.
Přestože jsem a určitě ještě nějakej čas budu zastáncem starých neelektronických moto, zejména Ducati, je svezení na moderním biku typu 959 posunem dopředu a velkým zážitkem a rozhodně si při jízdě kvůli elektronice nepřipadám jako divák, naopak...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jardakovarik
jardakovarik napsal 10.03.20 v 15:11 10b.

Krásná moto a majitel to musí mít v hlavě srovnaný, aby jí využil do maxima a při tomto nedošlo ke karambolu.

Taliján
Taliján napsal 26.11.18 v 21:59 10b.

Skvela recenze. Jj moderrni stroje svezenu urcite zjednodusi a technicky vychytavky ti umozni soustredit se vic na vedeni motorky nez resit veci jako na stary motce bez asistentu...
10b

Kasinak
Kasinak napsal 18.06.18 v 22:57 10b.

Parádní!

ducati80
ducati80 napsal 11.06.18 v 23:05 10b.

Moc pěkná

svahilec
svahilec napsal 09.06.18 v 20:17 10b.

vypada skvele, urcite to bude fajn svezeni, uzijte si ji

Více komentářů



TOPlist