renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-S1000 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník K9559
Vloženo 24.3.2018
Aktualizováno 24.3.2018
Zobrazeno 5 787x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Můj první "litr", vybíraný po zralé úvaze.

První dojmy - "Esko" padlo do ruky hned po prvních metrech. Jízda na pohodu, divočina jenom když chceš. No, párkrát jsem chtěl... Kvalty se sypou nahoru i dolů samy. Přesný plyn poslouchá vzorně pravé zápěstí. Do zatáčky se skládá jako po kolejích. Všechno jak má být. :)

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil: Fandům naháčů a rychlých kol.

Doplňky na motorce - Doplňky na motorce:
-přední štítek
-padáky
-zadní držák registrační značky
-závaží řídítek
-blinkry přední a zadní
-zalamovací páčky
-kolové pásky
-vývod z baterie (navigace, nabíjení, atp.)
-vyhřívané rukojeti
-přelakované díly

Recenze

Recenze:
Poslední motorkou, na které jsem jezdil, byla Yamaha MT 03 (2008, 660ccm). Perfektní, živá, obratná, lehká, bez poruch. Jednoválec se zátahem od spodu. Vhodná pro krátké jízdy a vyblbnutí, ale v pohodě jsem s ní jezdil i delší trasy po Evropě.
Časem jsem ale začal hledat něco silnějšího. Chtěl jsem zase nějakého naháče, streeta. V hledáčku jsem měl Hondu CB1000R, Kawasaki Z1000, Triumpha Speed Triple 1050 R, Yamahu MT-09 a Suzuki GSX-S1000. Po dlouhých zimních večerech jsem četl časopisy, sledoval internet, navštěvoval motosalóny, porovnával a vybíral. Nebudu zdržovat. Nakonec padla volba na červeno-černou Suzuki. Zatím mám najeto 4 tisíce kilometrů a vše nasvědčuje tomu, že to byla dobrá volba.
První dojem v salonu byl: „Krásná!“. Červeno-černá vypadala parádně. Modrá byla taky super, ale přece jenom, červená je červená. Snažil jsem se sice přes dealera domluvit, aby mi přímo v továrně udělali na přání nástřik většiny dílů červeně, ale přes to prý vlak nejede. Nakonec jsem to vzdal a postaral se sám. No, výsledek zhodnoťte sami.
Jinak, posezení je příjemné ani tvrdé ani měkké, tak akorát. Výška sedla (810) na mých 173 cm optimální. Sedadlo je na mé pozadí sice větší, ale praxe ukázala, že při delších jízdách může změna pozice dobře ulevit otlačené zadní části. Ve městě a pomalejší jízdě jet víc na nádrži, na dlouhých rovinkách při zalehnutí sedět zase vzadu. Funguje to.
Zrcátka parádní. Nechvějí se. Viditelnost výborná, bez potřeby vyklánět se nebo krčit ruce.
Průměrná spotřeba vychází s občasnou svižnou jízdou okolo 5 l.
Přidaný malý štítek je z pohledu aerodynamiky jen kosmetickou úpravou. Nicméně, jak jsem všude četl a slyšel, že se na naháčích nedá jet dost dobře přes 150, tady musím říct, že i při 250 jsem se za tím malým štítkem necítil vyloženě špatně.
Řídítka má suzuki sériově osazena kvalitními anglickými Renthalky v šíři 70 cm. Na můj vkus bych je ale bral o 10 cm širší. Pro tento požadavek měli ovšem v servisu tolik výmluv, že snad i výměna za volant by byla jednodušší… Tak jsem zatím zůstal u originálu a pomalu si zvykám.
Brzdy jsou dostatečné. Jejich nástup není až tak razantní nebo kousavý jako třeba u er jedničky, ale na závadu to není, protože další průběh je velmi silný a hlavně ke konci neuvadá. Řekl bych, že mírnější nástup přispívá k plynulé jízdě. Navíc, když víte, jak vypadá celý brzdový průběh, není problém s tím počítat. ABS je citlivé akorát. Využil jsem jej jen málo. Přinejmenším vám při prudším brzdění zadní brzdou, šetří gumu  a určitě se dobře hodí do krizovek.
Podvozek jsem neměl potřebu nějak upravovat. Tovární nastavení se zdá být při správném tlaku v pneumatikách a mé váze 73 kg optimální. Na okruhu by se dalo ledaco vylepšit, ale kdo jezdí v běžném provozu 160 na uchu, co ?
Motor je úžasně pružný, jde svižně za plynem. Táhne silně hned od spodu. Nad 8 tisíc chytne druhý dech a dravě jede až skoro k 11 tisícům. Reakce na plyn není vůbec ucukaná (jak jsem někde četl). Za mě příjemná a plynulá.
Chcete zažít extázi? Zastavte. Nakloňte se dopředu na nádrž a zapřete se do stupaček. Natočte si takových 8 - 8,5 tisíce otáček. Kopněte tam jedničku. Pusťte spojku a naskládejte tam všech 5 zbylých kvaltů, poctivě točených až k 11 tisícům. Odměnou vám bude neskutečná euforie zrychlení a rychlosti…
Doménou tohoto streeta jsou samozřejmě okresky a město. Hravě však zvládá i delší přesuny na rovných úsecích a dálnicích. Od 150 km/h výše to sice není takový komfort, jako na zakrytovaném a oštítovaném cesťáku, ale zase, ruku na srdce, kolik je předepsaná maximálka ?

Můj dojem? Suzuki GSX – S1000 – je super stroj! Neměnil bych!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Slzic
Slzic napsal 04.12.21 v 10:10 10b.

UnclePop
UnclePop napsal 22.11.21 v 21:12 10b.

Krasny stroj. Cerpam inspiraci . Budu rad, kdyz prosim uvedes od jake znacky mas doplnky. Treba ten stit se mi libi.

FZ1-tona
FZ1-tona napsal 12.04.20 v 20:51 10b.

Určitě souhlasí co píšeš bezva.

Toman87
Toman87 napsal 28.01.20 v 14:29 10b.

parádní stroj

Mazel
Mazel napsal 03.07.19 v 15:42 10b.

Dobře ty !

Více komentářů



TOPlist