renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Mito 125 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník bruttopyr
Vloženo 30.12.2017
Aktualizováno 12.7.2019
Zobrazeno 3 362x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Funglovka z roku 2008 s najetými 14km! 26.05.2019 aktualizace - včera otevřená a aktuálně 1280km.

Více fotografii

Motorka koupena od autosalon

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - První kilometry jsem s ní absolvoval v nákladním prostoru dodávky... :-) Cagiva ovlivňuje jízdní vlastnosti dodávky jen minimálně - takže maximální spokojenost... :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající adepty jedné stopy nebo pro čtyřicátníky, kteří už neví coby a umí si vychutnat i něco, co prostě 200km/h neumí... :-)

Recenze

Malá Ducati 916-ka? Designem určitě. Funglovka z roku 2008??? No úplná funglovka to není, ale s najetými 14km (slovy čtrnáct kilometrů) ji za fungl lze považovat. Nebýt koupě a tím nutností původního majitele jet z autosalonu na STK, byly by na tachometru stále jen 3km…
A tím pádem vlastně moje první opravdu nová motorka. A první, na které jsem před koupí nejel, protože co bych měl vlastně zkoušet na nové? Nevím, v jakém stavu jsou po těch letech náplně, tak je raději preventivně všechny vyměním.
Mito stálo v autosalonu coby ozdoba a sloužilo jako dekorace. Jednou za půl roku ji nastartovali, aby nezatuhla.
Zvažuji, jestli ji mám rozjezdit a zajet nebo ji prodat někomu, kdo si ji opět vystaví někde ke krbu. Krásná je na to dost. Nebo ji bude chtít někdo jako vánoční dárek pro syna a občas se mu na ní tajně projede?
Zatím se na ní jenom chodím dívat a občas se posadit. Je to zvláštní… S věkem už by se mi měly líbit spíše cestovní stroje a choppery, ale opak je pravdou, sportovní motorky mě oslovují čím dál víc. Navíc ten design 916ky … Samozřejmě, ten zvuk 916ky ani zrychlení tam není, ale stejně je Mito prostě okouzlující! Její koupí jsem si udělal radost. A velkou. „Nepotřeboval jsem ji, ale chtěl jsem ji“, jak už jsem četl u více recenzí různých motorek…
A jakže Mito vlastně jede? Přiznám se, že nevím. V TP je škrcená dle legislativy na povolených 15koní, což ruce neutrhne, ale po otevření by měla ukázat 30PS, což už na tu nízkou váhu stačí. Nedávno jsem na jednom MITU jel, ale bylo už ve špatném stavu a jelo jen mezi 9 a 10 tis. otáček. Jinak je Mito úžasně snadno ovladatelné, brzdy vyhovovaly, ta nízká váha se dala přehazovat ze strany na stranu jako kolo, úžasné! A ta 2T vůně spáleného oleje! Naschvál jsem obkroužil kruháč vícekrát, abych cítil tu nádheru, kterou po sobě Mito zanechávalo ve vzduchu…
Okamžitě jsem měl pod helmou hubu vysmátou od ucha k uchu. Mít 16 let a tehdy na Mitu moci jezdit, musel bych se cítit šťastný.
Přesto jsem rád za osobní zkušenost s mojí první motorkou Jawou 50 Mustang, kdy člověk vozil šroubovák zapíchnutý v parabole, jeho povinnou výbavou byl klíč 13-17 a balení Solviny na umytí rukou. Každou chvíli jsem něco opravoval, špinavou svíčku, ucpanou trysku, povolený šroubek, netěsnou hadičku. Když nad tím teď přemýšlím, to jsem kuwa nemohl použít jiný olej než „margarín“ M2T? To jsem nemohl dát palivový filtr a zabránit pravidelnému ucpání trysky? To jsem nemohl dát pod matku pérovou podložku a nic by se nepovolilo? Ano, přiznávám, asi jsem byl lajdák…
Tož ogaři a dcerky, dvoutaktní „pachochrliče“ žijí a dělají radost dál! I když raději jako druhá nebo třetí motorka v garáži. Pro jistotu…
I přes krásu Mita ale pořád uvažuju o Aprili RS250 nebo Hondě VFR400 NC30. Takže, co mi radíte? Rozjezdit Mito nebo ho prodat?

18.06.2018 Tak jsem ji nakonec rozjezdil, začínám ji teď zajíždět, prvních 100km je za mnou a s vysmátým obličejem pod helmou, přestože striktně dodržuju max. 6000otáček pro zajíždění.
I utáhlé zatáčky se dají krásně projet, protože ta váha Mita je prostě směšná. Musím dávat pozor na náklon na ještě originálních pneu, které jsou nové a z roku 2007 k tomu...

26.05.2019 - gumy už jsou samozřejmě vyměněny za nové. Ale hlavně mi ji včera konečně v servisu otevřeli na plný výkon - najeto 1280km. Majitelé "litrů" se budou smát, ale teď je to konečně ta správná ostrá "pila". I přes bolest páteře jsem se byl projet po oba víkendové dny.
Ten úžasný zvuk, na zatáčkovité trati už prostě nemá chybu, jak ochotně letí do otáček a díky ultra nízké váze je radost si ji přehazovat v esíčkách zleva doprava.
Podle zvuku se zdá, že člověk to mydlí alespoň 200km/h a přitom je tam o kilo míň. Takže vlastně bezpečná motorka?
Dvoutakty v této podobě neměly být nikdy zakázány! Uznávám, že díky smrádku z výfuku se roztopil led pod 2-3 tučňáky, ale oni ví, že je to pro dobrou věc!










09.06.2019 - dnes jsem s ní byl na malém okruhu v Motoparku Ostrava. Má jen cca 700m a rozměry pro motokáry, ale s Mitem tam byla neskutečná p*del - díky nízké váze. Je to neuvěřitelné, ale i přes malý výkon Cagivy mi tam překážely litry..., které si na tak malé trati musí hodně hlídat plyn, aby to nezahodili a nebyli schopni v překlápěčkách tak rychle přehodit moto ze strany na stranu.
Samozřejmě na jakémkoliv větším okruhu by mi okamžitě ujeli, ale tady šlo jet, co se dá, koleno na zemi v každé zatáčce. Přitom Cagiva byla pořád krásně čitelná, bylo cítit, kdy gumy začínají mírně ujíždět a blíží se po malém driftu velký průser...

Kdyby byli lidi s novým řidičákem rozumní a šli postupně od začátku s objemem motorek nahoru (50ccm - 125ccm - 250/300ccm, 600ccm, 1000ccm) věřím, že by bylo více dobrých pilotů a asi i méně mrtvých... Sám si vzpomínám, jak jsem se na začátku bez zkušeností zbytečně pral s velkou motorkou, přitom malá do zatáčky "hópne" sama.
V tu chvíli už měl ale Mito slíbené kolega Pavel a tehdy jsem hodně váhal, jestli ji prodat nebo nechat... Díky plotýnce vyhrál prodej a Mito už dělá radost novému majiteli.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
XJ900S
XJ900S napsal 22.12.19 v 08:54

Pecka, hlavně neprodávat a v obýváku na červený kobereček vystavit

Hery22
Hery22 napsal 27.05.19 v 05:59 10b.

Taliján
Taliján napsal 26.11.18 v 22:51

Tohle Mito do vitriny a oprašovat
Nebo do Cagivy a za nej ti daji majlant

Jounas
Jounas napsal 08.11.18 v 10:11 10b.

Taliján
Taliján napsal 08.10.18 v 21:22 10b.

10b

Více komentářů



TOPlist