renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1948)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kakuropes
Vloženo 14.8.2017
Aktualizováno 13.2.2024
Zobrazeno 2 159x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Co ještě napsat o péráku...? :)

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Po dvaceti letech ježdění na mopedu první velká motorka, takže dojmy hlavně pozitivní. Moc pěkně vymyšlená motorka, jenom uchycení předního blatníku (tři šrouby) trošku zlobí.

Motorku bych doporučil pro - Každému, kdo chce nenáročného nezničitelného veterána.

Doplňky na motorce - Tandem

Recenze

To, že jsem si jí pořídil, způsobil film Král Šumavy.
Mám akorát zajeto (1700 Km), takže teprve teď zjišťuju, o čem to má být.
Zatím si troufám na výlety do 100 km. Víc záda prostě nevydrží.
Ovladatelnost z mého pohledu slušná i při jízdě ve dvou. Spotřeba a brzdy nestojí za řeč, poruchy zřejmě teprve příjdou. Co se předstihu týče, dočetl jsem se, že se nastavuje v rozmezí 4-4,5 mm. Mě osobně to začalo trošku jezdit až když jsem nastavil 6 mm. Zkoušel jsem měnit bohatost směsi, typy svíček, komplet karburátory, ale na předepsanou hodnotu jsem nedostal.
2022 červen
Začal jsem trošku jezdit (když mi dočasně zdechla 350 čína) momentálně najeto 2800 km. Teprve teď to vypadá, že je jakž takž zajeto, převodovka jde lehce, brzdy si sedly. Do benzínu míchám Mogul TSF poměr 1:30, svíčka se nezanáší a čoudí to únosně.
Duben 2023
První jarní projížďky daly dohromady už asi 200 km. To všechno bez poruchy, takže se patřičnou výbavou (ala cestující kovář) chystám na 100 km výlet.
Sehnal jsem původní příčkový motor (přepouštěcí kanály oddělené nálitky) a příslušné komponenty, takže se můžu konečně pustit do stavby.
Listopad 2023
Během podzimu jsem najel celkem 1000 km a konečně s tím trochu sžil. Pérák fungoval skvěle, takže jsem mu za odměnu nadělil pořádné - historicky věrné tlumiče výfuku (HF moto). Od zkušenějších slýchám na dodavatele samou chválu, takže se vyloženě těším na montáž.
Leden 2024
Rovnou jsem pořídil nový stojan, když už sundávám výfuky, vyřeším rovnou i vůli v čepu stojanu. Vůle ve stojanu je už taková, že opravný čep nic nezmůže. Futrovat se mi to nechce, takže jsem na Motoren pořídil nový. Motorku bez stojánku jsem umístil do stojanu, stál pár stovek, ale práci odvádí.
Únor 2024
Výfuky přestože od doporučovaného dodavatele mi daly docela zabrat, z kolene na pravé straně šel dolů chrom, pak teprve šlo řádně nasunout do tlumiče. Převlečné nátrubky, které mají krýt spoj mezi tlumičem a kolenem jsem podle rady z manuálu zafixoval tak, že jsem hrdlo tlumiče omotal azbestovou šňůrou a nátrubek na to "natočil". Nedočetl jsem se nikde, jak spolehlivé řešení to v praxi je, ale tipnul bych si, že moc ne. Proto jsem pro jistotu šňůru ještě pořádně omatlal silikonem. Já vím, je to prasárna, ale v zájmu zajištění provozní spolehlivosti...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KAWAHAB
KAWAHAB napsal 27.06.22 v 10:33 10b.

Voňavka

tomcruise77
tomcruise77 napsal 22.09.21 v 06:04 10b.

Pérák vždy za 10b

jawatar
jawatar napsal 21.09.21 v 23:46 10b.

GHM
GHM napsal 21.09.21 v 21:46 10b.

Krasa, nech dohody vydrzi!!

Targus
Targus napsal 21.09.21 v 19:04 10b.

Co zbývá jiného, než jen tiše závidět...


Více komentářů



TOPlist