renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1949)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MaxMI16
Vloženo 11.3.2010
Aktualizováno 19.4.2010
Zobrazeno 12 176x
HODNOCENÍ PROFILU OD 66 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Tenhle stroj nikdy nebude z nejkrásnějších a ortodoxní veteránista by nejspíš nad ním ohrnul nos.Já z něj mám ale stejně radost a je spíš zázrak že se mi ho podařilo zachránit

Více fotografii

Recenze

Pérák je prostě klasika. Pohodové bublání krajinou a obdiv přihlížejících. Kdo to zkusil chápe kdo ne nepochopí. Na tomto stroji mám najeto pouze 26Km a to teď v týdnu jako testovací jízda po zprovoznění. Minulou sezonu jsem měl zapůjčen stroj od kamaráda který nemá doklady a tak jsem jezdil na svoje.Nějaké poruchy byli ale za to mohl právě ten kamarád který zprovoznění odbyl - hlavně elektroinstalaci. Výsledek byl ten že co hodina na silnici to hodina v dílně.Nakonec jsem mu to vyladil k dokonalosti na bezporuchový stroj. Obecně je tato motorka pro postavy menšího vzrůstu.Není na dlouhé cestování (obdivuju jednoho z Vás co na tom dal 450Km na jeden zátah to je fakt borec).Moje maximum bylo 88Km a už mě bolela... zadek. Jezdil jsem i ve dvou ale to není ono na to nemá tato motorka dostatečný výkon.Teď něco k mému stroji.Volal mi v roce cca 2002 bývalý spolužák (který věděl že po pérákovi toužím již od ZŠ) že jeho nastávající tchán uklízí garage a že je tam pérák ale v dost špatném stavu zda ho nechci.Jel jsem to obhlídnout a jímal mě děs.Motorka napůl rozebraná na hliněné fest mokré podlaze.Vyndaný motor z něj sundané zapalko a válec, klika samozřejmě seklá nádrž pohozená vedle s prorezlou dírou a dolíkem od řídítek, rozflákané světlo a na zbytku vrstva rzi. Po ohledání místa činu jsem zjistil že je vlastně kompletní a část dílů že je nacpaná do priorky.Zeptal jsem se na cenu a asi na mě bylo dost vidět že jsem zklamanej - že za 500,- ale že nemá papíry i tak jsem ho vzal na díly že si časem pořídím jiného a ze dvou udělám jednoho.Při odvozu jsem pod vrstvou borčusu našel z 1/3 urezlou SPZ kterou jsem si naštěstí taky vzal.Motorku jsem tedy přivezl domů a uschoval ve sklepě.Tam vydržela cca 3 roky a pak jsem jí rozebral a uložil do skříně.Tam vydržela další 3 roky a pak ke mě do zaměstnání nastoupil nový kolega který jak se záhy ukázalo měl dobré konexe na DI. Zadal jsem mu tedy číslo dochované SPZ a on mi zjistil že doklady jsou "živé" kdo je vlastníkem atd. Začal jsem tedy s SPZ a plnou mocí (źádné další doklady se nedochovali) obýhat úřady. První problém nastal hned při znovuvystavení velkého a malého TP.Při přepisu do elektronické databáze udělala kdysi soudružka několikero chyb.Zaměnila mi ve VINku 1 za 7 a jako typ určila 353 takže reklamace a dohadování (naštěstí jsem narazil na dobrého úředníka který si plat z mojich daní zaslouží) co tam má být a nemá být.Výsledek je ten že se vše podařilo a i když je velkej TP počmáranej opravama jako omalovánky ale je tam zapsáno vše tak jak má být - jen u typu motoru mám uvedeno jawa 250 místo patřičné 11 ale to už sem neprudil jsem rád že se to povedlo. (celou historii získání TP jsem podstatně zkrátil protože jinak by to vydalo na knihu).No a když už byli doklady tak jsem se rozhodl že k nim zprovozním i odpovídající stroj.Jednu sezonu (2009) jsem si užíval dokladů na cizím stroji a teď přes zimu jsem začal konat na svém titanicu (tuto přezdívku stroj získal když byl poprvé spatřen kamarády kteří prohlásili že byl snad zachráněn z titanicu).Na stroji jsem se snažil zachovat co nejvíce dobových dílů i když několika replikám jsem se taky nevyhnul.Jelikož byla mašina požrána festovně hloubkovou rzí upustil jsem od chromu a šel do zinku.Nádrž se mi podařila asi napotřetí zavařit a zbytek lakovaných částí vykitovat. Teď po kompletaci tam mám filtr z něčeho jinýho a nenamontován kryt - po vyladění namontuju patřičný díly. Dobíjení funguje na principu náhodných výbuchů takže ještě potřebuje poladit. Na dynamo to jezdí naprosto v pohodě. Obecně jsem rád že se vůbec podařilo originální zapalování zachránit.Nikdy z titanicu nebude fajnová voňavka ale mě to nevadí. Kdysi jsem ho chtěl na vyjížďky po lesích a na houby ale díky SPZ se podívám i jinam. Všem co to dočetli až sem díky za pozornost a pokud jste na péráku nikdy nejeli někde si ho půjčte - ani nevíte o co přicházíte.MAX

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kpt_šnek
kpt_šnek napsal 12.08.22 v 12:55 10b.

MaxMI16
MaxMI16 napsal 15.06.22 v 08:31

Ahoj všem a díky za komentáře.
Letos se bohužel pérák sraz nekoná tak plánujeme s kamarády v druhé půli července výlet na mácháč - ta věc má pozadí ale o tom až v deníku. Jinak vyskytl se v okolí mladý nadějný motorkář kterému také voní spálené M2T tak jezdíme víceméně každou neděli po výletech. Užívejte probíhající sezóny a kolama dolů. MAX

mirekhooper07
mirekhooper07 napsal 15.06.22 v 04:11 10b.

Hezky napsáno, gratulace k pěknému výsledku

GHM
GHM napsal 06.08.21 v 19:17 10b.

Krasny, koupil jsem podobny vrak

kawajawa
kawajawa napsal 21.02.18 v 17:49 10b.

tak úplně stejná cesta ze šrotu mě čeká

Více komentářů



TOPlist