renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1951)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Danisek
Vloženo 27.12.2012
Aktualizováno 7.12.2023
Zobrazeno 40 128x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Příběh začíná v dubnu 2008, kdy jsem koupil u hajného tento pekelný stroj za cenu šrotu. První ohlédnutí a co je špatně.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Už v roce 2008 jsem věděl že pérak je úžasná motorka, Teď ji po 10 letech dokončuji a moc se těším na výsledek. Jestli něco můžu doporučit. Opravdu než dáte motorku lakovat tak ji poskladejte a nejlépe z dílu z daného období. Dnes je to pro Vás, příští rok už budete třeba prodejce a opravdu těch rozdílů není tolik,aby si to človek neohlídal,Zde je můj příběh renovace a chyb.

Motorku bych doporučil pro - Pro veteránisty, milovníky motocyklů jawa

Recenze

Já studoval z těch dvou webu, doporučuji každému.
1) https://veteranport...ikace-a-rozdily.html
2) https://zc-moto.web...technika/jawa-perak/

Můj perák není 100% dle originálu. Měl v době kdy jsem ho koupil FJ tachometr, na burze jsem koupil krasné FJ sedlo. Ale to se dá kdykoliv vyměnit. Zbytek dílu plechových by mělo obdobím pasovat.
160mm brzdy, kolečko v nadrží, blatníky lemem, zadní díl se zapuštěnou odrazkou, nosic s dlouhými vzpěrami, motor prodloužené žebro pod karburátorem, přední vidlice a blatník na 4 šroubky

Original je to takhle, plechový obal, v nem zevnitr zalepene sklo, pod sklem tesneni a pak bakelitovy kalisek s mechanismem a cifernikem. Plechovy obal je ze dvou casti, ktere se k sobe chytaji ohnutim trech pacek. Starsi provedeni u peraka a prvnich kyvacek ma ty packy nahore u skla a novejsi zespod. Tohle na me pusobi ze je mysleno proste jen zandat do plechoveho obalu. Dulezite je to rozmezi sklo-plech a pak plech a vrsek spinacky poradne utesnit napriklad silikonem, at tudy netece voda

19.12.2022 - Dnes poprvé dodělal funkční spojku a dál řetěz a nachystal si další věci ať to mám zas kompletnější. Tento týden mám v plánu STK. Příští týden přepis.



23.3.2020 - Plán => Aktuálně mi chybí
- Zadní stupačky a bobek na nosič

Seznám průserú a věcí co mi nepasovaly
0) Jediná chyba co jsem neohlídal DORAZ na řídítka, rám je už v laku a doraz děla tlumič řízení ale při skládání to oceníte, už mám otlačený šroubek na nádrží.
1) zadní rozeta REPLIKA - nevlezla segerovka (udělal se zápich výš), jiná tloušťka segerky
2) KLIKA - První klika špatně M6, Druhá klika špatný závit M18x1,5
3) Váleček do páky na zadní brzdu musí být z plného materiálu. Klasika byla nahouby, křídlová matka tam špatně pasuje.
4) Stop spínač REPLIKA s držákem - spatně díry a malo zahloubené pro zapuštěný šroubek
5) Horní kryt nebyl správně nastavený na šroub horní držák tlumiče - povolit, nastavit a zavařit ( z vnitření strany)
6) Přední světlo - špatně nachystanené na zasunutí předního ramečku - před renovací doporučuji to zkontrolovat
7) Zadní světlo a plastový rameček na SPZ - Nepasuje tak je třeba trochu sebrat z plastu a svetlo dat trochu vyš a jde to nějak udělat elegantně. Foto bude ve fotogalerii
8) Různá délka předních pružin v tlumiči
Přední vidlice - 2dilné pružiny 42cm a 14,2cm / 1 dílné 47cm

3.1.2020/b] - start a řadící páka po chromu






[b] 22.8.2019
- Přední kolo - Kolo po chromu a vypletu převzato u Ondřeje Fuxe

20.3.2019 - Došlo zapalování z https://JAWADYNAMA.cz
Dostal jsem poukaz na renovaci od svého klubu k 30. Takže bando moc díky
Jinak cca 3800,-

15.12.2018 - Skladaní motoru U Jankovského
Behem dne proběhlo u Zdeňka s Lukášem Stachurou skladaní motoru a opravy přední vidlice a vložení motoru do rámu. Nemilý problém zjištěny - Zavit M6 pro rotor byl velký. Výměna kliky v zaruce, ale druhá klika měla špatný závit M18x1,5 (opraveno přezavitováním, malá jebačka)

- elektro svazek z MVdily.cz ( pěkná sada i odporem pro STOP spinač)
- GO zapalovani perak http:\www.jawadynama.cz
- Sada šroubů - Jméno: Milan, Telefon: 603263466 , Lokalita: 763 21 Zlín
- včetně motoru - Jawa 250 - 2500kč; Jawa 350 - 2600kč

Celkové náklady na renovaci :
--
Izolátor spínací skříňky 90,00 Kč
2x Šroub schránky - Pérák - chrom 160,00 Kč
Palivový filtr - lahvička 160,00 Kč
Držáky stupaček - Pérák 250 549,00 Kč
Sada ložisek řízení 470,00 Kč
Brzdový spínač červený - Pérák, 299,00 Kč
Páčky s kuličkou - pár 295,00 Kč
Rozeta - Pérák 160 chrom 2 600,00 Kč
Klakson sluníčko - červený 549,00 Kč
Poštovné 95,00 Kč
http://www.jawasoucastky.cz/ --- 5 267,00 Kč ---
---
Výfuky pérak 4 200,00 Kč
Kolena J250 1 700,00 Kč
Matice kolen J250 250,00 Kč
GUMA - pod spínačku 80,00 Kč
GUMA na přední stupačky 150,00 Kč
Řadicí hřídel 200,00 Kč
Rafky oba rozměry 3 000,00 Kč
Poštovné 160,00 Kč
http://www.hfmoto.cz --- 9 740 Kč ---
---
Hlavní stojan pérak s čepem 675 Kč
http://motoveterandily.cz/ -- 675 Kč --
---
Motokenny.cz - lak 17 500,00 Kč (kryt bowdenu,pant, linky, klempíř )
Přední světlo 2 095,00 Kč
Vrchní díl kryt řetězu 400,00 Kč
Chromovaná nádrž 6 500,00 Kč
Pořizovací cena 2 500,00 Kč
Sedlo + ošetření 1 400,00 Kč
Pružina sedla + věci kolem toho 1 000,00 Kč
Zadní pant - 250,- 250,00 Kč
Repas vidlic 2062kč
Mezisoučet -- 33 707,00 Kč --

MV díly
Osky přední zadní 1000,-
Ampermetr bakelit a kliček 2000,-
Repase tachometru 2500,-
čistění hliniku 7500,-
řiditka a prepinač 1700,-
Repase zadních tlumičů asi 4000,-
vložka zadních tlumičů 270
zachyt stojanu 128
Brzda a tahlo 2000,-
rukojeti 180,-
kabelaž 500,-
Náhon 400,-
Krytky 150,-
Výplet a centrování 1300,-
Sada těsnění 200,-
Labyrint 180,-
Krytka zadního naboje 182,-
Ložiska a gufera LOID 550,-
Matice čepu rozety 300
Součet 25 000,-

MV díly
čelisti přední 550,-
Pruziny na brzdy 50,-
páčka brzdy 278,-
krytka předního kola 182
Sasa lanek 250,-
Součet cca 1300,-

Dům motocyklů
Páčky bez kuličky
2x duše

FUX
Vybrus 2000,-
klika 2000,-

16.10.2014 - Nové díly





http://www.jawasoucastky.cz/ a http://www.hfmoto.cz/cz.html Cena :Vějířové matky kolen 250kč/pár, GUMA Stupačky přední 150kč/pár; Guma pod spínací skříňku 80







Cena : světlo 2095kč, klakson : 549kč







Cena : Rafky 2x 1500kč, výfuky : 4200kč; kolena 1700kč, stojan 675kč







Cena : sada šroubů 2500kč - Sada šroubů - Jméno: Milan, Telefon: 603263466 , Lokalita: 763 21 Zlín - včetně motoru - Jawa 250 - 2500kč; Jawa 350 - 2600kč




Nabízím repasi ampermetru na Jawa pérák kývačka, 500 OHC. Vyměním cívku, zkalibruji, dám novou stupnici. Jsem schopný také změnit polaritu ampermetru (z ampermetru pro kývačku udělám pérákovský a naopak). Samozřejmostí je nový lak a vyčištění kontaktů. Dokáži také předělat 8A ampermetr z kývačky na 10A z OHC a naopak. Ampermetr musí být kompletní, nesmí mít prasklé sklíčko a zlomenou ručku. Lze zaslat i vrchní díl spínačky s ampermetrem, pokud se někdo bojí vylisování.

Jméno:
Telefon:

Jan Galajda
722151145

Lokalita: 399 01 Písek

Cena:
Dohodou


09.05.2014 - Koukám po zajimavé replice předního světla.




http://www.vintage-replica.cz/251..htm

06.05.2014 - Vidle po repasi - Michal z jawasoucastky.cz





Cena : Futra pertinaxová : 470,-
Měchy vidlice: 220,-
Objímky měchů: 250,-
Práce: 1000,-
Poštovné : 122,-
CENA : 2062 kc



3.12.2013 - Zachvili to bude rok od prvního rozebrání = doma vše v laku, komplet sedlo s pružinou, chromovaný utahovák krku. No ... nic moc

14.7.2013 - Dovezl zbytek dilů od motokennyho.cz - Nosič, kryt řetazu, držák sedla, vidlice





Odkaz pro elektro svazek : http://www.motoelek.../J010-2s.htm [/quote]

22.5.2013 - Jízda do Brna pro nalakované díly s Lukašem
Vyzvednuto vše až na nádrž, kryt řetazu, předního kluzáku, nosiče...





5-6.04.2013 - Rozebirání motoru se Zdeňkem - Problém byl zrezlý válec a píst ve válcu. Řešení : odmontovat tyčky z karteru (kontra matky a povolit). Vše povolit a pak nastal problém když byly kártry od sebe 2cm. Vrchní žebrování nešlo dál, protože mu zavázely vyfukové závity. Řešení trochu dostat výš válec a pokračovat dál. Kdyby bylo WD a sajrajtu co rozleptal trochu tu rez asi v životě to nerozebereme.






Zajímavé rozdíly mezi kývačkou a pérakem. HLAVA 5 hran i kolečko se zapuštěním - pérak má první žebro poznatelně menší než má kývačka. Spalovací prostor je u péraka vetší. VÁLEC - 5 hran pérák má dole ve vložce čvercový a né obdelníkový výřez. Obdelník je poznatelně na kývačkových katrech.



PROČ JSOU TYČKY MEZI PÉRÁKEM A KÝVAČKOU JINÉ DÉLKY ? Protože vyndaní hlavu z motoru, který je v rámu péraka je v případě výměny těsnění nereálný s dlouhými tyčkami.



19.02.2013 - OPÍSKOVANÉ DÍLY ODVEZENÉ K MOTOKENNY.CZ http://www.motokenny.cz/




Chybí : Stupačky, Oba kryty řetazu, kryt náhonu tachometru, nový štítek ::: Opravit : Nosič, přední blatník, dopasovat zadní blatník, přední vidlice



19.02.2013 - ČÍSLO RÁMU - je na horní trubce nad katlikem nářadí. Na opiskovaném rámu je číslo čitelné.






05.02.2013 - Zajímavý článek - docela mě pobavil ... http://www.umastenamanicka.wz.cz/perak.htm

31.01.2013 - Dnes jsem přes aukro za 270 s poštovným zakoupil tuto knižku, jsem zvědavý zda mi něco dá. Určitě budu referovat.

Neodborný rozbor knihy : Největší zklamání je z vývoje péráka během výroby 46-54. Vysvětlili výztuhu u krku rámu a změnu ve vidlicích. Jinak jsem se nedočetl o změnách nic. Knížka je to zajímavá a jsem rád že ji mám,ale pro renovaci nepoužitelná.







27.01.2013 - Dnes jsem zakoupil zadní část blatníku se zapuštěnou odrazkou 1200,-











V roce 1954 proběhla u všech motorových vozidel výměna Typových osvědčení a SPZ za nové Technické průkazy a nové SPZ. Výměnu prováděly DIVB na základě paragrafu 111 vyhlášky č. 196/1953. Původní Typová osvědčení dnes tedy nelze použít k přihlášení vozidla.


17.01.2013 - Dnes jsem na aukru zakoupil "typové osvědčení" za 800kč - Vyrobní číslo 13251-54 z roku 54, na zadní straně mám přidělené značky KM-XX-XX ... Tak uvidime, kdo byl majitelem ...
Zajímavost : V osvědčení z 48 - obě pneu mají rozmě 3,00






Pro výrobní rok 1951 jsem zjístil rozdíly :
Přední maska bez plíšku a šroubku, vidlice lem a 2 maznice, přední blatník uchyt na 4 šrouby, stupačky na šroub, nadrž kolečko, nosič se vzpěry, zadní blatník s lemem a se zapuštěnou odrazkou, rozeta 47 zubu 160mm, sedlo molitan.



10.01.2013 - Odvoz všech dílu na pískování, prozatimní plán - rok výroby 1951 - plná verze v chromu, rok výroby 1950 - vojenská verze aneb co mi doma zbylo.

07.01.2013 - dnes jsme rozebrali druhou vidlici a zjístili jsme že je to maska z FJ první typ se šroubkem. I krk má značku FJ. Po znovu prostudování rozdílů ve vyrobě jsme zjístili že:

Po roce 1950 se používal blatník s integrovanou odrazkou (zapuštěná) (od čísla 11-81430), později s nosičem bez dlouhých vzpěr (cca 1952), který byl uchycen pouze na vrch blatníku.


Tímpádem - zapuštěná odrazka a nosič se vzpěry pro můj rok 51.

28.12.2012 pokračování - Není nadto v pohodlí teplého domova koukat na internet a vybírat díly na péráka a v tom bláznivý nápad. Je světlo, pozvu kámoše a zprovozníme péráka s 353 motorem a vyzkoušíme ampérmetr. Slovo dalo slovo a z jednoho kámoše byli dva a než jsme motorku vytáhli na cestu byla tma,ale co předcházelo cestě na cestu. Jelikož nemám 6V baterku, domluvili jsme se že se 1 zapůjčí a druhá kdyžtak použije z ČZ 487, po prvotních obavách jaký pol je uzemněný jsme se shodli s obavou, že to bude + . První problém, rozebraná spínací skříňka a jak jsou vytočené kontakty? Zjístili jsme podle jedné skřínky že je to delší kontakt dopředu a trochu vytočeno doleva. Po prostudovaní významu poloh jsme zjistili, že nejlepší jiskru to dává úplně vlevo. A šli jsme na cestu. Nic, ani škyt ... Dovezli zpět do garáže a zkoušeli ... nakonec mě napadlo že to šílené zápalko pošteluji na předstih 4mm ...nemám tucha jak se to dělá,ale pohrál jsem si s kontaktem a mezitím, co Lukáš hledám na internetu, kolik má předstih 353, jsem to zkoušel nakopnout. ...NIC ... prý 4,8 ... aha já to měl na 4mm... Když to nejde, tak zkusíme sundat nádrž a ZDE to vzniklo ... když je dole nádrž, půjde všechno ... Netušil jsem kolik srandy nás čeká ... první problém šroub co drží řidítka, jeden pohoda, druhý strhnutý ... bude se to muset někdy pak odvrtat. Přední blatník pohoda,ale zajímavost, že jeden šroub byl držák lanka. Oska pohoda,ale 16 klič, který doma nebyl . Šlo to 17 nadstavcem, točil jsem proti směru hodin.






Začínám být rád, že existuji nadšenci, kteří rozepsali rozdíly ve výrobě Peráka.Viz odkazy co mám dole.

Perák vypadá že nebyl napadnutý kutilem a minulý majitel ho zachránil tím že ho natřel,ale otázka co bude pod barvou.
Další záhada jak vyndat motor ? Šrouby dokonce všechny 4 jsou venku a motor nejde, né že je zespod špinavý,ale nejde ven. Řešení ? Půjde jako poslední. Demontáž všeho co se dalo povolit normální silou, jinak kartáč a vyčistit závity. Ikdžy nemám kývačky v lásce, jde vidět že ty motorky mají mnoho společného. Chyběly mi rozebiratelné držáky motoru. Stojan mám plechový na pružinách bez zachytu. Nakonec se povedlo z jedné motorky po 4 hodinách srandy udělat komplet rozebranou motorku,ale ještě mě čeká vyčistění rámu a dílů od špíny. Kontrola a rozebrání vidlic. Soupis rozdilných dílů z výroby. A zjistil jak s dorazem aby mi nebouchal do nádrže.






TIP na odmontování zadních tlumičů - bez zničení víčka - zespod dlouhá tyč a vyťuknout










28.12.2012 - Prošel jsem prodejce replik a narazil jsem na plastovou spínací skříňku, mám doma i pěkný ampérmetr, musím ověřit funkčnost,ale ručka se hýbe se středem na 0 celkem přirozeně. Čeká mě rozebraní vidlic a zjíštění proč mám ze dvou sad proměněny spodky 3 a 4 díry. Zadní blatník nosič se vzpěry ano nebo ne. Koukal jsem na přední blatník náhradní (4 díry), co mám doma a bohužel má jeden díl na šrouby uhnilý, prostě to tam není. Koupit novou vzpěru na 4 díry ?Nebo demontovat ze starého vzpěru přední a vyměnit u blatníku, který budu používat?




¨

27.12.2012 - Vyndání motocyklu z kůlny do dílny a první ohledání a aktualizace chyb.Přes internet hledání rozdílu v modelech JAWA Pérák.
První rozdíly jsou - Přední vidlice - spodky mají mít 4 díry a blatník také. Nemám - přední blatník by měl pocházet z Zbrojovky. Přepínač světel by měl být hliníkový, plechový byl snad od roku 52. Musím zjístit kde je nejbližší auto-moto klub a jaké jsou požadavky pro atestati a přidělení veteránské SPZ.

Zajímavé zjíštění - doraz vidlice způsobil dulky na obou stranách nádraže - douchá to o masku


V letech 2008-2010 - Zakoupený nový pant na zadní blatník za 250kč

Prázdniny 2008 - Zakoupeno sedlo a věci okolo sedla

Duben 2008 - Motocykl zakoupen a zlehka očištěn
---

Prodám díly na vozík PAV 40 a PAV 41
E-mail: fijase@seznam.cz

Veteránské papíry:
http://www.veteranca...lenske-kluby-vcc-cr/

Oblibené odkazy :
http://jawarmaniak.w...snosti_kajvacka.html : Super popsané rozdíly
http://zc-moto.webno...perak-vyrobni-cisla/
http://www.velorexy....vace-palivove-nadrze - Chemické odsranění rzi
http://jawyletadla.wz.cz/renovace.htm
http://veteranportal...ikace-a-rozdily.html
http://zc-moto.webno...technika/jawa-perak/
http://jawyletadla.wz.cz/Jawa250.htm
http://www.motoservi...vace-jawa-250-perak/
http://www.garl.estr...ocyklu/jawa-250.html
http://www.eurooldti...-perak-renovace.html
http://mujveteran.ic...ndex_fj-rozdily.html
http://jawa.mtm.sweb.cz/ / Výrobní štítky
R+R kovo s r.o. Liberec - oprava uloženi ložisek

Prodejci:
http://www.kyvacka.cz/ - Asi pouze poštou - Kuřim
http://etovar.cz/cs/ - Třebotov
http://motoveterandily.cz - Rožnov pod Radhoštěm
http://www.jawaostrava.cz/ - Ostrava
http://www.amstuning...78-jawa-perak-250350
http://www.plszabo.cz/eshop/ - Stará Boleslav
http://www.moto-ok.cz/ - Ústí nad Labem (není kamenný obchod)
http://www.motokrnov.cz/
http://www.jawasoucastky.cz/
http://www.motokramek.cz/
http://www.tkmoto.cz/
http://www.jawacz-dily.cz/
http://www.moto-ruzicka.cz/
http://www.motojelinek.cz/
http://shop.jawacz-dily.cz
http://www.montyjawa.cz/
http://www.motomaxsro.cz/
http://www.moto-ustinl.eu/

http://www.motokenny.cz/
http://www.matesmotoservis.cz/
http://www.renovacemotocyklu.cz/

Fotogalerie jiných péraků
---
http://buggycz.rajce...perak_250_11_FJ_1947

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kakuropes
Kakuropes napsal 19.08.22 v 16:07 10b.

Pérák od hajného, super

tigermen
tigermen napsal 01.11.20 v 07:17 10b.

Moc pěkně zpracovaný. Díky .

Danisek
Danisek napsal 20.10.20 v 19:40

Zde kámošův manet : https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=66612

Danisek
Danisek napsal 20.10.20 v 19:38

V tom mě inspiroval kamarád. Tak jsem začal psát svůj příběh a průšvihy na renovaci peráka. Ale dělám na něm defakto 12 let a už roce 2008 jsem to sehnal levně. Ale už tehdy šlo cítit,že taková motorka je už tehdy dražší jak kývačky. A hlavně chci jen ať když se někdo pustí do renovace že opravdu je studovat jednotlivé díly a skládat to z období z které je rám. Diky

Dolin
Dolin napsal 20.10.20 v 19:03

Tyvole to je report!!! Paráda

Více komentářů



TOPlist