PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mufiozo
Vloženo 12.5.2017
Aktualizováno 18.3.2018
Zobrazeno 3329x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Motorka pro každý den i na cestování.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1150 GS: Víc peněz za starší stroj a čím bych si pomohl?

První dojmy - Jako na koni! Nefouká na ní, velice mě překvapil příjemný motor.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty, co nechtějí blbnout v okruhu 50km okolo baráku, ale plánují delší jízdy a chtějí jezdit okresky a občas i dálnice.

Doplňky na motorce - Padáky, boční kufry, blastry, přídavné plexi, šusplech, centrální stojan, Scottoiler




























Recenze

Výborný stroj, jezdím s ním každý den do práce. Je velice pohodlná, nefouká na ní, jezdím s otevřenou přilbou kolikrát i po dálnici. Zvládnu na ní sedět i přes 10h denně čistého času aniž bych dostával křeče do celého těla. Výkon je dostačující pro ne-maniaky. Do 100kmh víc než dobrá akcelerace, při 130kmh už se ztrácí, ale to mě vůbec nezajímá, na předjetí po dálnici to pořád bohatě stačí a blbnout v téhle rychlosti nehodlám. Motor má příjemný zvuk, projev a vibrace, což je důležité při cestování.

PS: ok, ok, ok, pár kw navíc by bylo příjemnějších, ale ve větším objemu, anebo nevážit jako prase, to je druhá možnost... u 1000ccm dvouválu bych se ale už trochu obával prokluzu v zatáčce na mokré vozovce, už i na te 650 se musí zlehka.

Přední 19" kolo toho dost pobere.

VStrom má i nějaké mouchy, ale nevím o jediném stroji, za který bych měnil - nic lepšího v takovém poměru cena/výkon není. Ty mouchy - určitě přední vidle, čekal bych od ní víc. Mohli tam dát USD jako má Versys. Zadní odpružení pro pořádného chlapa a ještě babu nestačí, motorka je pak moc nízko nad zemí a škrtá v zatáčkách podvozkem, to platí i pro VStroma 1000, referoval mi to kolega z práce který ho má. Pochopil bych to ještě u 650 ale jak si to mohli dovolit u 1000, to nevím. Světlá výška nic extra, tak o 5cm ji snižujou svody od výfuku vedené pod motorem, pěkně mě s tím serou, neopravili to ani v nové verzi. Centrální stojánek tam není od výroby, ten co mám já, neumí vybalancovat sundání předního kola, což je dost zásadní nedostatek. Nádrž se nedá zvednout, aniž by se celá nesundala vč bočník plastů. Brzdy jsou takové gumové, nedávkují se úplně snadno, je to takové "buď a nebo". Celkově build motorky - uměl bych si ho představit i lepší. Při přejetí nerovností v tom vždycky někde něco klepne ve vidli. Mohl bych ještě říct nevýhodu k objemu, když jedu po dálnici 130kmh a motor už točí těch 6000ot., tak už si přecijen tak pohodově nebublá. Originální štítek stojí za hovno. Někde okolo 5000ot. je výkonová díra, prý to spravili v nové verzi VStromu. Ta výkonová díra způsobí, že je třeba podřadit a jet tak od těch 6500ot./min a výš, když se předjíždí. Od 8000ot./min výkon vadne. Když se s tím má jet sportovněji, musí se to držet pod krkem.

Nevím, kde se vzala ta fáma o tom, že dvouvál jede víc odspodu, protože Hornet 600 měl ten motor stejně silný + měl podstatně lepší vršek. Ale to lidi říkají, že SV 650 má ten motor jinačí. Možná má jet Strom jako enduro líp odspodu jakožto opravdu odspodu.

Lidi si u VStroma pochvalují světla. No, já byl z Horneta zvyklý na trochu něco jiného. Kulaté světlo spojené z řidítky jde s jezdcem do zatáček. Dalo se naklápět podle potřeby. A svítilo naprosto excelentně, řekl bych že dálkové i líp. U VStroma... nevím, nemám to jak srovnat s jinou motorkou s kapotou. Nedá se naklápět podle potřeby a v zatáčce nesvítí dostatečně do strany. Je to v pohodě světlo, ale za mě, kulaté světlo spojené s řidítky je teda podstatně progresivnější technologie :)

Plasty na mé černé matné verzi VStromu vypadají dobře na pohled, ale při bližším prozkoumání ve mně některé kusy moc dobrý dojem nevzbuzují. Jsou dostatečně tuhé a bytelné, ale krovky jsou takové nic moc, navazování působí místama trochu nesourodým dojmem. Hornet měl krovky udělané z pořádného plastu, pevné - takže to jde. Celá nádrž, jak už jsem řekl, je obalená do plastů. Jezdil jsem nějakou dobu bez těch bočních a nevšiml jsem si nějakého zhoršení ofuku vzduchu.

Ve městě je znát horší manévrovatelnost než s Hornetem, málokdy si projedu do čela křižovatky, má to široká řidítka, je to vysoké. Na druhou stranu, když jsou zácpy a nedá se pořádně svižně jet, tak si alespoň pohodlně sedíte.

Spotřeba jde odhadnout jednoduše: kolik točíš na 6. stupeň, tolik žere. 6000ot. je cca nějakých 130 na dálnici a veme si 6l/100km. 5000ot. 110kmh a máš to za 5l/100. 4000ot. 90kmh a máš to za 4l. Při cestování točím od 3000ot. a průměrku na okrese mám 4.8l, ale nebojím se za to zatáhnout.

Transalp 650 - Jel jsem na tom a motor se na VStrom moc nechytá, je dost lenivý :/

r1100gs je na v akceleraci do stovky stejná, přepočtěte si kw/kg GS a VStrom a uvidíte proč. To ale není ten hlavní důvod, protože nadlitr je pořád nadlitr, nemám k BMW důvěru co se týče spolehlivosti, preferuju motor navržený tak, aby do něj už nikdo lézt nemusel po celou životnost motorky.

SERVIS:

Takže jsem si dělal ventily a synchronizaci.

Co se synchronizace týče, tak to jsem si už tak dlouho nezanadával. Neskutečně blbě přístupné podtlakové vývody. Šetřilo se i u hadičkových svorek. Zatímco Hornet měl na každé hadičce svorku s vyhnutým zakončením, aby se dala pěkně mačkat, tak Suzuki ne. Rozkaz zněl jasně: "linka na ohýbání oček nechť je odstavena, neboť ušetříme na každém prodaném kusu 4 koruny." Mám zhmožděné polštářky. Taková blbost a jak to nasere. Další věc všeobecně konektory. Jdou od sebe neskutečně těžce odpojovat, je skoro nadlidská síla je stisknout a rozpojit bez tahání za kabelové přívody, obzvláště ty u radiátoru nebo u nádrže, což mě pěkně štve - nechci jednoho dne řešit blbý kontakt kvůli poškozenému zakončení kablíku. je takový problém na konektoru přidat hmotu, aby šel nejen zapojit, ale i normálně uchopit a odpojit??? Asi jo.

Napínák rozvodového řetězu zadního válce je kapitola sama pro sebe. Vzpomněl jsem si na Lakatoše a Zetor. Musel jsem sundat zadní kolo a odstrojit pár věcí u nádrže a jakýsi plastový dekl držící hadičku zadní brzdy, poté do sebe zastrčit 2 prodloužení pro gola klíč, na konec ještě nasadit kloubovou hřídel a až potom povolit 3 šrouby na napínáku. Při zpětné montáži mi při tomto kaskadérském kousku spadl imbusový šroubek - navzdory všem snahám jsem ho již nenašel... Nakonec, není to tak strašné, ale než jsem přišel jak na to, trvalo to. Příště už to bude šup šup. Tady si píšu poznámku o výhodě řadového motoru - jeden napínák, jeden rozvoďák, jedno víko hlavy, žádné hledání polohy kliky a vačky pro zadní válec.

Měl jsem stržený (nebo spíš už načatý) závit na jednom víku hlavu válce, za to Suzuki nemůže, dal jsem tam VCoil.

Měnil jsem si taky řetězovku. Zadní rozetu drží šrouby, které mají utahovací moment 60N.m. Dal jsem na momenťák 55N.m, říkal jsem si, že je to starý šroub. A výsledek? Dva šrouby jsou v prdeli, prostě se serval závit. To ale není všechno. Šrouby, které v te rozetě jsou, jsou vyndávací, tzn. měly by být dostupné jako náhradní díl. A jsou? NEJSOU! Schválně jsem se podíval, jestli jsou ty šrouby k dispozici na Hondě Hornetovi. A jsou? JSOU! Tak co si o tom má člověk myslet? A to ještě pořád není všechno. Ty šrouby u horneta jsou M12, u Suzuki M10 a jaký má ten šroub u Horneta utahovací moment? 42 N.m! Takže?

Ono by se dalo snadno říct, že si mám koupit pevnostní šrouby nebo závitovou tyč a udělat si je. Pevnostní v požadované velikosti jsem nesehnal v ČR vůbec. Možná nějaký strojař by mě vypeskoval, že jsem se nedíval tam či tam, ale není to jednoduché koupit. Tak jsem koupil závitovou tyč za 250,- . I piloval jsem pilkou, i brousil jsem bruskou a výsledek? Při utahování na 35 N.m se šrouby i matice ukroutily. Prostě to bylo bláto, musí tam být nějaký lepší materiál, asi kalený. Ty kundy ze Suzuki nemůžou zkrátka dát ty šrouby jako náhradní díl, je to jak naschvál, špatně uvedený moment v manuálu + nemožnost koupit náhradní. Tak jsem musel jako vocas koupit za 500,- celý použitý díl, ze kterého jsem si ty šrouby vymontoval. Čímž moje starosti nekončili, protože mi ten díl poslali bez těch zakalených matic, které jinak nejsou k sehnání a napartsdepot.cz jsou za 70,- Kč kus.

***

Chvíle nudy tak napíšu další záznam, ne? Stromek má takovou zajímavou featuru. Má dlouhé, široké a pohodlné sedlo, které navazuje na plotnu, a většinou centrální stojan. Nohy se dají dát na řidítka a krásně se na Stromka dá lehnout. Eventuálně s topcasem se sedne na pozici spolujeydce, nohy se opět natáhnou a dá se i opřít. Využívám velice často k odpočinku. ne že by to šlo jen na Stromovi ale víte jak to je...

Když už jsme u toho plexi. Na Strom existuje taková featura, a to je plně stavitelná konzole pro plexi, regulovatelný náklon i zdvih. Prodává Marselus za 1500,-. Zatím jsem to na žádné motorce ještě neviděl, kromě velkých cesťáků, jinak každá má plexi víceméně napevno. Rozsah zvednutí může být dost velký, tak 15cm. Znáte to dilema, jak si chcete koupit drahé plexi na motorku a prostě nevíte, jestli nebude n hovno? Tak se Stromem to nemusíte řešit, prostě si ho zvednete a sklopíte jak chcete.

Já mám plexi od Givi, je vysoké celkem 57cm. Trochu jsem s ním musel laborovat. Je potřeba dodržet celkem 3 zásady, abyste měli v helmě klid:
1. Nesnažit se proudění vzduchu zastavit, ale pěkně a plynule ho směrovat.
2. Mezi spodní hranou plexi a kapotou musí být mezera. Touto mezerou se nasává vzduch do motorky, který pak proudí podél plexi až k jeho horní hraně a tam se střetává s vnějším proudem vzduchu. Díky tomu se vnejší proud vzduchu na horní hraně plexi neutrhne a nezačne vytvářet turbulence a kravál v přilbě. Výsledný proud vzduchu je sametový a pěkně obtéká bez kraválu přilbu.
3. Plexi nesmí být příliš nastojato, pokud je, vnější proud vzduchu se na jeho hranách opět utrhne a vytváří turbulence. Lepší je ho mít sklopené. To plexi co mám je dost vysoké a může být sklopené slušně, ale limitací je, že do něj naráží zrcátky při zatáčení.
(4.) Deflektor taky umí udělat svou práci a pokud nemůžete zajistit mezeru pro nasávání vzduchu, tak ani není jiná možnost.¨Já deflektor nepotřebuju.

Terén, to je něco. Nejezdím moc často v terénu, ale Strom má velice nízko spodek. Nechá se zahambit i malým kmenem spadlým přes lesní pěšinku. Na druhou stranu, na Hornetovi bylo peklo jet i po šotolině, totální kostitřas. Tímto Stromek netrpí. Je to motorka na rozbité a snad i velmi rozbité cesty, zvládne i hlínu díky pneu, ale terénní to teda moc ne, i malý kmen se musí v lese objet. Největší sranda je, když se za enduro označují motorky se silničním rozměrem ráfků, jako je TDM nebo ty nové motorky typu Tracer, Crossrunner, Versys atp. Před těma má Strom ještě pořád náskok, protože ikdyž v lese musím překážku objet, tak alespoň potom vyjedu hliněný svah, díky pneu. A to ještě není ta hlavní věc, ještě důležitější je, že si pod Stroma dáte šusplech. Díky němu si na nějakou louku prostě vjedete, protože když se objeví náhle šutr, neudělá vám totálku proražením díry do motoru. Strom se dá tak o 5cm zvednout a to díky delším kostem a redukci na teleskopy. Já bych si to tam asi jen tak nenamontoval, protože bych se obával jízdních vlastností, ale zvednout se to ještě o něco dá.

Další výhoda rozměru pneumatik je ta, že se na ně prodávají pneu, které se nesjedou tak rychle jako ty klasické silniční. Nevím čím to, jestli směsí nebo větším množstvím hmoty, ale motorkáři na mitaskaách nebo metzelerech tourance hlasí nájezdy i přes 20000km.

Pořád nemám jasno v tom, jak je to s výkonem. Někdy si říkám, že stačí bohatě, někdy mi ale chybí. Myslím že zkusím trochu víc do síly zpřevodovat motorku. Přijde mi, že má moc dlouhou jedničku a do serpentýn v kopci moc slabou dvojku. Navíc já sám vážím přes metrák a na to ten převod určitě nedimenzovali.

***

Musím si postěžovat na brzdy. Aby bylo jasno, mám 10 let starou motorku a brzdy jsem ještě neservisoval, takže ani nevím co je tam za desky. Ale teda dost mě začíná štvát pumpa. Když chci jet razantně, blbě se dávkujou :/ dal bych jim známku 3. 2 měl Hornet, 1 by měl fazer.

Výkon motoru... mám tam teď poruchu s ISC ventilem, takže moje hodnocení není úplně objektivní a projev poruchy kazí celoový dojem z jízdy. Maximální výkon 49kW - ok, může být, není to tak málo, ale nejsem moc spokojen s výkonovým průběhem. Jde u 5000ot. je výkonová díra a je to takové... no... někdy mi to vadí, někdy ne. Ta motorka má prostě pomalé rozjezdy, to je to. Když jedu rychleji, cca 80kmh, tak si podřadím a akceleruju více než dobře. Ale výjezdy ze zatáček a rozjezdy z pomalé rychlosti jsou prostě bída. Když např. akceleruju na 1. stupeň tak to prostě nezrychluje jak bych očekával, jako kdyby ten motor sílu měl, ale pomalu se vytáčel protože je trochu lenivý. Navíc je tam ta výkonová díra.

***

Už vím, kde je problém se Stromem. Jednoduše řečeno, se Stromem je prostě nuda jezdit po městě a velká zábava jezdit po okrsních cestách. On totiž Strom sám o sobě není zrovna agilní a extra zábavná motorka jako byl Hornet a je zkrátka nuda jet s ním jenom někde kolem komína. Neakceleruje to, má to jinak laděný podvozek, není to tak agilní. nebrzdí to úplně perfektně. A to je to! Z delších výletů do hor, kde jsou krásné okresky, jezdím vysmátý, potože to všechno stačí více než dost, ale z krátkých projížděk po městě, když není čas někam dál jet, se vracím s vcelku nic moc prožitkem. U Horneta to bylo naopak, protože uměl vynahradit tu městskou nudu a nicneříkající cesty.

***

Další záznam. I řekl jsem, že VStrom sice není do terénu to pravé, ale že je super na rozbité cesty necesty. Tak pozor, ne na až tak rozbité cesty, jaké byste našli třeba v Rusku. Na VStromu jsem viděl v diskuzích párkrát prasklý rám v oblasti stupaček. Ano, ten masivní naddimenzovaný hliníkový rám z VStrom 1000. Stalo se to tuhle jednomu stromkaři co jel na Magadan a zpět. Neřeším to, ale nemyslím si, že by se něco takového mělo dít na cestovním enduru.

Já to tady strašně kritizuju, ale nebojte, je to fajn motorka. Jen prostě konzum zapracoval a podepsalo se to negativně na nějakých věcech.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Freeangel
Freeangel napsal 11.02.18 v 19:43 9b.

Ahoj, měl jsem stroma 650, r.v. 2007 s ABS. Popravdě já ho hodnotím kladně. Natáhl jsem ho z 50 na 100t km, projel s ním celou východní evropu, stále byl v terénu, na tratích, v blátě. Spadl mi asi milionkrát, vykoupal se, no užil si očistec. Za tu dobu jsem řešil jen pár drobností typu že mi shořel regulátor dobíjení. Oprava 5000 vč. alternátoru. Napsáno hezky, ale myslím, že jsi moc kritický.

filip75
filip75 napsal 10.02.18 v 18:03 10b.

Skvelá recenzia, vďaka

Svec_Honza
Svec_Honza napsal 19.11.17 v 23:38 10b.

Ahoj jsem již také majitel a jak píšeš o těch výletech do hor už se tam vidím...pěkně vybavená ať slouží...už ať je jaro

Více komentářů



TOPlist