renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha NMAX 125 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník sagzar
Vloženo 21.2.2017
Aktualizováno 21.2.2017
Zobrazeno 6 582x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Koupil jsem si šedého nmaxe ..ze všech barev působí nejméně luxusně/výrazně. Jeho zevnějšek koresponduje s jeho charakterem: drží hubu a pracuje

Motorka koupena od FIRMA:YMoto Praha (Praha 4-Braník)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX 125: Dle recenzí byl prý nmax i přes podobnou specifikaci svižnější, má abs a je stabilnější v zatáčkách. Výhody PCX (komfortnost, vzhled) pro mě byly méně důležité. Yamaha jako značka je mi sympatičtější než Honda a mám též sklon na trhu preferovat novinky.
Honda SH 125: Na SH mě lákalo rovné dno (asi je dost praktické na nákupy) a velká kola slibující komfortnější jízdu. SH se mi ovšem vyloženě nelíbí. Naštěstí cca 300m od baráku začali stavět Kaufland a v Praze jsou silnice celkem OK. V ostatním imho vedou nmax i pcx.
Yamaha Xenter 125: Xenter byl mou první volbou, ještě před tím než jsem se seznámil s trhem 125. Když jsem ale zjistil, že je o 10 000 dražší než nmax, pomalejší, s vyšší spotřebou ...nebylo mi jasné, co vlastně Xenter krom svých kol nabízí.

První dojmy - Motorku mám již několik měsíců a mám najeto přes 1500 km, ale první dojmy si tedy ..ehm, dobře pamatuji. Nmax je moje první motorka... a první jízda pro mě byla extrémně stresující. Ze všech stran všichni troubili (protože jsem neznal předpisy dobře) a měl jsem štěstí, že jsem se při několikerém nezvládnutí jízdy, kdy jsem v zatáčkách vyjížděl z pruhů do protisměru, nezabil. Téměř přesně po 100 km jsem měl havárku, kdy jsem se rozjížděl jednou rukou (druhou držel mobil a koukal do navigace), příliš jsem zabral za plyn a po divoké a velmi krátké jízdě nmax skončil ve svodidlech a já s totálně rozedranými (civilními) kalhotami a naraženým ramenem na zemi. Začátky holt byly krušné. Neviním z toho ovšem nmaxe :-)

Motorku bych doporučil pro - Nedoporučuji lidem z oblastí, kde je dobrý povrch vozovky jen vzácností, doporučuji všem ostatním :-)

Doplňky na motorce - Navigaci jsem vyřešil pomocí originálního GPS stay a na něj jsem připevnil "univerzální držák RAM" (od sunnysoft.cz - viz fotky) ..byl to trochu risk, ale pasuje perfektně. Do RAMu už krásně padne (skoro jakýkoliv) telefon ..který mi slouží jako navigace. Je ovšem potřeba dávat bacha, aby byl telefon v držáku zacvaklý nadoraz ...už mi dvakrát vypadl při jízdě na dálnici (naštěstí mám odolný telefon, tak se mu nic nestalo), protože jsem jej zacvakl ledabyle. Pokud se zacvakne pořádně, nemůže z držáku vypadnout.

Krom toho mám nmaxe originální cestovní plexištít (namontovaný už od koupě, tzn. nemůžu posoudit rozdíl oproti standardnímu plexištítu). Kdyby někdo chtěl ten normální (třeba protože ten jeho je nějak poškrábaný nebo jinak poničený), stačí mi napsat

Recenze

Skútr plně odpovídá mým představám ..s výjimkou rázů při jízdě po hrbolech . To je jediné, co mě trochu zklamalo, nicméně nemám žádné srovnání - v recenzích byl nmax chválen i zde, takže předpokládám, že jiné motorky stejné kategorie jsou na tom stejně nebo hůř. Opravdu to ale není příjemné ..hlavní problém jsou kostky. Třeba na těch na Florenci začne být jízda v rychlosti nad 35 km/h fakt nepříjemná, pocit kontroly nad motorkou se ztrácí a člověk se spíše cítí jak na horské dráze. Občasným výmolům na nekvalitní silnici se jde vyhnout a vyloženě příšerných a neudržovaných silnic v okolí Prahy nebo v Praze je tak málo, že jsem zatím po žádné nejel. Pokud někdo žije v části republiky, kde o takovéto silnice není nouze, nmaxe bych mu nedoporučil. Pro mě v Praze tento nedostatek není důležitý.

Pokud jde o spotřebu, tak s mými +/-80-83 kg jsem nejhůř, když jsem se vůbec neomezoval snahou jezdit úsporně, jezdil se spotřebou 2,4 litru na 100 km. Nejlíp jsem jezdil za necelých 2,1 litru na 100 km. Jezdím stále stejnou trasu z a do práce (jen zcela výjimečně jinam), tzn. údaje jsou srovnatelné. Co se rychlosti týče, vzhledem k tomu, že prvních 1000 km se má jezdit na třetinu plynu a do 1500 na polovinu, což jsem snažil dodržovat, nezkoušel jsem ze skútru vytáhnout maximum. Rozhodně ale není problém držet krok s auty, byť za lehce zvýšené spotřeby (na spotřebě se negativně podepisuje hlavně příliš prudké zrychlování...). Na dálnici ..vzhledem k tomu, že jsem většinou zatím jezdil v zimě... jsem záměrně nechtěl hnát, jezdil jsem 80 a když jsem spěchal, tak 90, ale to už mi byla zima. V těchto rychlostech skútr naprosto nejeví známky jakékoliv únavy, tzn. myslím, že má víc než dost rezerv, aby jel takto rychle i v mírném kopci, s nějakou zátěží nebo s protivětrem (pochopitelně ale znovu za zvýšené spotřeby). V létě si udělám čas a rozjedu ho naplno a pak profil zaktualizuju.

Vyjma asi třech týdnů, co byl po různu sníh nebo mrazy typu -13, jsem jezdil celou zimu. Hlavní dík zde asi patří motooblečení, co jsem si koupil ...ale částečně i nmaxovi. Jednak bez zaváhání startuje i když je přes 10 hodin nechaný napospas teplotám kolem -8 a jednak mu kupodivu nedělá problém kluzká silnice (nicméně snažil jsem se jezdit opatrně a nezkoušel jsem štěstí ..tzn. když bylo náledí, tak jsem zatáčky projížděl rychlostmi, při kterých se není třeba nějak výrazněji naklánět). S čím si bohužel nmax, ale asi ani jiné skútry, poradit neumí, je sníh. Když poprvé napadlo, tak hned na parkovišti (kde se sníh udržel) jsem dvakrát skútra na sebe shodil. Na sněhu mi přijde absolutně neovladatelný. Je nicméně příjemná jeho hmotnost 127 kg, protože když ho na sebe hodíte, nic se vám nestane (tato nízká hmotnost ovšem není příjemná při větších poryvech větru... už několikrát bylo počasí větrné natolik, že mě za jízdy vítr občasně vychyloval ze směru).

Teď něco k praktičnosti. Do prostoru pod sedadlo se uzavřená helma na mou hlavu nevejde ani omylem. Naštěstí není problém si koupit zámek-podkovu a zamknout ji k držadlu, co je za sedadlem. Do prostoru pod sedadlo se mi vleze momentálně přehoz, lékárnička, hadra a čistící přípravek, chemikálie na likvidaci námrazy, výše zmíněný zámek a to je vše. Nic moc dalšího se tam nevejde. Do přední kapsy se vejde zámek na kotoučovou brzdu. Bez dokoupeného kufru tedy v nmaxu moc místa není. Nevidím to ale jako problém: pokud jde o drobnosti typu klíče, mobil, peněženka ..tak na ty je dost místa v kapsách u motooblečení ..tak je to stejně bezpečnější a praktičtější (až jdete do obchodu, tak byste to stejně museli ze skútru vyndávat). Pokud jde o větší věci typu dokumenty do práce, tak to mi řeší baťoh na zádech ..nevěřím, že existuje srovnatelný 125 skútr, kde by bylo tolik místa, že by ten baťoh potřeba nebyl. Pokud potřeba je, jednotky centimetrů ve velikosti úložných prostorů přestanou hrát roli.

Poslední poznámka - před vyzkoušením motorky jsem měl strach, jak se na ni se svými 191 cm vlezu. Vlezu se uplně v pohodě

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MaxRossi
MaxRossi napsal 20.03.21 v 12:30 10b.

radekme
radekme napsal 22.03.18 v 13:33 8b.

Na zimu to chce kvalitní zimní pneu, každej se diví ale opravdu se dělají, sám mám HEIDENAU K66 LT M+S SILICA a rozdíl oproti slickům je nepopsatelný, jak píšeš na slickách je skůtr neovladatelný. Jo a k té přilbě ta se do nmaxe vejde dokoce integrálka, ale musíš helmu dát nelogicky spodkem nahoru pak to jde.

Maartecz
Maartecz napsal 27.02.17 v 11:33 8b.

Dobra volba,pridej se k nam na Facebooku ( Yamaha NMax CZ- SK)

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 25.02.17 v 09:43 7b.

petriktn
petriktn napsal 24.02.17 v 11:19 10b.

dobre citanie, vela stastnych km prajem

Více komentářů



TOPlist