PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 6F (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník chorcheee
Vloženo 11.2.2017
Aktualizováno 7.6.2017
Zobrazeno 961x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


V porovnání s Reverkou líp jede, míň konzumuje, víc brzdí, v noci svítí...ale nějaké charisma jí přeci jen chybí. Těžko se to popisuje, ale asi se k Reverce ještě někdy vrátím.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha BT 1100 Bulldog: Na mě by byla asi moc velká

První dojmy - Proti mé NTV650 je ten rozdíl ve věku a technice znát. Posez cestovní, zvuk decentní, tah ďábelský :). Do ruky padne rychle, vše je poměrně snadné, intuitivní, což může někoho nudit.

Motorku bych doporučil pro - Tak asi hlavně pro toho, koho bude bavit, ne? :). Ale snad se to dá i trošku konkretizovat: Začátečník, žena, pragmatik, který chce slušné parametry, přijatelné pohodlí, pseudopocit, že má "cešťák" a přitom (ten pragmatik) ještě ušetří za benzin a pneu.

Doplňky na motorce - Top case Givi 47l, tankvak, zadní textilní brašny (v dílech mám navíc vyšší cestovní plexi, které časem vyzkouším).

Recenze

Dlouho jsem oddaloval pořízení nástupce mé milé Hondy NTV650 Revere. Všude jsem ji vychvaloval, a tak mi to připadalo jako veřejná nevěra, pořídit si jinou :). Leč nyní, kdy Reverka otevírá 6. sezonu v mých rukou (a hlavně pod mým zadkem :)) asi nazrál čas. Reverka stále jezdí a rozdává radost, ale její stav už není, po 118 000 km, zcela zdravý. Krom toho je asi dobré toho za život zkusit více...

Vybíral jsem podle klíčových slov "cestovní posez, dvouválec, kardan, objem ca. 650 ml", pro mou výšku asi 170 cm. Líbil se mi a dost jsem uvažoval o Yamaha BT1100 Bulldog. Líbil se mi kardan, na který jsem z Reverky zvyklý. Nakonec jsem vycouval, neb je to přeci jen poměrně velká a hmotná motorka. 48kW na ten objem není nikterak dechberoucích a navíc rázy při výbuších těch dvou "pivních půllitrů přes čárku" tvrdě distribuované přes kardan na zadní kolo, tipuji, že životnosti zadního pneu moc nepřidají (a já jsem šetřílek).

Na kawasaki er6f je tu recenzí dost. Proto se průběžně zaměřím na věci, které tu zmíněny moc nejsou. Navíc budu moci srovnávat s Honda NTV 650, která se ještě neprodala a nyní, i když mrzne jak sviň, jezdím střídavě na obou strojích .

Postřeh první
TÁHNE JAKO BÝK
Přestože objem motoru je stejný jako u Reverky, už z tabulkové hodnotu kroutícího momentu (66 Nm) se dá předpokládat, že bude motor působit silněji, než u Reverky (51-59 Nm, podle různých pramenů). Navíc motor Kawasaki dosahuje maximálního výkonu o asi 1300 ot/min vejš (a výkon je, jak známo, krouťák x úhlová rychlost). Subjektivně je ten rozdíl ještě větší, než jsem čekal. Na 6 kvalt svižně akceleruje i do dost strmých kopců, pokud má motor více než 3000 ot/min (asi 68 km/h).

Postřeh druhý
MÁM MOC KVALTů
Ve městě řádím jak jouda, mimo město mám většinou zařazenu 6ku. Zpřevodování je následující (rychlost je vypočítaná při uvažovaném obvodu zadního kola 1,99m; tachometrová se neliší mnoho - takže jsem to asi spočítal správně :))):

kvalt / zpřevodování / rychlost při 3000 ot/min
1 / 2,438 / 22,5
2 / 1,714 / 32,0
3 / 1,333 / 41,2
4 / 1,111 / 49,4
5 / 0,966 / 56,8
6 / 0,852 / 64,4 (dále počítám se 68, protože to je na půl cesty mezi výpočtem a tím, co mi ukazuje tachák).
Až budu měnit řetězovou sadu, rád bych z "5ky udělal 6ku" takto: + 1 zub na pastorku a - 3 zuby na rozetě (tím se stálý převod změní o ca 14% což je přesně poměr převodů 5 a 6). 6ka zůstane jako "spořivý kvalt", který určitě nad 3000 ot/min stále potáhne hezky (nyní tedy asi nad 77,5 km/h). Zdá se to tak jednoduché a geniální, že se jeden ptá, proč to tak není už od výrobce, žeáano? :). Asi hlavním důvodem je, že by to trošku snížilo max. akceleraci. Např. čas z 0 - 100 km/h, kterýžto rozsah už s továrním zpřevodováním se dá udělat už na první dva kvalty. Ale na tohle sere pes (aspoň ten můj) a já to chci tak, jak jsem psal. Pravděpodobně budu muset vyřešit jeden problém: Bude mi špatně ukazovat tachometr (míň). Víte mi někdo poradit odkud a jak se získávána informace o rychlosti pro tacho? Předem díky.

Postřeh třetí
ZRCÁTKA JSOU MENŠÍ, NA KRATŠÍCH STOPKÁCH A DÁL OD OČÍ
Takže je v nich celkem hovno vidět :). Ale to se dá řešit.

Postřeh čtvrtý
PRVNÍ TANKOVÁNÍ DO PLNÉ
Po 102 km jsem doplňoval 4,46 l. Vzhledem k tomu, že jsem tuto vzdálennost ujel asi na třikrát, vždy na začátku se studeným motorem a popojížděním ve městě, spotřeba velmi krásná. Naplňuje se tak mé očekávání, že s Kawou budu jezdit minimálně se stejnou spotřebou, jako s Reverkou.

Postřeh pátý
VYHLEDÁVAČ NEUTRÁLU
Stojíte na místě, máte zařazeno za 1, zvednete řadičku a nemůžete zařadit nic jiného, než neutrál. Praktická věc.

Postřeh šestý
DRUHÉ TANKOVÁNÍ DO PLNÉ
Po 169 km jsem doplňoval 6,89 l = 4,1 l/100 km. Přibližně polovina příměstské ježdění, zbytek výlet ČB-třeboňské rybníky a zpět. Supééér!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
něma_ntv
něma_ntv napsal 17.04.17 v 09:03 10b.

Pěkná Kawa. Koukám, že jsi stále zůstal u dvouválu. Tak mnoho šťastných kilometrů

kawa...pavel
kawa...pavel napsal 16.02.17 v 07:56 10b.

S tím překopáním převodových poměrů to nepřežeň, já kdysi pouze vyměnil kolečko ve předu za o zub větší a bylo to poznat, v tu chvíli jela motorka přesně tak rychle jak ukazoval tacho...srovnáno podle GPS a radaru, takže žádný kecání, a bylo to poznat i na cestě...ať se daří.

vopák
vopák napsal 11.02.17 v 21:25 10b.

Pěkná kawka ,,at slouží

Více komentářů



TOPlist