renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 6F (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Explicitni_Euler
Vloženo 17.10.2021
Aktualizováno 28.12.2021
Zobrazeno 1 645x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Nezáludná motorka, která má pro začátek rozhodně výkonu dost. Dobře ovladatelná, pohodlná.

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic: Cruiser mě hodně lákal, ale na začátek jsem chtěl ovladatelnou a mrštnou motorku.

První dojmy - V autoškole jsem jezdil na ER 6N, takže motor jsem už celkem znal. Ovšem poslední motorka, na které jsem před touhle seděl, byla 1100 Dragstar, tak jsem se nemohl ubránit srovnání. Proto mé první dojmy byly - páni, do zatáček jde fakt ochotně, bez přemlouvání. Dynamika parádní. A ty kapoty s plexi fungují fakt parádně, tělo je kryté a do helmy jde protivítr hezky učesaný, zcela bez turbulencí.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je ideální pro někoho, kdo chce jezdit na výlety po okolí, ale i dojíždět do práce. Začátečník, který si s sebou na motorku bere i mozek, s ní nebude mít problémy.

Doplňky na motorce - Laděný výfuk Leo Vince, Plexi MRA, přešité sedlo, zadní kufr GIVI (46 l) s opěrkou, padací protektory, automatický mazač řetězu

Recenze

Zatím mám najeto jen pár stovek kilometrů, takže recenze nebude moc obsáhlá, budu doplňovat s dalšími kilometry.

Motorku jsem koupil s nájezdem téměř 40 tisíc kilometrů, v Česku po druhém majiteli, dovezena 2014 z Německa. Hned po nákupu při přejezdu domů jsem měl poruchu - na dálnici mi spadl řetěz. Zachránilo mě, že za mnou v autě jel můj kamarád, kterého jsem měl jako poradce s sebou. Já jsem technicky naprosto marný, ale on dokázal v odstavném pruhu řetěz zpátky nahodit a dopnout, domů jsem pak jel už jen devadesátkou, bez prudkých změn rychlosti. Následný servis ukázal, že uložení zadního kola bylo ve špatném stavu, něco se tam už delší dobu třelo, hřálo, deformovalo, až to vedlo ke spadnutí řetězu. Víc to tu rozvádět nebudu, sepsal jsem to do deníku a přidal fotky poškozených dílů. Každopádně hned první jízda s poruchou a první servis se dost prodražil a časové protáhl, ale teď už konečně jezdím.

Na motorce je přešité sedlo a je to fakt pohodlné. Můžu srovnávat s originálem, v autoškole jsem měl ER 6N, tady mám rozhodně lepší. Moc se mi líbí, jak funguje plexi. To taky není originál, je tam MRA. Vítr odvádí od těla a do helmy jej pouští krásně kultivovaný, bez turbulencí. Laděný výfuk Leo Vince má fajn zvuk. Celkem to střílí, ale nechal jsem si předělat vstřikovací mapu, tak se to snad zlepší.

Motor dává kolem 3,5 - 4 tisíc otáček dost vibrací, jsou cítit v řídítkách a vidět na zrcátkách. Škoda, v těchto otáčkách se pohybuji celkem často. A ještě jedna věci se mi na motorce nelíbí - nemám moc důvěru v boční stojan. Hned druhý den po zakoupení mi před STK motorka ze stojánku spadla. Naštěstí padáky vzaly všechno na sebe, takže kromě malé oděrky na víku motoru se motorce nic nestalo. Od té doby si pokaždé motorku tak třikrát pořádně zkontroluji, když ji postavím na stojan.

Jízdní vlastnosti hodnotím z pohledu začátečníka - motor má při sólo jízdě výkonu habaděj, brzdy jsou účinné, podvozek horší povrch zamaskovat neumí. Do zatáček jde motorka ochotně, určitě by zvládla i větší náklony, ale to já zatím neumím.

Ukazatel množství paliva v nádrži si mé sympatie tedy nezískal. Na displeji jej tvoří šest polí v řadě, při plné nádrži jsou vidět všechna, s ubývajícím benzínem mizí i pole na displeji. Je to sice přehledné, ale přijde mi to dost náladové. Stačí jet kousek do kopce a hned ukazuje jinak, pak z mírného kopce, zase ukazuje jinak. Jedu z prudkého kopce, začne blikat rezerva. Prostě je to fakt jen orientační údaj, raději si při každém tankování vynuluji jeden z dvojice tripů a řídím se podle něj.

Doplnění 12/2021
Za ty dva podzimní měsíce, co jsem letos jezdil, jsem najel 797 km, převážně po okreskách a tak půl napůl sám/ve dvou. Na motorce se dost projeví, když vzadu sedí další člověk, předpětí centrální pružiny jsem musel nastavit na maximum. Taky je rázem ta tam okamžitá akcelerace v nižších otáčkách, ale zase aspoň mi spolujezdkyně neuletí. Ta si na pohodlí nestěžuje a pochvaluje si zadní kufr s opěrkou. Já pociťuji, že místa mi najednou trochu ubylo, ale máme se rádi, tak nám to nevadí .

Spotřeba se za dobu, co to sleduji, drží kolem 5,2 l na 100 km. Asi to není špatné, ale za sebe říkám, že jsem ji čekal ještě o něco nižší. Nejezdím přitom nijak divoce, snažím se o plynulou jízdu a povětšinou v mezích zákona.

Přes zimu budu zvažovat nějaké změny ohledně zavazadlového prostoru. Mám kufr Givi V46 a je mi malý. Když jezdím sám, tak sice bohatě stačí. Ale když jedeme ve dvou a někde si chceme udělat zastávku a projít se, tak dvě helmy (vyklápěčka + integrální) se mi tam napasovat a zavřít nepovedlo. A kdybychom se rozhodli udělat si třeba vícedenní výlet, už tuplem by to nestačilo. Zkusím přes zimu vymyslet, co by s tím šlo udělat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
skippy72
skippy72 napsal 28.12.23 v 18:29 9b.

Mám to samé v modrém a zatím spokojenost . Černá také hezká . Svezení parádní a za pár kaček.

Pupi04
Pupi04 napsal 20.04.23 v 11:12 10b.


Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu

walda1
walda1 napsal 21.10.21 v 18:35 10b.

super foto ta třetí smazat ta to kazí !!! moto supr

Kali88
Kali88 napsal 21.10.21 v 08:46 10b.

Milan1963
Milan1963 napsal 19.10.21 v 18:24

Více komentářů



TOPlist