renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 600S (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Laris_83
Vloženo 28.1.2017
Aktualizováno 27.12.2017
Zobrazeno 2 363x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Černá kráska, moje první motorka.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 6N: Dal jsem přednost čtyřválci, který je vhodnější pro začátečníka.
Honda CBF 500: Motorka se slabším výkonem, asi bych jí brzy vyměnil.
Suzuki SV 650: Malá pro mou vyšší postavu, dvouválec.
Suzuki DL 650 V-Strom: Neměl jsem ambice do terénu, preference byly čtyřválec.

První dojmy - Z počátku jsem cítil zejména velký respekt, je to moje první velká motorka. Nicméně výkon je velmi dobře dávkovatelný, plynulý a využitelný již od nízkých otáček. Jízdní pozice je příjemná, vzpřímená s trochou váhy na rukách. Motorka je na kubaturu 600 poměrně těžká, což však po rozjezdu není znát. Budíky jsou přehledné, ovladače dobře ovladatelné, pouze se mi z počátku stávalo, že jsem občas zavadil o klakson, který je umístěn těsně pod směrovkami..

Motorku bych doporučil pro - Pro rozumného začátečníka, pro méně náročného cestovatele bez ambic do terénu. Zvládnou jí i ženy.

Doplňky na motorce - Od půvdoního majitele byl na motorce instalován ukazatel zařezené rychlosti Gipro, padací špunty, blatník Ermax
Dále jsem doplnil padací rám SW Motech, držák topcase SW Motech, topcase Givi V47.

Měl jsem podpěry brašen a podsedlové brašny Easy od Givi, nicméně po loňské cestě do Alp, jsem se rozhodl pořídit kufry Givi V35 s držákem od SW Motech a martýrium s brašnami si ušetřit. A to zejména boj s jejich upevněním na motorku a netěsností pláštěnek při dešti.

Recenze

Motorky mě již dlouho přitahovaly, papíry na malou motorku jsem si dělal již ve dvaceti, nicméně až po dalších deseti letech, jsem se rozhodl si svůj sen splnit a motorku si pořídit. Možná je to tak lepší, dnes mám přeci jen více rozumu než tehdy.

Honda CBF 600S splnila požadavky, které jsem si vytyčil: líbí se mi, je zvladatelná pro rozumného začátečníka, vhodná pro cestování, dojíždění do práce i kratší vyjížďky po okolí. To vše s rozumnými provozními náklady a dostupnými doplňky.

Motorku jsem pořídil na Moravě od svátečního motorkáře, neobyčejně pečlivého a příjemného člověka, který si chtěl splnit svůj sen, nicméně nakonec po dvou sezónách a najetých 6000 km u něj převážila vášeň pro jízdu na horském kole.

Hodnocení po necelých dvou sezónách, na tachometru 14 500 km:

Tím že byla motorka jezděna dvěma začátečníky mělo za efekt vytvoření hranky na gumě (poser proužky). Když jsem si začínal více věřit a dostávat se na větší náklony, chtělo poměrně velkou sílu, aby se motorka přes tuto hranku dostala. To se zásadně změnilo v 10000 km při výměně pneumatik (Bridgestone BT021 za Bridgestone T30 Evo). Efekt nových gum způsobil, že se nyní jedná o úplně jinou motorku, která je i nyní po najetí 4000 km na nových gumách velice lehce ovladatelná, a dobře čitelná. Navíc T30 Evo mají lepší přilnavost, zvláště za mokra, vybral jsem je kvůli plánované cestě do Alp, jsem zvědavý kolik vydrží, co se týká nájezdu.

Plyn je velice dobře až lineárně dávkovatelný. Motor má pouze drobné vibrace v pásmu mezi 5000 - 7 000 otáčkami. Výkonu je na předjíždění dostatek a to i v jednom s naloženou motorkou, stačí skopnout jeden až dva kvalty dolů a vytočit jí přes 8000 otáček. Jízdu ve dvou jsem ještě nezkoušel (alespoň tak abych mohl hodnotit). Co se výkonu týká, tak zatím narážím na limity jezdce, takže ještě chvíli zůstane u mě v garáži.

Brzdy jsou dobře dávkovatelné, dostatečně výkonné. (mám verzi bez ABS)
Spotřeba se pohybuje někde okolo 5ti litrů (v rozmezí 4,5-6,0 v závislosti na stylu jízdy).

Ochrana jezdce je poměrně dobrá, nečiní problémy dálniční přesuny v rychlosti okolo 150 km. Není problém za den najet při dálničním přesunu 600 km (přesun do Alp). Motorka je vhodná pro cestování, doplňky není problém sehnat (viz níže).

Zatím žádné poruchy jsem neměl, stroj je spolehlivý.

Motorka se nejlépe cítí na okreskách, ale velmi dobře obstojí i při dálničních přesunech nebo i ve městě. Není vhodná do terénu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zdeněkhr
Zdeněkhr napsal 08.04.17 v 13:19 10b.

Super stroj, ať slouží

Laris_83
Laris_83 napsal 02.02.17 v 09:57

V polokapotovane verzi CBF 600 S ukazatel paliva je. Chybí pouze oranžová kontrolka, která by na to upozornila. Takže holt na něj musíš občas mrknout.

PetrSV650
PetrSV650 napsal 02.02.17 v 00:13 8b.

Jak se pánové vyrovnáváte s tím, že CBFko nemá ukazatel stavu paliva? Momentálně mám Kawu Versys 650 ( z mé strany total krok vedle ) a chtěl bych se vrátit znovu ke čtyřválci, měl jsem GSRo 600kilo, ale byl to naháč. Uvažuji právě na CBFkem, nebo FZ6 S2. Díky za případný komentář a radu

Laris_83
Laris_83 napsal 01.02.17 v 19:41

Díky. Tak to tedy také vítej v klubu. Přeji hodně šťastných kilometrů. Nové gumy jsou určitě dobrý nápad.
Jinak díky za hodnocení. Ještě budu muset doplnit fotky a pověnovat se deníku. Je co zlepšovat.

mendosk
mendosk napsal 31.01.17 v 17:18 10b.

Vitaj v klube :) Ja som tiež ako prvú moto na staré kolená zvolil CBF s abs, zatiaľ som na nej prešiel 50m tak hodnotiť nemám čo, ale ako prvé musím vymenit pneu bo tie origo miseliny sú už ako kameň.

Více komentářů



TOPlist