renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 600S (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník johny.mnemonic
Vloženo 9.6.2008
Aktualizováno 9.5.2018
Zobrazeno 7 774x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Pohodlná motorka na cestování a příjemná na ovládání. Díky tomu je ideální i pro začátečníky a dobře se s ní jezdí po městě. Na 600 má výkonu dostatek, hlavně krouťák v širokém spektru otáček, není potřeba jí moc točit.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Tass (Chrudim I) - Motorka prodaná se servisní knížkou s 13-ti tisíci km, přitom se během pár měsíců ukázalo, že tachometr byl stočený a motorka měla již najeto mnohonásobně víc a motor byl zralý na generálku.
Navíc prodejce trvrdil, že motorka byla jen lehce padlá, když se první česká majitelka učila řídit moto. Přitom při generálce se pak ukázalo, že motorka musela prodělat totálku, kdy se měnila i zadní náprava za novou a stříkal se rám...

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 800: Více se mi líbil cestovnější charakter CBFka. A rozhodla i cena.

První dojmy - První dojem z jízdy byl samozřejmě, že motorka má neskutečný výkon. Po přestupu z Jawy 350 to nejspíš nikoho nepřekvapí :-) Škoda, že to nevydrželo déle než pár měsíců ;-)

Motorku bych doporučil pro - Motorka je ideální pro jezdce přestupující ze slabší kubatury a možná dokonce i pro úplné začátečníky. Má naprosto nezáludné chování a podvozek, který vyžehlí i některé ošklivé jezdecké chyby.

Doplňky na motorce - Kompletní sada kufrů Givi (V46 + 2x E360N) , Vyhřívané rukojeti Oxford, Turistické plexi MRA Vario-Touring , Automatické mazání řetězu Scottoiler, Magnetický šroub na olej, Vzduchový filtr KN, Držák navigace SW Motech (kompatibilní s RAM), Vodotěsná zásuvka 12V Louis, Zadní blatník Puig,

Recenze

Výbava: Když jsem jí koupil byla úplně v originále. Zatím jsem dal přední štítek do nižší polohy (edit: už je zase zpět. když byl dole, bylo paradoxně méně hluku, ale více větru -> asi půjdu do cestovního) a přezul na cestovně sportovní dvousměsovky Dunlop RoadSmart (edit: Na zadním kole jsem najel 16000km a až do konce to sedělo i na mokru. Měkká guma na bocích je super, nekloužou ani při extrémním náklonu = jízdě úplně po hraně, zkrátka jiné gumy nechci! )

Dojmy: Moje první "silná" motorka. Z přestupu na japonce jsem měl strach a velký respekt z výkonu a váhy, ale tahle motka ja tak dobře ovladatelná a uzpůsobená pro začátečníky, že jsem už po 150km přestával mít strach vzít za plyn, nebo jí sklopit do zatáčky. Vše je opravdu ideální na naučení:

1) brzdy - silné, ale s jemným a pozvolným nástupem

2) motor - slušně táhne už od 2000 ot/min (škube až pod 1500). Krásně si vrní mezi 4 - 6 tis. ot/min, kdy má dost síly na jízdu do 120km/h i s bagáží a spolujezdcem bez nutnosti řazení. Teprve nad 7000 ot/min to má tolik výkonu, že to může být pro začátečníka nebezpečné, ale kdo jezdí hlavou, nebude to hned od začátku pokoušet.

3) podvozek - zde spíš předávám zkušenosti jiných, ale slyšel jsem jen samá pozitiva, halvně prý velmi dobře odpouští jezdecké chyby (edit: po 16000km můžu jen potvrdit!) - sám vyrovná rozhozenou motorku nebo podkluz zadního kola (samozřejmě jen když se včas pustí plyn! - vyzkoušeno )

Osobně jsem zatím necítil žádné kroucení ani nestabilitu a to jsem už pokoušel i ve dvou a s kufrem zatáčky na Dubou, kde ve 130km/h seděla motka v pořádném náklonu jak přibitá. Jen mě trochu naštval borec s R1 co mě při tom vzal vnitřkem zatáčky a měl tam aspoň o 20km/h víc (ale CBF přece jen není supersport a já s batůžkem nehodlám klopit až na koleno...)

Tak kroucení už se dostavilo, přece jen je to trubkový rám a když to máte naplno naložené a jedete ve dvou lidech, tak se v zatáčkách při rychlostech nad 120km/h (při single bez bagáže až tak ve 160km/h) kroucení dostaví, stačí hup na silnici a cítíte, že to pruží i do strany, ne jen nahoru/dolů. Ale i tak ten podvozek zůstává naprosto čitelný, nic zákeřného, prostě je to hodná holka


Úpravy:
Motorka dostala kompletní sadu kufrů givi s nosiči, pořídil jsem držák navigace od SW Motech (mimochodem moc dobrá koupě - doporučuju), elektrickou zásuvku z Louisu a jako poslední přírůstek na seznamu modifikací přibyly vyhřívané rukojeti od Oxfordu.

Časem na motorku ještě přibyl nástavec uchycení řidítek, aby byla o chlup výš a blíže k jezdci (mám jen 178cm a jak je motorka dělaná i pro velké Němce, tak jsem se musel k řidítkům hodně natahovat ).

Jelikož jsem hodně cestoval, dostala motorka také cestovní plexi MRA, automatické mazání řetězu Scottoiler, těžší závažíčka řídítek a teploměr oleje.

Dlouho mě štvalo, jak byla motorka celá špinavá i když se jen projela po mokré silnici a tak jsem chtěl koupit zadní blatníček. Zprvu jsem našel jen blatník spolu s krytem řetězu od Ermaxu, který je za kousek černého plastu silně předražený a v Hondě mi bohužel řekli, že originál se nedělá. Nakonec jsem po pár letech sehnal maličko levnější variantu o firmy Puig a šel do toho. Cena za takovej kousek plastu sice šílená, ale konečně není motorka hned špinavá sotva je trochu vody na silnici.

Dlaší co bych chtěl změnit je zvuk, CBFko zkrátka vůbec není slyšet a když už něco řve, tak je to motor a ne výfuk. Pokud by někdo poradil dobrej laďák, budu vděčnej. Chci ale něco decentního, s čím nebude problém cestovat, ne abych budil všeobecný rozruch 10km okolo jako někteří borci s laďáky na supersportech

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TasmanDevil
TasmanDevil napsal 27.02.19 v 18:00 10b.

Pěkný popis, přeji mnoho Km !

piff
piff napsal 10.12.14 v 20:04 10b.

Pěkná,dík za tip na gumy o dvousměsovkách přemýšlím.Přeji hodně kilometrů v sedle jo a ten vejfuk tam nech jeden...moc práce a peněz 10b

gaunercz
gaunercz napsal 17.02.13 v 17:14 10b.

Moc pěknej cestovatel Hafo kilometrů jak cestou, tak necestou. 10b.

dannj
dannj napsal 24.05.11 v 23:52

goood

Honzuna
Honzuna napsal 06.12.09 v 12:27

Pěkná ta barva jí moc sluší.

Více komentářů



TOPlist