PROFIL MOTORKY

Honda CBR 929RR Fireblade (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník atilla3778
Vloženo 29.12.2015
Aktualizováno 5.3.2016
Zobrazeno 2842x
HODNOCENÍ PROFILU OD 40 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Po 919 je tu 929 tak, jak to má být :)

První dojmy - Proč na mě musela vykouknout ta ojnice?!

Recenze

Honda vyprodukovala za posledních 25 let hodně legendárních strojů. Titanovo-karbonová NR750 s oválnými písty, sexy cesťák VFR 750, lehkonohý první Fireblade, vítězná VTR SP a celé to završila dokonalou kombinací všeho Honda Fireblade 954. Dál už se mi zdá, že Honda velký motorky jen „oprašuje.“
V duchu Hondí tradice jsem se pustil do „oprašování“ i já. Budiž tato dumka varováním každému, kdo by měl podobně blbý nápad ;)

Fáze 1
Celé to začalo před 6 lety, kdy jsem pomáhal kamarádovi stěhovat garáž. Převáželi jsme jeho „dlouhodobý projekt“ – Hondu Fireblade 929 r.v. 2000. S jeho projektem se nic nedělo, tak jsem mu před 2 lety (2013) nabídl, že od něj 929tku koupím a dodělám. Mělo toho být víc, ale nakonec jsem se stal majitelem víceméně jen krásně nalakovaného rámu, kyvky, kol, motoru, budíku, nenalakovaných kapot a pár drobností, převážně zlatých ;).







Padlo rozhodnutí koupit dárce orgánů. Koupil jsem největší (a nejlevnější) vránu za 20 000, která měla komplet tlumiče, elektriku a kotouče. Zbytek jsem se utěšoval, že mám jako bonus, než kdybych to nakupoval po částech. K nákupům jednotlivých dílů – téměř všechno stojí 500,- Kč/kus. To vypadá super, ale pak se sejde pár takových drobností „z vrakáče“ a se slevou je v tom jeden za tři litry ani nemrkne.







A pak už to šlo pořád dokola. Problém, problém, problém. Kus hotov a nadšení. Problém, problém, problém. Další kus hotov a nadšení. …motorka stojí na kolech. Extáze. Omámením rozhodnuto, že to bude maximální krasavice tzn. nákup spousty originálních dílů od Hondy. Samozřejmě nový ložiska od kol po krk řízení, lanka, ultrazvukem vyčištěno „kde co všechno“. Nový stator, lanka, hadice. Prostě „do nesmyslu“.







Může se zdát, že díly na takhle starou motorku jsou lehce k dostání. Opak je pravdou. Sehnat pěkný chladič byl úkol na dva měsíce, stejně tak neuříznutý zadní blatní atd. atd.







Třešničkou na dortu bylo lakování. Chtěl jsem Martiny barvy po vzoru starých závodních aut Porsche, Lancia atd. Kapoty byly uskladněné už v DS Sportu a pana Kopala ještě od původního majitele, tak jsem je tam nechal udělat. Design jsem si nakreslil ve Photoshopu. Žádný velký úlet, jen variace na původní téma. Potíž byla, že zadání jsem dal jen z boku a předek je teď jinak, než jsem chtěl. Žije se s tím těžko, to mi věřte. Lak trval od ledna do května. Poslední měsíc jsem volal každý den, protože jsem měl zaplacený ježdění s Racetrackem, abych motorku vyzkoušel na okruhu dřív než hned na silnici.

Co dál? Bezpodmínečný tlumič řízení od Hyperpro, vyhřívané hefty, ukazatel zařazeného kvaltu a korektor rychlosti SpeedoHealer (obě zbytečnosti jsem dostal k moto), plexi od MRA a samozřejmě páčky z Číny…

Závěr Fáze 1 byl hektický. Čtvrtek - vyzvednou kapoty, pátek - kompletace a objednání chybějících šroubků a klipů v Hondě. Pondělí - vyzvednout v Hondě a do noci práce a pak… První krátká projížďka!!! Vyměnit olej, zkontrolovat, utáhnout a je to. V úterý ráno hurá do Mostu.







Fáze 2
Ježdění s Racetrackem jsem stejně o týden nestihnul. Vydal jsem se na volné jizdy a bylo to dobře. Ale popořadě.
Před první rundou jsem motorku nafotil v boxech, dokud je celá a šli jsme na to. Váhou a výkonem se 929 může měřit s dnešníma šestkama, jen ten spodek je hutnější. Nicméně GSXR 750 jede víc.
První runda byla seznamovací. Žádné bláznění. Jelo se mi fajn a byl jsem štastný, že motorka funguje a mám hotovo. Už už jsem se viděl na STK.
Pár minut před koncem druhý rundy přestala motorka táhnout. Jak kdyby špatně pálil jeden válec. Před vracákem jsem sjel na obslužku a kontroloval, co se dalo. Na volnoběh běžela celkem normálně. Nastartovala normálně. Nikde nic neteklo. Krokem jsem se vydal po obslužce do boxů. V kopci pod boxy jsem malinko přidal, ozvala se rána a vyvalil dým. Hned jsem ji chcípnul (?!) a chtělo se mi brečet. Ten “špičkový motor” nebyl zdaleka tak špičkový. Motorka se vezla na max. 9000 otáček, takže nebyl důvod. Prostě “Hjůstne máme problém”.







Povedlo se sehnat “nový” motor. Najeto 38 000 km. Vypadal dobře, za dobrou cenu a nebyla prakticky jiná volba.
Proč jsem nepoužil motor z dárkyně orgánů? Protože jsem ho neměl. Dárkyně dostala ránu na spodek motoru, tak jsme ho jen rozdělali a otec kamaráda, který mi motorku skládal, zbytky vzal a vyhodil. Malá odbočka – původní motor Dárkyně byl uvnitř v krásným stavu. Měl najeto 60 000 km, z toho X posledních let jako streetfighter a třeba převodovka byla jak z továrny. Nechápal jsem. Můj motor “s dírou” jsem neměl chuť otevírat. Mám ho ve sklepě.
S “novým motorem” bylo už všechno v pohodě. Ježdění v Brně a Mostě s Racetrackem dopadlo dobře, jen to otupilo ten “už nikdy víc” pocit a pustil jsem se do …







Fáze 3
Přední vidlice na 929 nejsou marný. Na druhý straně měly ledacos za sebou po službě na Dárkyni a mě se chtělo do motorky zase trochu rejpnout. Na fóru fireblades.org (nekonečná studnice informací – doporučuju) jsem se dočetl o téměř “bezbolestné” transplantaci přední vidlice z GSXR K6-K7 na 929.
Můj přítel Tomáš měl po několika vydařených aukcích doma zásobu vidlic, které na stavbu své RGV nebude potřebovat, tak jsme se dohodli, že mu od jednoho páru pomůžu … když mi je přehodí, samozřejmě . …do řeky jsem zahučel potřetí rovnýma nohama. Vidlice, brzdiče, karbonový blatník a třešnička nesmí chybět – Brembo radiální pumpa. Za kterou děkuji opět Tomášovi, já ji tam vlastně ani nechtěl .
Měla tahle výměna cenu? Z chladného hlediska času na kolo ano – v Mostě jsem vozil s originálními vidlicemi a brzdami na 1:58. Teď to jde 1:56 a když přitlačím, tak 1:54. Nastavení pérování je zcela standardní dle manuálu. Pneumatiky stejné – Dunlop Sportsmart 2. Zapomněl jsem na změnu sekundárního převodu na kratší (kolečko je o zub menší) – to pomohlo hodně (hlavně zvedání na zadní).
Vlastně když to vezmu kolem a kolem, tak taky. Na silnici je to zas o kousek pohodlnější. A hlavně. Vypadá to dobře! :)







Mělo tohle celý cenu? Nedokážu se rozhodnout pro jednoznačný ano/ne. Finančně to byl naprostý úlet. Vědět to dopředu, tak si koupím litrovou K5 v origo stavu a budu mít modlu všech bikerů. Tohle nebyla, není a nebude ikona. Přehlížená šedá myš z počátku tisíciletí, kdy se uctívala zabijácká R1, silná GSXR a démonická 996. Pravda, nemá nic z toho. Názor “většiny” dobře vystihl můj kamarád, který na nabídku svezení odvětil “že by na ní nudou usnul, tak že ani náhodou”. Nebo druhý “tobě je líto to prodat? To nepochopím!?”. Měl jsem zrovna slabou chvilku, že si koupím KTM 690 SMC.

Je to tak. I po těch dvou letech mám pořád velkou radost z toho, jak se povedla udělat. Svezení je bezvadný. Výkonu je tolik, kolik dokážu pochopit a uřídit. Sranda na silnici i na okruhu (upřímně – na okruhu mám o ní strach. Při jednom startu do závodu jsem odstartoval třetí/čtvrtý, ale z esíčka odjížděl poslední, protože jsem nechtěl, aby do mě někdo byť jen ťuknul). Holt stárnu a už se vozím jen pro radost.
Stavět motorky je v době café-bastlů velká móda. Dejte na varování všech, co se do toho pustili. Jsou to nervy. Stojí to čas , peníze a hlavně, nakonec si musíte položit a zodpovědět otázku, jestli to celý stálo za to.
Pevné nervy! ;)







UPDATE 05/03/2016
Díky moc všem za super hodnocení. Mám z toho radost! :)

Doplním ještě dvě věci:
Lakovaný rám je strašná věc. Koupil jsem ho už tak, vypadá skvěle, ale po opakovaném složení motorky barva kolem spojů praská a musí se to dokola opravovat. Takže tudy cesta nevede.

Krásnou sezónu 2016 přeju ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tazz134
tazz134 napsal 13.09.17 v 13:44 10b.

Moc pěkná;)

RaduzR
RaduzR napsal 05.10.16 v 22:04 10b.

Už jen za ty nervy dávám plnej počet , ale moto je opravdu TOP!!

Sukyz
Sukyz napsal 13.07.16 v 13:57 10b.

Super kousek ;)

Více komentářů



TOPlist